• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Här tänkte jag att vi som har plussat med hjälp av IVF kan träffas.

Bf Juni/ Juli 2011

Här Pratar, drömmer, stöttar vi varandra

Äntligen våran tur!

Välkomna {#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
  • Charlotta71

Jag har talat med sjukhuset och varit iväg och lämnat blodprov på SÖS på morgonen.
    Troligen så har "det" fäst men "lossnat" igen och därför fick jag förhöjda gravidhormon och testet visade positivt i lördags.
    Idag när jag testade på TD enligt sjukhuset så visas ingenting.

Det är bara att vänta på besked i eftermiddag och jag är HELT inställd på att det inte är något utan kör igång med ny behandling snart igen. Skulle gärna göra det på kommande mens men vet inte hur HS ser på det.

Kram

• Charlotta71

Jag testade med Clearblues gravid/ej gravid i lördags för att jag inte fått mens och alltid får det exakt två veckor efter äggplock.

• AKIG
    Mammiztill2 skrev 2010-10-19 09:15:22 följande:
    Hur går de för dig? har du fått tag på din läkare?!
    Har inte fått tag på han än!
  • Mammiztill2
    Charlotta71 skrev 2010-10-19 09:42:36 följande:
    Jag har talat med sjukhuset och varit iväg och lämnat blodprov på SÖS på morgonen.
    Troligen så har "det" fäst men "lossnat" igen och därför fick jag förhöjda gravidhormon och testet visade positivt i lördags.
    Idag när jag testade på TD enligt sjukhuset så visas ingenting.

Det är bara att vänta på besked i eftermiddag och jag är HELT inställd på att det inte är något utan kör igång med ny behandling snart igen. Skulle gärna göra det på kommande mens men vet inte hur HS ser på det.

Kram
    Men usch då
    Håller tummarna in i det sista..

Brukar kliniker inte säga att man ska ha en "egen" mens emellan? Bäst o höra med kliniken
  • Charlotta71

Mammiz, jo klinikerna brukar säga det men jag ska försöka förhandla eftersom jag absolut inte har tiden på min sida.....

Vi har redan gett upp. Ett test kan inte visa fel.

Kram

• Mammiztill2
    Charlotta71 skrev 2010-10-19 10:12:46 följande:
    Mammiz, jo klinikerna brukar säga det men jag ska försöka förhandla eftersom jag absolut inte har tiden på min sida.....

Vi har redan gett upp. Ett test kan inte visa fel.

Kram
    Har ni fått pröva att göra AHA på ert ägg?
  • Charlotta71

Nej, jag har hört talas om AHA men vet inte riktigt vad det är. Är det när man gör så att ägget fastnar bättre?

• Mammiztill2
    Charlotta71 skrev 2010-10-19 10:47:45 följande:
    Nej, jag har hört talas om AHA men vet inte riktigt vad det är. Är det när man gör så att ägget fastnar bättre?
    Japp de stämmer
  • Charlotta71

Har du testat det? Jag/vi har gjort 6 insättningar på S:t Göran och 1 på HS och ingen har nämnt detta.
    Har du testat det?

• Mammiztill2
    Charlotta71 skrev 2010-10-19 10:52:38 följande:
    Har du testat det? Jag/vi har gjort 6 insättningar på S:t Göran och 1 på HS och ingen har nämnt detta.
    Har du testat det?
    Jag fick på mitt andra försök göra detta.

då jag ringde kliniken efter vårt första försök gjordes med misslyckades, var jg rätt bestämt-
    Ska jag göra ett till vill jag ha allt annorlunda

Bad om annan medicin och fick de
    Bad om AHA, och fick de
    Bad om två ägg, men nej (sen att jag aldrig fått mer än 1 dugligt varje gång)

Men första försöket hade jag Gonal f.
    så de föreslog Menopur som kunde ha bättre effekt på äggognaden.
    Utav alla mina ägg så var det bara 1 ägg som bara var fragmenterade till 10% de andra hade för mycket och kunde inte användas.
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011