• Linn73

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

Kramar till alla ni som kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

• Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • längtar74

Ankaja, vad tråkigt att höra att det inte blev något till frysen. Håller tummarna extra mycket för ägget du ruvar på. Håll ut - bara några dagar kvar!

Nelle, välkommen hit. Jag förstår att du är besviken! När man är i den här sitsen är varje vecka en evighet, och man vill ju bara komma igång så snabbt som möjligt. Bra att du tog tag i det själv. Det känns ju som om det är så man måste hantera det här - vara aktiv själv och påläst.

Apropå tid och negativa besked. Jag väntar på att vår läkare ska ringa och meddela om vi alls får ett till ivf-försök. Mitt i allt elände så ska vi gifta oss (nu på lördag!), så jag ringde helt enkelt upp sjukhuset och bad dem att inte höra av sig förrän i nästa vecka. Jag orkar inte med ett negativt besked så här precis inför bröllopet - då väntar jag hellre.

Jag är så glad över att just den här tråden finns. Att veta att det finns fler som är i samma sits är en tröst i sig. Och att få veta att det faktiskt kan lyckas är helt fantastiskt. Åh, vad jag hoppas (och TROR) på att vi allihop kommer att få det vi längtar efter. Ett barn.

Kramar.

• Jegs

Hejsan,

Nu har vi äntligen varit på Karolinka i Huddinge!  Hade inte riktigt vågat hoppats på något... Men läkaren gjorde ultraljud och bedömde mina förutsättningar som möjliga, så vi fick sätta igång på en gång. 

Så nu har jag börjat med nässpray (Suprecur) och ska där efter komplettera sprutor (Menopur 450)... 

Känns såå otroligt härligt att få komma igång, nu ska det bli barn! :)

Uppdaterar listan 

Väntar på nytt försök:

Linn73, AMH 0,41: Har gjort två tidigare försök, varav det första fick avbrytas innan ÄP. Ny läkartid i slutet av feb. Ankaja AMH 0,52 väntar på första försök (mars) malbert AMH 0,55 Väntar på första försök .. castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Väntar på försök 1, ska börja efter denna mens, när den nu kommer... Har haft mellanblödingar. Anemon (38 år) , AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI.  Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011, Har inte fått ny tid för IVF 2  Sprayar:
    Poussin, AMH 0,35: Har gjort två tidigare IVF försök; nr 1 gav 3 ägg, 1 befruktat men minus, nr 2 gav bara 1 ägg och inget ET, nr 3 påbörjad 19/3. Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06. Spraystart 6/4

Planerat ET/FET:
    Malbert 
    - slutet av mars, äggplock 29/3 IVF försök 1
    Ankaja AMH 0,2 Äggplock 28/3  IVF försök 1

Ruvar:

Gravida: 

Övrigt: 

Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.

• Cec 03

Jag är ny på det här forumet men har fått så mycket hopp genom att läsa era inlägg. Fick i januari reda på att jag har ett AMH på 0,06. Jag har inte haft mens sen i juli förra året förutom för två undantag i nov och dec. Har även tagit FSH som senaste två gångerna var skyhögt 101 och 102. Känns som att man ändå inte kan stirra sig blind på prov svaren. Min dom från läkarna har varit att jag är i ett för tidigt klimakterie och att chanserna till ett till barn är obefintliga. Jag och min sambo är så lyckosamma att vi har en son på två år som vi är oändligt tacksamma för. Har mitt AMH alltid varit så lågt så är ju han ett levande bevis på att det kan gå ändå. Vi har fått rekommendationen att göra en egen finansierad äggdonation. Har varit kontakt med IVF Umeå, där är väntetiden i vårt fall 3-4 år med okänd donator. Vi får dock använda oss av min syster om donation blir ett alternativ. En stor kram till alla er som kämpar !

• Poussin

Tar och flyttar ner mig ett steg, har äntligen fått sätta igång med sprutorna! Glad Tänk att man kan gå och längta efter att få sticka sig själv i magen... Drömmer SÅ skönt att komma vidare!

Väntar på nytt försök:

Linn73, AMH 0,41: Har gjort två tidigare försök, varav det första fick avbrytas innan ÄP. Ny läkartid i slutet av feb. Ankaja AMH 0,52 väntar på första försök (mars) malbert AMH 0,55 Väntar på första försök .. castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Väntar på försök 1, ska börja efter denna mens, när den nu kommer... Har haft mellanblödingar. Anemon (38 år) , AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI.   Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011, Har inte fått ny tid för IVF 2  Sprayar:

Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06. Spraystart 6/4

Sprutar:

Poussin, AMH 0,35: Har gjort två tidigare IVF försök; nr 1 gav 3 ägg, 1 befruktat men minus, nr 2 gav bara 1 ägg och inget ET, nr 3 påbörjad 19/3. Sprutstart 4/6 med Puregon 450.

Planerat ET/FET:

Malbert - slutet av mars, äggplock 29/3 IVF försök 1 Ankaja AMH 0,2 Äggplock 28/3  IVF försök 1

Ruvar:

Gravida: 

Övrigt: 

Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.
  • Poussin
    Jegs - Åh vad roligt, kul att du är igång! Jag instämmer - nu ska det bli barn! Solig

Ankaja - Hur känns det idag?

Nelle - Välkommen hit, jag visst är det skönt att kunna diskutera med andra som är i samma situation! Jag förstår att du är besviken på vården, bra att du tog tag i det själv! Jag har också ett AMH på 0,3 och blev faktiskt gravid på naturlig väg förra sommaren, slutade tyvärr i MF i v 8, men det gav mig ändå hopp om att det kan funka trots dåliga värden! Lycka till nu och ibland hjälper det att bara skriva av sig!

Längtar 74 - Håller tummar och tår för att ni får ett till försök. Jag skulle gjort som du och bett dem ringa först nästa vecka! Vad roligt att du ska gifta dig, önskar er all lycka och en underbar dag!!! {#emotions_dlg.flower}

Cec 03 - Välkommen hit och lycka till!

Själv har jag haft en period när humöret varit ganska svajigt, men nu 17 är jag peppad igen, 3:e gången gillt - nu ska det bli en bebis!!! Glad
  • Jegs

Fick precis en fin present...

Vår katt Elvis kom hem med en napp :) Det kan väl inte vara annat än ett gott tecken!

(synd bara om ungen som han snodde den ifrån... :)) 

• Mimi71

I morgon börjar jag att spruta Fostimon 7 dagar! Lägger till mig på listan.

Väntar på nytt försök:

Linn73, AMH 0,41: Har gjort två tidigare försök, varav det första fick avbrytas innan ÄP. Ny läkartid i slutet av feb. Ankaja AMH 0,52 väntar på första försök (mars) malbert AMH 0,55 Väntar på första försök .. castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Väntar på försök 1, ska börja efter denna mens, när den nu kommer... Har haft mellanblödingar. Anemon (38 år) , AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI.   Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011, Har inte fått ny tid för IVF 2  Sprayar:

Sprutar:

Poussin, AMH 0,35: Har gjort två tidigare IVF försök; nr 1 gav 3 ägg, 1 befruktat men minus, nr 2 gav bara 1 ägg och inget ET, nr 3 påbörjad 19/3. Sprutstart 4/6 med Puregon 450.  Mimi71 (39 år), AMH 0,16: Första IVF. Sprutstart 8/4 med Fostimon 375

Planerat ET/FET:

Malbert - slutet av mars, äggplock 29/3 IVF försök 1 Ankaja AMH 0,2 Äggplock 28/3  IVF försök 1

Ruvar:

Gravida: 

Övrigt: 

• malbert

Hej allihoppa!

Nu har jag varit på ultraljud för att se om det var något på riktigt i magen, som upptäcktes under mitt äggplock under förra veckan. Och det var det. Jag ahr en ärta i magen som växt mass ro sedan förra veckan coh som har ett pickande hjärta som syntes tydligt! Jag är i vecka 7 och jag kan fortfarande inte förstå att det är sant. Vi skall gå dit igen om 14 dagar och fortsätta att följa upp.
    Med detta vill jag säga en en gång, GE INTE UPP! Vi kommer att få tillbaka de drygt 50 000 vi sattsade på ett 3 pack som vi knappt hann påbörja innan jag redan var gravid! St Görans är en fantastisk klinik! Rekomenderar dem starkt!

Stor Kram
    Matilda

Väntar på nytt försök:

Linn73, AMH 0,41: Har gjort två tidigare försök, varav det första fick avbrytas innan ÄP. Ny läkartid i slutet av feb. Ankaja AMH 0,52 väntar på första försök (mars) castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Väntar på försök 1, ska börja efter denna mens, när den nu kommer... Har haft mellanblödingar. Anemon (38 år) , AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI.   Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011, Har inte fått ny tid för IVF 2  Sprayar:

Sprutar:

Poussin, AMH 0,35: Har gjort två tidigare IVF försök; nr 1 gav 3 ägg, 1 befruktat men minus, nr 2 gav bara 1 ägg och inget ET, nr 3 påbörjad 19/3. Sprutstart 4/6 med Puregon 450.  Mimi71 (39 år), AMH 0,16: Första IVF. Sprutstart 8/4 med Fostimon 375

Planerat ET/FET:

Ankaja AMH 0,2 Äggplock 28/3  IVF försök 1

Ruvar:

Gravida:  

Malbert AMH 0,55 - Blev gravid i precis innan/i samband med IVF försök nr 1 det upptäcktes under äggplocket. Mensen som jag trodde var en mens och som var den jag började spruta mig på dag 2 i, var en nidblödning.

Övrigt: 

• Jegs

Grattis Malbert/Matilda!

Rackarns vad många barn vi ska få allihopa... Glad

• Castor1

Hej alla, det var längesedan!
    Här i tråden är det både höga berg och djupa dalar, jag känner med er alla vart ni än befinner er i kurvan...

Jegs, Ankaja, Poussin, Mimi71, håller tummarna för era behandlingar. Tror på er!
    Malbert, ett stort GRATTIS, härligt!

Själv fick jag mens tillslut, den 28 mars. Allt har alltså blivit fördröjt och min behandling kommer således att börja samtidigt som jag går in i mest intensiva undervisningsperiod på Universitetet samt gifter mig... Men så är det ju ibland, om inte oftast... Kommer inte berätta för ngn förutom närmaste familj och bästisar så jag hoppas att jag inte kommer må för dåligt. Ska även försöka att inte vara så duktig på allt denna period.

Har glömt bort hur jag ska göra. Jag gör långa metoden + 450 gr menopur. Då är det väl så att man börjar spraya 19 dagar efter påbörjad mens, eller hur?

Känner mest att jag gör detta för att ha det gjort så att jag inte kommer att undra om det skulle funkat... Jag tror att skyddspiloten tagit över. När jag tänker på barn nuförtiden så tänker jag på adoption, vilket känns bra! Men det är väl en indikation på att jag är lite deppig och har huvudet fullt av existensiella frågor.

En varm kram till er alla! 

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH