• linköping68

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Linn73 skrev 2010-11-16 19:20:59 följande:
    Jag blir så arg och ledsen på IVF-klinikerna när jag läser ditt inlägg. Verkar vara helt beroende på vilken läkare man träffar. Vi hade dock turen att träffa en läkare som inte litar fullt ut på AMH-värdet, medan det finns andra som nekar till IVF enbart baserat på värdet.

Ser att du har en tuff resa bakom dig och jag imponeras av din styrka. Jag vill på något sätt tro att din och alla andras kamp lönar sig till slut.

Kram
    Hej alla
    Med mitt AMH på 0,7 blev vi nekade IVF för de hävdade att det inte fanns någon chans i världen alls till graviditet. Sen blev jag naturligt gravid, men det slutade tyvärr i missfall strax innan jul.

Och nu läser jag om er som har lägre och får göra IVF. Ja, det beror verkligen på vem man pratar med. På vilka kliniker går ni alla med låga värden?
  • linköping68
    Linn73 och Poussin:
    Ja, lite märkligt är det, men troligen spelade åldern in också. Och för hög vikt. Det var hemortsläkare som kontaktade klinikerna och inte jag själv som pratade med dem. Ska absolut ringa runt själv och prata med dem. Fick känslan av att hemortsläkaren var väldigt negativ till mig och nytt försök med IVF, så kanske spelade det också in.  Har vid alla ultraljud jag gjort vid olika tillfällen haft 4 eller fler blåsor, så så dåligt är det inte. Har gjort 1 st IVF privat, men det tog sig inte. Gjorde försöket som syskonförsök till vår lilla tös som kom på naturlig väg för 2 år sedan.

Poussin: Synd att det bara blev 1 ägg. MEN det kan gå vägen som sjuksystern sa. Vid min IVF fick de också bara ut 1 st ägg. Men det blev befruktat, men sen ville det inte stanna i mig. MEN det kan ju gå perfekt för dig! Ge inte upp. Det kan vara guldägget ni fått!!!!
  • linköping68
    Poussin skrev 2011-01-22 10:21:13 följande:
    Så var det över för mig för denna gång... Gråter Var tyvärr inte guldägget. Enormt besviken, orkar inte riktigt ta in det, att all denna kämpan var förgäves. Ska gå ner på stan och försöka skingra tankarna, jag trodde verkligen att det skulle gå bättre än i våras, istället gick det sämre...
    Kommer nog inte att hänga här så mycket, hejjar på er alla och håller tummarna för att det blir plus och kanske t o m bebis för er i år!!!

Kramar till er alla och tack för att ni är så fina och stöttande. Lycka till! {#emotions_dlg.flower} 
    Nej, nej och åter nej! Så skulle det ju inte gå!    Gråter
    Kramar om
  • linköping68
    Anemon skrev 2011-01-22 18:27:19 följande:
    man får som individ också! Jag tror stenhårt på att något har börjat goa till sig riktigt bra hos dig nu.

Linköping, tycker absolut att du skall kontakta fler kliniker själva och höra hur de ser på er situation. Bevisligen så har du ju blivit gravid och då borde det ju ändå kunna finnas en chans att få fram något ägg av bra kvalitet fortfarande. Det verkar dock som om åldern tillämpas ganska strikt i Sverige. När jag fick reda på mitt dåliga AMH värde 0,467 så sa kliniken att det tyckte det var värt att försöka då jag fortfarande i sammahanget var relativt ung men att det om vi varit några år äldre hade gjort en annan bedömning. Man kan ju tycka att det borde vara upp till en själv vid privatfinansierade först att bestämma om man ändå har hyfsade värden.
    Jag har tänkt att ligga på kliniker och iaf få göra ett sista försök innan jag blir för "gammal", enligt dem 43. Vi är villiga att försöka trots dåliga odds och då tycker jag att de borde kunna säga ja någonstans.
    Efter att kliniker i Sverige sagt nej har vi funderingar på Öresundskliniken som tydligen har lite högre åldersgräns. Har inte gett upp än!
  • linköping68
    Anemon skrev 2011-02-01 18:33:29 följande:
    Solig har testat och på em urin....och Plus
    Försöker att inte ta ut all glädje i förskott då det är lång väg kvar och inga garantier....... men vi är bara så obeskrivligt glada nu!

Fortsätt kämpa, för det finns visst hopp för oss med lågt AMH!
    Kramar
    Grattis! Vad roligt med goda nyheter på denna tråd. Hoppas du "smittar" av dig på alla oss andra Glad
  • linköping68
    LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011 Solig

Väntar på nytt försök:

Linn73, AMH 0,41: Har gjort två tidigare försök, varav det första fick avbrytas innan ÄP. Ny läkartid i slutet av feb.

Planerat ET/FET:

Ruvar:

Gravida:

Övrigt:
    Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu.
  • linköping68

Hej igen alla gamal och nya..... varit ifrån under en längre tid. Har hunnit att träffa 4 olika gynekologer för att jag har blödningar varannan vecka, kul... inte direkt. Allt de kan säga är att det ser fint ut och att allt är som det ska. Fattar inte vad de menar. Hur kan det vara fint och som det ska att blöda varannan vecka? Har svårt att bedöma vad som är riktig mens eller bara blödning. När är då ägglossning? Arg Skrikandes

Sen blir jag galen, igen, på alla olika bedömningar gälland FSH och AMH. Jag har 12 i FSH och 0,7 i AMH men nekas IVF pga för dåliga värden. Men här kan man läsa att de med sämre värden än mig får göra IVF. Trist. Men de går väl mycket på ålder med. Fyller 43 till hösten.

Ska ta en promenad för att rensa ut negativa tankar och hoppas att de blåser bort.

• linköping68
    albatross74 skrev 2011-05-28 21:12:05 följande:
    Linköping68: har du gått privat? Har hört att de hellst tar fall som gynnar deras statistik... Tänkte höra med er som nyss gjort ivf, har ni haft blödningar när ni börjat med sprutor. Jag hade inte det förra gången så jag börjar undra om det är ett tecken på att jag inte är nedlegrerad? De verkar skippa att kolla upp,med blodprov på KS. Castot, nelle, linn 73, tack för peppen

Vi gjorde ett försök privat fast på ett landstingssjukhus. Har även haft kontakt med många privata kliniker. Nekad överallt De anser att jag inte har mer än ca 1-5 % chans att lyckas. Jag har försökt argumentera för att jag ändå vill prova trots dåliga odds, men fått nej. De vill väl inte att jag ska dra ner deras statistik.

• linköping68

Linn73: Funderar inte på ÄD ännu. Ska försöka in idet sista med egna ägg eller helst att det funkar på hemmaförsök
    Nelle: håller med! Testerna bör väl vara till för att se om det finns andra vägar/alternativ/mediciner och inte stå som ett hinder. Blir skitsur bara jag tänker på testerna och alla läkare som stirrar sig blinda på dessa och inte är flexibla för 5 öre.

Men kämpar på..... Skrattande

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH