Linn73 skrev 2010-11-08 17:17:43 följande:
Träffade läkaren igår och vi får ett försök till!! Den här gången blir det långa metoden Menopur maxdos med start i mitten av dec. Jag ville såklart börja tidigare men julhelgen kommer i vägen... Anledningen till att vi får ett fösök till är att läkaren såg sju st folliklar vid VUL idag, vilket är relativt "mycket" med tanke på mitt låga AMH. Så som flera tidigare har sagt - stirra inte blint på AMH-värdet!
Nu är det ju en lång resa kvar och bildas inte upp till 3-4 fullmogna folliklar efter Menopur-behandligen avbryts allt och vi får inte fler försök - utan måste besluta om vi går vidare med äggdonation eller adoption.
Vi som är svårstimulerade och har lågt AMH-värde behöver uppmuntran! Skulle uppskatta om någon vile dela med sig med sin historia med lyckligt slut.
Kram i höstmörkret
Men 7 st är ju väldigt postivit! Det låter som du har ungefär samma förutsättningar som mig och jag har lyckats få tillbaka ägg vid båda mina försök. Vad skönt att du får ett försök till och då får testa Menopur också. Själv gårjag igång i morgon kväll med 3:e försöket på samma metod så håll tummarna!
När man läser i andra trådar så blir det även väldigt tydligt att antalet ägg inte alltid per automatik innebär bra kvalitet så jag försöker fokusera på att det kan finnas guldägg kvar trots att äggreserven börjat sina.
Elvira02, vad glad jag blir att höra om din kompis! Solskenshistoria som gör att man orkar forsätta kämpa.
Lycka till själv, såg att även du börjar i morgon med sprutorna precis som jag.