• Linn73

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

Kramar till alla ni som kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

• Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • längtar74

Castor - åh, vad roligt att det ser bra ut!! Håller tummarna inför ÄP.

Och Linn - håller tummarna järnet för dig. Hoppas att du får ett finfint resultat på stickan i morgon.

Kramar!

• Kattflickan

Castor: Jättekul att det gick bra på VUL!!!! Hoppas äggplocket går lika bra.

Tyvärr så tror jag att vi inte kan välja läkare på KI, men bra att ha i åtanke att beroende på vilken läkare det blir så kan de vara mer eller mindre positiva till våra chanser. Intressant att höra om effekter av dhea, jag har ju inte haft cancer så den risken borde inte öka. Tycker du att du mår ok iallafall trots att du känt av biverkningarna? 

Jag hoppas att dhea kan bli godkänt i Sverige, har läst en del på nätet nu och det verkar ju verkligen som om det kan öka chanserna för "såna som oss". 

Igår kände jag att mitt tålamod höll på att tryta. Ringde akademiska för att se om jag kunde få prata med läkaren om mitt TSH så jag kan få Levaxin, fick en telefontid först i mitten av nästa vecka. Ringde KI för att höra om vi inte ska få en till tid hos de som gör ivf samma dag som vi får träffa genetikerna. Telefonrösten sa att de kommer ringa upp mig mitt på dan på måndag? Då ringde jag ändå rätt tidigt på fredagen. Lika bra att vänja sig, ivf handlar så mycket om tålamod! 

Linn, jag hoppas verkligen det blev ett fint plus idag! Har du slutat blöda? 

Millan

• Linn73

Tack för alla tummar!

Har inte gått så bra tyvärr. Tilltagande blödning och värk och en sticka som skriker minus...

Håller tummarna att vårt nedfrysta embryo klarar upptiningen och får flytta in hos mig i början på nästa år.

Kram alla fina kämpande tjejer!

• Kattflickan

Linn: Jättetråkigt! Hoppas det går bra med det nedfrysta embryot istället. Min syster lyckades på ett nedfryst embryo. 

Kram!

Millan 

• Poussin

Linn - Neeej vad tråkigt gumman, usch vad ledsen jag blir. :(
    Men det innebär ju att det var guldägget som frystes in - 2012 blir det bebis vännen!
    Stora varma kramar, tänker på er

• Kvinna72

Hej alla,
    nu har jag 'skummat' övet lite av era inlägg. Det är ju verkligen mycket som händer här. Kan inte kommentera allt men först Linn 73: tråkigt men som föregående säger 'hoppas på bättre lycka med det som frystes in.
    Millan 75: Jag fick spray med Synarela sedan Menopur 450. Första gången hände inget, fick bara en stor äggblåsa eller rättare sagt en stor cysta. Minskade ner på Synarela och fortsatte med Menopur under nästa behandlings tillfälle och kom då till äggplock.
    Ett ägg blev som sagt insatt förra fredagen (2/12) så idag är jag väl på RD 8 och än så har mensen inte dykt upp. Jag har molande värk som kommer och går hela tiden. De vaginal tabletter som jag tar tre gånger om dagen (Lutinus) gör så jag mig tokig. Man måste ha en tunnare binda el alt. trosskydd. Det känns som om att mensen är på gång, sååååå jobbigt. Alltså det blir lite som kommer ut så att säga om ni förstår hur jag menar. Hur har ni annars upplevt dessa 'vaggisar'?
    Jag kan inte mer än att säga Lycka till alla där ute. Vilken resan detta är.

Kram på Er

• Ankaja

Hej alla kämpar. Jag är fortfarande imponerad över vilken kraft och styrka det finns hos alla här. En liten statusuppdatering från mig; den 27 november föddes vår lilla Eira, 47 cm lång och 2700 gram tung. Hon kom i vecka 36, efter en igångsättning som slutade med ett akut kejsarsnitt. Det har varit en besvärlig graviditet med illamående och ett skenande blodtryck med många dagar och nätter på sjukhus. När vi nu sitter med vårt lilla knyte i famnen så kan jag säga att det är värt alla år, sprutor och tårar. Det hela känns overkligt, tänk att det gick, trots amh-värde 0,2.

• Poussin
    Ankaja - Åh vad roligt att höra av dig och GRATTIS till lilla Eira - vad underbar att hon är här!!! Baby Kram
  • Kvinna72

Ååå jag blir helt tårögd - Grattis och vad fantastiskt att höra. Gud jag gråter för allt idag - mina hormoner alltså...

• Linn73

Stort GRATTIS Ankaja! Så underbart att höra att det har gått bra för dig - det ger oss andra hopp! Lycka till framöver med lilla knytet!

Kvinna72, hur går det för dig? Några symtom ännu? Jag håller båda mina tummar!!

Själv hade jag en otroligt jobbig dag igår med kraftiga blödningar och kramper. Känner mig bättre idag och blödningarna är på väg att försvinna.

Kan inte låta bli att fantisera, tänk om ett embryo fortfarande finns kvar där inne?! Testade ju positivt med Testlagrets stickor på RD7 och på morgonen RD8. Sent på kvällen RD8 testade jag igen, den gången med Clearblue, och då var det negativt. Kanske Testlagrets stickor är känsligare är Clearblue?! Jag var ju ändå bara på RD8...

Men innerst inne vet jag att det inte har funkat den här gången. Framför allt inte med tanke på hur jag mådde igår. Känns osannolikt att något skulle vara kvar... Har beställt nya tester från Testlagret som kommer på måndag. Testar igen på tisdagsmorgon.

Jag har förmodligen drabbats av en sk kemisk graviditet, dvs ett tidigt missfall, men att kroppen ändå hann börja producera hcg. Det känns inte som att det var en vanlig mens. För det första brukar jag ha ganska långa cykler och alltid få mens 14 dagar efter ÄP om det misslyckas (den här gången kom blödningen 9 dagar efter ÄP). För det andra är mensen längre för mig än den blödning som jag har haft nu.

Det är bara att vänta och se, men jag ställer in mig på att det inte har lyckats den här gången heller.

Skön söndag alla!

"För att tårar faller torkar själen inte ut. För att hjärtat blöder tar livet inte slut"
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH