• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Här tänkte jag att vi som har plussat med hjälp av IVF kan träffas.

Bf Juni/ Juli 2011

Här Pratar, drömmer, stöttar vi varandra

Äntligen våran tur!

Välkomna {#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
  • Mammiztill2

När räknar man att kunna se hjärtat slå.? Såg idag att mitt barn har lov då jag ska in på kliniken.

• Min älskade dotter

tror man kan se hjärtat redan i vecka 6,men det kan säkert handla om dagar ifall man ser det eller inte,så tror de hellre väntar en eller två veckor till.

• Lilli77

Mammiz sist sa var vi pa VUL v 6+0 och da sag man hinnsäcken. 3 dagar senare kunde vi se hjärtat.

• Mammiztill2

Okej. Då får jag lösa situationen på något sätt.. Vill inte riskera komma dit och inte se hjärtat slå.

• Lilli77

Haller med, det är nog bättre att boka nagra dagar senare i sant fall.

AKIG, när far du svar pa blodprovet?

• Inanna Li
    Mammiztill2 skrev 2010-10-19 17:10:24 följande:
    Räknar dem att man ska kunna se hjärtat slå då?
    vilken vecka + dag är du i då?!
    Det blir vecka 6+3 tror jag. Jag hoppas inte det blir för tidigt. Jag hade hellre gjort det lite senare. Men jag har läst här på FL om såna som sett hjärtat slå redan så tidigt.
  • Mammiztill2

Ja hade en tanke och bytt men ja är sån person som inte klarar av ev besked och att ja ska leva i ovisshet, och sen fått läst om 'alla' som fått se hjärtat slå. Jag var så orolig då jag väntade dottern. . Någon annan som fått problem med tarmarna?

• Inanna Li

På sätt och vis känns det skönt att komma tidigt för att jag är så orolig men det vore ju hemskt om man inte fick se hjärtat slå bara för att det är för tidigt. också. Om jag får ovisst besked så får jag väl boka en ny tid veckan efter på MVC tänker jag.

Jag har också tarmproblem som lite förstoppning.

• AKIG

Jag har inte fått hem lappen för remiss än men hoppas på att jag ska få den idag!

• Mumsa73
    Min älskade dotter skrev 2010-10-19 16:21:35 följande:
    vilken klinik går ni på? själv går jag på reproduktionscentrum på akademiska i Uppsala.
    Jag går på Öresund. Trivs bra där!
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011