• Linn73

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

Kramar till alla ni som kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

• Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • Linn73
    pp08: Grattis till ruvning! Åh så spännande. Tänk om det blir dubbel lycka i höst!

Anemon: Tack för tips om Huddinge! Är så ivirig att få komma igång igen eller åtminstone få träffa en läkare så fort det bara går. Månaderna är ju dyrbara... Fattar jag rätt, du behövde alltså inte besöka läkaren, utan han gav ok till fortsatt behandlig via telefon?

Jag förstår verkligen ruvarstressen. Har nog aldrig varit med om något så mentalt påfrestande. Låter positivt med spänningar i brösten. För mig försvann det helt runt RD8-9 och kom aldrig tillbaka - men då blev det ju också ett minus. Tänk vad nära det är nu!! Håller alla tummar!

Poussin: Vilken mysig dröm du hade - men samtidigt så sorgligt att det bara var en dröm... Men tänk när drömmen blir verklighet, vilken obeskrivlig lycka!  Jag har kört den långa metoden båda gångerna. Första gången med Gonal-F och den andra med Menopur. Skulle också vilja testa den korta eftersom flera här har kört den. Men jag har ju också Endometrios och har förstått att den längre lämpar sig bättre då. Får se vad läkaren säger helt enkelt. Lycka till med läkarbesöket på i morgon!!

Gjorde ju ett test i morse. Det har aldrig varit så ospännande att ta ett gravtest... Resultatet var som väntat minus. Något som skilt den här mensen från tidigare är att jag har haft ihållande värk i över en vecka. Mensen är på väg att sluta men värken håller fortfarande i sig från och till. Någon annan som varit med om samma sak?

Kramar {#emotions_dlg.flower}
  • pp08

Linn73: tråkigt med minus. Var det TD nu?
    Själv hade jag också mensvärk o känningar i minst en vecka innan TD och det var ju också negativt ?

Den gången jag blev gravid hade jag dock lite menskänningar i ca 1 dag (rygg), 2 dagar senare värsta PMS humör och sedan ett positivt resultat redan på RD12.

Måste dock erkänna att denna ruvningen som resulterade i graviditeten var den som "känndes" minst och hade minst symptom.

Ska försöka inte tänka så mycket på symptomer denna gång då mycket orsakas av progesteronet!

• Poussin

Linn - Har du fått tag på läkarna på Huddinge? Hoppas att du får komma igång snart igen! :)

Anemon - Hur känns det idag, testade du igår som du tänkte eller lyckades du hålla dig? Håller tummarna för er!

PP08 - Spännande att vara dubbelruvare :) Låter klokt att inte försöka tänka så mycket på symptomen, men för de flesta av oss är det nog lättare sagt än gjort ;) Håller tummarna för dig också!

Själv spenderade jag söndagen med att sniffa på en kompis lilla bebis som är 1 månad. Gjorde ju inte direkt att jag längtar mindre efter en egen, men det var väldigt mysigt!
    Igår var vi på CvL, superbra möte, kändes bra när vi gick därifrån. Han var rätt positiv och sa bl a att om naturen gör helt fel ibland som t.ex förra gången så finns det ju ingen anledning till att den inte ska göra helt rätt nästa gång och få fram ett ägg som blir till en bebis! Glad Så det, 3e gången gillt, samt att det är Harens år gör att jag nu har siktet inställt på att vara gravid i slutet av april! Flört 
    Fick mens igår, inte så kul, men ändå skönt att kunna ge läkaren ett datum som han kunde räkna på. Kör igång i mitten av mars igen, han ville spontant köra på Menopur igen, men jag sa att för mig skulle det kännas bättre att testa Puregon igen med tanke på resultatet efter bytet till Menopur. Han var direkt med på noterna, så det blir maxdos Puregon och långa metoden igen, dock kommer jag nog att få sluta med nässprayen när jag börjar med sputorna.  Känns bra, ska försöka förbereda min kropp så mycket jag bara kan och må så bra som möjligt.

Stora kramar till er alla!{#emotions_dlg.flower}

• Anemon
    Solig har testat och på em urin....och Plus
    Försöker att inte ta ut all glädje i förskott då det är lång väg kvar och inga garantier....... men vi är bara så obeskrivligt glada nu!

Fortsätt kämpa, för det finns visst hopp för oss med lågt AMH!
    Kramar
  • Poussin

WOW - åh vad roligt, grattis!!!! Det var dags för lite solsken här Solig Stora kramar 

• Linn73
    Anemon skrev 2011-02-01 18:33:29 följande:
    Försöker att inte ta ut all glädje i förskott då det är lång väg kvar och inga garantier....... men vi är bara så obeskrivligt glada nu!

Kramar
    Stort stort grattis Anemon!! Så underbart att höra!! Nu får vi se om det är en eller två därinne Glad Håller med Poussin om att det var på tiden att vi fick en solskenshistoria här i tråden.

Varmaste kramar!
  • linköping68

Kramar
    Grattis! Vad roligt med goda nyheter på denna tråd. Hoppas du "smittar" av dig på alla oss andra Glad
  • Ankaja

Kramar
    Ett stort grattis till er!!  Vad glad jag är för er skull!
    Med arbetsnamn som Piffen och Puffen var det ju bara tvungen att gå vägen Glad

Sen är det som du säger, hoppet för oss låg-AMH:are har just ökat tiofalt.
  • Anemon

Tack alla gulliga! 
    Jag ska göra mitt bästa för att "smitta". 2011 ska helt enkelt året då vi ska skapa massor av solskenshistorier här i tråden. 

• Jegs

Kramar
    Ahh vad roligt!

Sitter och jobbar här en bit in på natten och började känna mig lite trött i ögat, men nu blev jag ju helt klarvaken!

Hoppas hoppas att han/hon eller dom verkligen klamrar sig fast där inne... 
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH