• Linn73

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

Kramar till alla ni som kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

• Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • malbert
    Anemon skrev 2011-03-20 12:03:29 följande:
    Hejsan alla,
    jag har inte orkat vara här på ett tag eftersom solen gick i moln för oss för några veckor sedan.
    Tyvärr avstannade vår graviditet, min kropp förstod inte att något var fel och vi fock framkalla ett medicinskt missfall. Nu har vi förlikat oss med det som skedde och accepterat att vi måste börja om igen.
    Vi är fast övertygade om att på något sätt skall vi lyckas få en familj. Det känns mitt i allt tråkigt ändå på något sätt skönt att veta att vi i alla fall kunde bli gravida.
    Om några veckor hoppas vi få göra ett FET om vår Pingu överlever upptining.
    Uppdaterad lista.....
    Många kramar till er alla!

LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011 Solig

Väntar på nytt försök:

Linn73, AMH 0,41: Har gjort två tidigare försök, varav det första fick avbrytas innan ÄP. Ny läkartid i slutet av feb. Jegs (31 år), FSH 13, AMH 0,06: Väntar på första träff m Karolinska 14 mars Ankaja AMH 0,52 väntar på första försök (mars) malbert AMH 0,55 Väntar på första försök .. castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Väntar på försök 1, ska börja efter denna mens, när den nu kommer... Har haft mellanblödingar. Anemon (38 år) , AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI.  Sprayar:
    Poussin, AMH 0,35: Har gjort två tidigare IVF försök; nr 1 gav 3 ägg, 1 befruktat men minus, nr 2 gav bara 1 ägg och inget ET, nr 3 påbörjad 19/3.
    Planerat ET/FET:

Ruvar:

Gravida: 

Övrigt: 
    Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.
    LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011 Solig

Väntar på nytt försök:

Linn73, AMH 0,41: Har gjort två tidigare försök, varav det första fick avbrytas innan ÄP. Ny läkartid i slutet av feb. Jegs (31 år), FSH 13, AMH 0,06: Väntar på första träff m Karolinska 14 mars Ankaja AMH 0,52 väntar på första försök (mars) castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Väntar på försök 1, ska börja efter denna mens, när den nu kommer... Har haft mellanblödingar. Anemon (38 år) , AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI.  Sprayar:
    Poussin, AMH 0,35: Har gjort två tidigare IVF försök; nr 1 gav 3 ägg, 1 befruktat men minus, nr 2 gav bara 1 ägg och inget ET, nr 3 påbörjad 19/3.

Planerat ET/FET:
    malbert - slutet av mars, äggplock 29/3

Ruvar:

Gravida: 

Övrigt: 
    Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.
  • malbert

Tack så mycket Längtar74.

Jag är sjukt nervös. Inte så mycket för att de kommer att göra ont, de kan ja förhoppningsvis leva med, men att det inte skall finns ägg ens i mina ynka 4 blåsor :( Har haft ont och avrit rejät svullen och kass i amgen senaste två dygnen  är livrädd att det kommer att krasha eller inte fungera. Ja du vet säkert. Men vad skall man göra? Jag försöker att vila, ta de lugnt och bara slappa. Är hemma ifrån en fest idag lördag och har också hållt mig helt ifrån träning och ridning. Nu skall jag ge min kropp ok förutsättningar tänkte jag.

/Matilda.

• Ankaja

Hej alla!

Nu har jag genomgått hela behandlingen och har mått skit rent ut sagt. Inte så himla många biverkningar förrutom att jag har varit helt sjukt deprimerad. Det har varit en kamp att komma upp ur sängen på morgonen och jag har inte klarat av att vara ensam vid något tillfälle. Jag går nu och pratar med en kurator på KS och hoppas att det ska hjälpa lite. Mitt nya AMH-värde (0,2) i kombination med den första läkaren vi träffade på KS knäckte mig helt. Jag har i alla fall blivit lovad att inte behöva träffa den läkaren igen.

Fast nu ser det liiiiite ljusare ut, vi var på VUL i fredags och de hittade 6 äggblåsor, yes!! Jag trodde att de kanske skulle hitta en eller två om vi hade tur, så vi är jättenöjda med resultatet så här långt. Jag har sprejat med Supricur och sedan injicerat Menopur 450 mg. På måndag är det äggplock för vår del, är lite nervös. Ni som gjort det tidigare, gör det ont?

Ta hand om er!

Väntar på nytt försök:

Linn73, AMH 0,41: Har gjort två tidigare försök, varav det första fick avbrytas innan ÄP. Ny läkartid i slutet av feb. Jegs (31 år), FSH 13, AMH 0,06: Väntar på första träff m Karolinska 14 mars Ankaja AMH 0,52 väntar på första försök (mars) malbert AMH 0,55 Väntar på första försök .. castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Väntar på försök 1, ska börja efter denna mens, när den nu kommer... Har haft mellanblödingar. Anemon (38 år) , AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI.  Sprayar:

Planerat ET/FET:
    Malbert - slutet av mars, äggplock 29/2
    Ankaja AMH 0,2 Äggplock 28/2  IVF försök 1

Ruvar:

Gravida: 

Övrigt: 

• malbert
    Väntar på nytt försök:

Planerat ET/FET:
    Malbert - slutet av mars, äggplock 29/3 IVF försök 1
    Ankaja AMH 0,2 Äggplock 28/3  IVF försök 1

Ruvar:

Gravida: 

Övrigt: 

• Poussin
    Mimi
    Förstår din irritation över att första läkaren inte testade AMH, men skönt att ni snart kommer igång. 8 folliklar är bra - håller tummarna för att du svarar bra på behandlingen och får din efterlängtade bebis! Solig

Malbert
    4 blåsor är bra, du ska se att guldägget finns i ett utan dem! Håller tummarna för dig på tisdag, lycka till! {#emotions_dlg.flower}

Ankaja
    Men gumman vad jobbigt att du mått så dåligt Rynkar på näsan Bra att du får hjälp av en kurator och 6 blåsor är ju kanon! Jag har inte haft ont vid något av mina 2 ÄP, det känns lite, men du får smärtstillande innan så det ska inte göra ont. LYCKA TILL imorgon, håller tummarna för dig också!!! Solig

EGO: Har sprayat i en vecka, inga direkta biverkningar. Går och väntar på mensen och ska sen bli skönt att få ett datum för sprutstart och komma vidare. Hoppas så innerligt på bättre resultat denna gång!

Ha en härlig söndag allesammans!
    Kram
  • albatross74
    Ankaja skrev 2011-03-26 22:18:23 följande:
    Hej alla!

Nu har jag genomgått hela behandlingen och har mått skit rent ut sagt. Inte så himla många biverkningar förrutom att jag har varit helt sjukt deprimerad. Det har varit en kamp att komma upp ur sängen på morgonen och jag har inte klarat av att vara ensam vid något tillfälle. Jag går nu och pratar med en kurator på KS och hoppas att det ska hjälpa lite. Mitt nya AMH-värde (0,2) i kombination med den första läkaren vi träffade på KS knäckte mig helt. Jag har i alla fall blivit lovad att inte behöva träffa den läkaren igen.

Fast nu ser det liiiiite ljusare ut, vi var på VUL i fredags och de hittade 6 äggblåsor, yes!! Jag trodde att de kanske skulle hitta en eller två om vi hade tur, så vi är jättenöjda med resultatet så här långt. Jag har sprejat med Supricur och sedan injicerat Menopur 450 mg. På måndag är det äggplock för vår del, är lite nervös. Ni som gjort det tidigare, gör det ont?

Ta hand om er!

Väntar på nytt försök:

Planerat ET/FET:
    Malbert - slutet av mars, äggplock 29/2
    Ankaja AMH 0,2 Äggplock 28/2  IVF försök 1

Ruvar:

Gravida: 

Övrigt: 

Ankara: Jag gjorde mitt första ivf jan/feb på KS, Amh värde 0.27, de plockade 4 ägg. ÄP är olika för alla och kan också skilja från gång till gång. Jag har bara gjort ett ÄP men jag måste säga att det gick jättebra, man får bedövning och lugnande, det hjälper jättebra. Lycka till.

Ang AMH värde, det är ju relativt nyligen man började ta detta prov. Samtigt är det inte helt klart vad detta prov visar, tycker att det trist att läkarna börjar haka upp sig på dessa värden och utifrån det bestämmer om någon ska få behandling eller ej. Jag pratade med en läkare som sa att lågt AMH värde mer indikerar på att äggreserven är låg men det är ju faktiskt inget som säger att det inte är lönt att försöka bli gravid.

Tycker att det är väldigt fyrkantigt att bara titta på olika värden. Jag önskar läkarna kunde titta mer på helheten, det är ju många olika faktorer som spelar in. Alla fungerar vi olika, man kan inte bara se sig blind på ett värde och bedömma efter det.

Skulle gärna vilja lägga till mig på listan "väntan på nytt försök" men jag vet inte hur man gör.
    AMH 0.27
    IVF 1: feb 2011
    Har inte fått ny tid för IVF 2 
  • Jegs

Hej allihopa, hänter inte så mycket på min sida... bara väntan... 
    Såg iaf att uppgifter inte riktigt stämde i listan så jag passar på att uppdatera dem och lägga in Albatross74.

Ser fram mot en solskenshistoria snart! Kram till er alla! // Jegs

Väntar på nytt försök:

Linn73, AMH 0,41: Har gjort två tidigare försök, varav det första fick avbrytas innan ÄP. Ny läkartid i slutet av feb. Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06: Väntar på första träff m Karolinska 6 april Ankaja AMH 0,52 väntar på första försök (mars) malbert AMH 0,55 Väntar på första försök .. castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Väntar på försök 1, ska börja efter denna mens, när den nu kommer... Har haft mellanblödingar. Anemon (38 år) , AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI.  Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011, Har inte fått ny tid för IVF 2  Sprayar:

Planerat ET/FET:
    Malbert
    - slutet av mars, äggplock 29/3 IVF försök 1
    Ankaja AMH 0,2 Äggplock 28/3  IVF försök 1

Ruvar:

Gravida: 

Övrigt: 

• Bling1975

Nu hör jag kanske inte hemma här eftersom jag ser vårt senaste försök som ett stort misslyckande och kommer gå över till ÄD. Men det beror nog på vår historia och att vi har väntat så länge och har så många andra fel.

Jag hade superfina ägg för 4 år sedan då ett IVF slutade med 10 perfekta blastocyster, men för oss blev de bara missfall. Nu tog de nyligen slut och vi skulle göra ett nytt färskförsök med donator spermier då min man fick cancer efter vårt förra försök. Mitt AMH värde hade dock dalat från 1,54 för 1 år sedan till 0,54 innan det här försöket.

Men vi fick i alla fall 10 ägg varav 7 fertiliserades, men kvaliten var dock inte så bra längre så det blev bara ett 7 celligt ganska fint och ett 6 celligt med fragmentering kvar, vi fick tillbaka båda men inget plus och inget till frysen. Om vi just hade startat så hade vi säkert försökt igen då jag vet många med liknande resultat som har fått barn, men vi orkar inte mer med dåliga odds så vi går vidare och hoppas att det höjer våra chanser massor.

Stitch längtar efter Lilo
  • Ankaja

Nu är jag hemma igen efter äggplock. Tyckte att det var piece of a cake tills för ett par timmar sen när smärtstillande slutade verka, fy fasen vad ont jag har nu. Det är tur att jag har en snäll sambo som springer med värmekudde, alvedon och choklad (alla vet väl att choklad gör att det känns bättre).

Det bästa med dagen är resultatet: 7 ägg!  Skrattande

Jag är mycket stolt! Hur man nu kan vara det, det är ju inget man direkt kan påverka. Nu känns det som vi har alla chanser att lyckas. Det ska bli spännande att imorgon få reda på hur många som blivit befruktade (att det skulle kunna vara så att ingen är befruktad tänker jag inte ens tänka på).

På torsdag är det dags för ET...

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH