• Bling1975

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Nu hör jag kanske inte hemma här eftersom jag ser vårt senaste försök som ett stort misslyckande och kommer gå över till ÄD. Men det beror nog på vår historia och att vi har väntat så länge och har så många andra fel.

Jag hade superfina ägg för 4 år sedan då ett IVF slutade med 10 perfekta blastocyster, men för oss blev de bara missfall. Nu tog de nyligen slut och vi skulle göra ett nytt färskförsök med donator spermier då min man fick cancer efter vårt förra försök. Mitt AMH värde hade dock dalat från 1,54 för 1 år sedan till 0,54 innan det här försöket.

Men vi fick i alla fall 10 ägg varav 7 fertiliserades, men kvaliten var dock inte så bra längre så det blev bara ett 7 celligt ganska fint och ett 6 celligt med fragmentering kvar, vi fick tillbaka båda men inget plus och inget till frysen. Om vi just hade startat så hade vi säkert försökt igen då jag vet många med liknande resultat som har fått barn, men vi orkar inte mer med dåliga odds så vi går vidare och hoppas att det höjer våra chanser massor.

Stitch längtar efter Lilo
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH