• Linn73

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

Kramar till alla ni som kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

• Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • callimero

pp08, jag fortsätter ändå att hålla tummarna här! Usch så förtvivlad väntan.

Ja Castor, de har lite mer liberal åldersgräns i danmark. Vi funderar om det är lönt eller om vi ska köra ÄD direkt. Jobbigt bara med osäkrhten hur manliga faktorn påverkar våra försök.

Grattis asta72, där ser man att läakrna inte sitter inne med facit på allt!

NinaCamilla, jag fick betydligt bättre resultat efter byte från Menopur til Fostimon.

• Bengalen
    Fossa skrev 2011-02-18 09:38:52 följande:
    Usch vad jobbigt pp08. Hoppas att det inte är någon fara. Min senaste graviditet blödde jag i stort sätt dagligen fram till vecka 13 men det gick bra ändå. Håller tummarna för dig!

Angående protokoll kan det vara idé att testa crash IVF. Jag fick själv tvillingarna efter crash IVF. Det är korta metoden med en äl-spruta dag 21 och sprutor från dag 1-2 i följande cykel. Jag hade 6 antrala folliklar när vi utreddes btw.
    Vet du vilka kliniker som gör crash IVF i Sverige?
  • Fossa
    Bengalen skrev 2011-02-19 12:16:48 följande:
    Vet du vilka kliniker som gör crash IVF i Sverige?
    Jag fick göra det på S:t Göran (IVF-kliniken) i Stockholm.

Fortsätter hålla tummarna för dig pp08. Jag blödde färskt blod men det var ändå ingen fara. Blödde inget alls första graviditeten.
  • Asta72
    NinaCamilla skrev 2011-02-18 22:38:45 följande:
    Asta72: jag går på akupunktur nu och undrar hurdan din kropp var efter behandlingar? Jag har försenade mens 12 dagar. Annars har jag inte haft några problem med mensen. Jag gjorde grav.test som visade negativt. Blev riktig ledsen eftersom jag hoppas förstås.Annars är mina bröst riktig ömma och stickande känsla i äggstockarna. Pp08: Stort kram och lycka till.
    Jag kände inte så mycket av det rent fysiskt, psykist så mådde jag jätte bra av behandlingarna. Blev väldigt lugn och harmonisk,. min ägglossning var som sagt typ 5 dagar senare än vanligt. Jag är övertygad om att akupunkturen funkade, det finns ju inga "bevis" för att det verkligen är så men jag tror på att det är så. Lycka till och allt gott till er alla. Desperationen som man känner när det inte vill sig går inte att besktiva med ord, så STOR STYRKEKRAM till er alla.
  • Linn73

pp08: Usch vilken plåga för dig! Hoppas allt går bra och lycka till.

Kalimero: Intressant att du fick bättre resultat av Fostimon än Menopur. Jag trodde att det var mer eller mindre samma sak. Vad är skillnaden?

isaga: Tack för att du delade med dig av din solskenshistoria!

Skön söndag alla!

• callimero
    Linn73 skrev 2011-02-20 09:19:38 följande:
    Kalimero: Intressant att du fick bättre resultat av Fostimon än Menopur. Jag trodde att det var mer eller mindre samma sak. Vad är skillnaden?
    Det är en liten skillnad i ph-värde om jag inte minns fel. Jag fick fler ägg än innan, tyvärr bara två tillbaka vid ET ändå och ingen graviditet. Fick tre st befruktade men Sophiahemmet odlar inte vidare så de kastades då de ej var av frysbar kvalitet. Ett svagt plus nu vid sista försöket som dock visade för lågt hcg av blodprovet att döma.
  • Poussin

pp08 - Hur går det för dig gumman? Tänker på dig och hoppas allt är som det ska! Stora kramar

• pp08

Poussin: jag vet ej...

Har blödit som mens, fast inte som min vanliga mens; mindre och kortare och utan mensvärk. Har fortfarande plus på grav.test, men svårt att se om det blir svagare, får se imorgon. Tänkte även åka tillbaka till gynakuten på tisd eller onsd och kolla om något finns kvar. Vågar inte tro att något finns kvar.......

Flicka 2009 & BF okt 2011
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH