Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
Här tänkte jag att vi som har plussat med hjälp av IVF kan träffas.Bf Juni/ Juli 2011
Här Pratar, drömmer, stöttar vi varandra
Äntligen våran tur!
Välkomna
![{#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower}](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-flower.gif)
Fyller på listan jag med
Lilli77, 3:e IVF (FET), BF 16 juni
Inanna68, 1:a IVF (FET 1), BF 16 juni
Mumsa73, 3:e FET, BF 19 juni
Mammiz, 2:a IVF, BF 20 Juni
Frida1010: 2:a IVF(icsi) 4:e återföringen. BF 23 juni
Skruttfia82: 2:a IVF, ET 1, BF 26 juni
Ngn mer som gjort sin IVF på Fertilitetscentrum i Göteborg??
Eller som bor i Halland?
Vet inte om jag behöver vara orolig? Haft ont i magen tarmar och nere vid livmodern. Helt plötsligt blir jag dålig i magen, väldigt illamående, ont i huvudet och trött. Jag vet inte om jag är, håller på att bli sjuk? Eller Mf på gång. Jag brukar få dålig mage av mensen ska komma, missfall och de gånger jag är sjuk. Jag kände mig inte på topp i morse med dumma tankar och detta hjälpte mig inte. Och sen må fysiskt dåligt som jag gör nu. Ingen idé att ta tempen då jag för någon timme sen tog 1gram alvedon. Innan ja kände mig dålig hann jag dammsuga och var ute på promenad m hunden.
Mammiz, du behöver nog inte oroa dig. Jag har haft superkänslig och daligt mage i över en vecka, vissa dagar är värre än andra. Blev lika orolig som du till en början da jag ocksa förknippade det med mens och missfall men sen läste jag att man kan fa känslig mage som gravid. Och jag är ganska känslig i vanliga fall. Och nu har det hallit pa sa här i en vecka..
Vi fick var VUL framflyttat da mannen ska ut och resa i veckan. Pa var klinik vill de göra ett tidigt VUL först för att se att graviditeten sitter pa rätt ställe, att det finns en hinnsäck etc Sen 10 -14 dagar senare sa gör man ett nytt VUL. Sa vi var pa första VUL idag och allt sag bra ut. En hinnsäck med en liten prick i. Läkaren var nöjd och glad, vi är glada vi med men vagar nog inte glädja oss för mycket förrän vi sett hjärta sla. Nytt VUL fredag nästa vecka, da i 8+0.
Välkomna alla nya!!
LILLI77 Hur långt gånget var du idag. Då de gjorde Vul? Vad bra ni får komma på 2 vul, så de hinner sätta in åtgärder för ett ev. Utomkvedshavandeskap i tid. Och för er skull kunna få bekräftelse på grav testet visat alldeles rätt . Varför ja blev orolig nu är att jag har vart hård imagen sen innan Td och förknippar mina graviditeter att vara hård. Förlåt, för ja pratar om de, men de är de som oroar mig just idag. Tack för du delar med dig. Jag känner ja behöver stöd då ja tvekas och är orolig.
Hej Mammiz, jag är i v 6+3 idag. Nu räknar vi dagarna till nästa VUL. Gud vilket talamod man maste ha...
Hoppas att du känner dig bättre snart, det är ju sa jobbigt att vara orolig. Och det värsta är ju att det mesta är normalt.. Vi far stötta varann!
När sägs de att hjärtat ska börja slå? Ja visst måste vi stötta och hejja på varandra.
Det ska börja sla kring den här tidpunkten, nangang i vecka 7. Vi sag hjärtat sist i vecka 6+3 men det gick ju som det gick.. Min gyn verkade inte vara det minsta orolig över att det inte gick att se idag sa jag litar pa henne. Hon hade även varnat oss och sagt att det troligtvis inte skulle synas. Ser vi inte nagot nästa vecka da är det ju nat som är galet.
Antar att det är därför de flesta klinikerna i Sverige lägger första VUL nagot senare.
jag ska ju in först v 7+0 är rädd om det kan vara för tidigt?!