• Anonym (Oh gosh)

Min man runkar tydligen på jobbet!

Idag, efter att jag och min man haft sex, slängde jag bara ur mig frågan " Har du runkat på jobbet någon gång?". Det bara flög upp i huvudet på mig, trodde verkligen inte han gjort det. Men till min stora förvåning kom svaret direkt. "Ja, det har jag gjort. Många gånger!"

Jag blev så paff, kände mig nästan äcklad...Han har alltså runkat på jobbtoaletten några gånger innan jobbet och under raster. Helt ärligt, bara jag som tycker det känns lite skumt??

• Svar på tråden Min man runkar tydligen på jobbet!
  • Anonym (Argquqen)
    Anonym (nej) skrev 2020-01-27 01:15:40 följande:

Nu skriver du så olika så jag har inte vetat om du är man eller kvinna men får tolka att du är man. Vi har ju redan fastställt att du och dom andra har halvslakt stånd när ni runkar och några dropp sats och visst då fungerar det kanske. Sen gömmer jag mig inte bakom en diagnos jag kämpar med den. Har tidvis mått så piss så jag funderat på att göra slut på allt. Men jag kan inte göra mer än att kämpa på för det finns inget som vården kan erbjuda. 

Sen är inte mina jämförelser irrelevanta. Du tycker att det ska vara fritt runkande på jobbet eftersom du inte bryr dig om du får sperma på dig du kan säkert slicka i dig det. På samma sätt finns det dom som inte bryr sig om någon pissar i diskhon. Och eftersom man enligt dig bara ska bry sig om vad man själv tycker då ska ju en person som känner för att pissa i diskhon få göra det om han känner för det. För det är ju inte farligt bara otrevligt. Sen om folk inte är dåliga på att hålla rent efter dom har runkat varför har flera hotellkedjor tagit bort porrfilmer i utbudet så att städerskorna ska slippa ta bort en massa sperma.  Men sen visst har man slakballe och det bara kommer något dropp då kanske du får ner det i toan som du påstår.

Å där är du tillbaka med din farcination om piss och sperma.. Du går igång rejält på det där... Lite sjukt faktiskt!

Fast du gömmer dig bakom diagnos.. Du ursäktar dig med din diagnos.. Det är säkert ett helvete du har, och jag hoppas verkligen för din skull att du nån gång kommer må bra.. Ingen människa ska behöva lida av psykisk sjukdom..!
  • MHD
    Anonym (nej) skrev 2020-01-20 02:32:55 följande:

Nu är det inte bara jag som har det vi är 2% och dom som har renlighetstvång har ofta samma som mig så du har troligen flera i din närhet som har samma som mig. Sen är det inte bara vi med ocd som inte gillar att folk runkar på jobbtoan. Det är ju fler som kommenterat här och jag vet att det finns många andra som inte gillar det. Vet tex att det blev ett jävla liv på en fabrik när en av underhållsteknikerna höll på och runkande. Dom andra var inte så glad i det. Så jag är inte ensam. Men sen gav jag ju dig ett alternativ. Om det är så naturlig då bör det ju inte vara något problem för dig att ta upp det på din arbetsplats och fråga om någon störs av att ni vill runka på toan. Om det är någon då kan man ju dela upp toaletterna så ni får egna runk toaletter. Men uppenbarligen verkar du vara rädd att det finns dom som inte gillar att ni håller på. För annars skulle det inte vara något problem för dig. Sen vem har offterkofta. Det är du som grinar för att du inte får onanera var och när du vill och du är inte ens beredd att kompromissa. Du bör jobba med ditt problem också.Nu fungerar det inte jämt så och det börjar även komma fram i forskning. Det är få som lyckas helt med kbt och för dom flesta kommer ocd tillbaka. Sen kan ångesten gå ner en bit för kroppen överlever inte fullt påslag för länge. Men det är inte alltid som det går ner helt. Sen stämmer det inte helt att inte omgivningen ska anpassa sig. Det finns tillfällen då det kan vara nödvändigt. Det har till och med psyk sagt. Finns tex ett ex i en bok skriven av en av dom ledande inom området. Det handlar om en pojke som har en massa ritualer innan han ska till skolan. Där finns det en ritual som han inte klarar och därför inte kommer till skolan. Då skriver forskaren att där är det bättre att underlätta och pojken kommer till skolan och kan jobba med tvånget än att kräva noll tolerans och han blir hemmasittare. I mitt fall är det bättre att jag jobbar än att jag går hemma heltidssjukskriven. För går jag hemma och får en massa dötid då kommer min ocd förvärras. Därför är det bra om jag kan jobba. Sen är det inte så att jag kräver en massa på jobbet. Faktum är att jag håller käft om diagnosen. Och tro mig  jag har utsatts för massor som jag mått piss av tex att nån hade skitit på toaringen. Men att dessutom behöva riskera att kliva i någon annans sperma det fungerar inte. Och det är dessutom inget som i övrigt begränsar mig. För det är få ggr man behöver kladda med andras sperma. Så jag tror knappast att någon psykolog skulle kräva det av mig. Eller rättare sagt jag vet det. Dessutom är jag inte den enda som inte vill behöva riskera att få någon annans sperma på mig. Det är rätt många som inte har ocd som inte gillar det. Och jag har dessutom skrivit förslag på hur man kan lösa det på en arbetsplats för det är ju bara att dom som inte klarar att jobba utan att runka tar upp det med kollegorna och är det dom som inte gillar det då bestämmer man en toa som dom får hålla sig till för att runka. Då behöver dom inte anpassa sig.

Sen tror jag inte ni förstår hur tuff en kbt behandling kan vara. Man kan få göra saker som vanliga personer tycker är äckliga. Och saken är den att det är egentligen inte att jag ens tycker att det är äckligt men jag får en ångest av tanken att få på mig det och den kan jag inte förklara. Ur rent äckelsynpunkt är jag inte känslig och skulle om jag inte hade ocd brytt mig. Men det är det som ni inte fattar och bagatelliserar sjukdomen. Som jag skrivit tidigare det är 10 ggr högre risk för självmord om man har ocd. Och väldigt många blir sjukskrivna. Men återigen det är inte bara jag som inte tycker att det är trevligt. Om du visste något om ocd då skulle du veta att renlighets ocd är inte så ovanligt har stött på flera bara här på forumet med samma problem som jag. Men det verkar du inte fatta eftersom du tror att jag är den enda som skriver här. Och om du tycker jag har extrem då vet du inte mycket om ocd. Läs på om Howard Hughes tex han var extrem. Och Mandel komikern och programledaren som även sitter i juryn för america got talent. Han har betydligt värre tvång än jag. Kan garantera dig att han är betydligt mer kontrollerande. Han har gått ganska långt för att kontrollera sin omgivning. Så på hans toa skulle du knappast få runka. Sen varför skulle jag vilja ha uppmärksamhet? Är det något jag har lärt mig är det att hålla käft om min diagnos för jag vet att många är som dig och ser ner på människor med diagnoser. Men om vi ska snacka om kontrollera du vill ju själv styra och kontrollera på arbetsplatsen. Du har ett beroende av att onanera och kan inte jobba utan det och då anser du att alla ska foga sig efter det. Du skulle inte ens kunna låta en av toaletterna vara runkfri det visar ju hur kontrollerande du är det verkar inte som att du är speciellt sympatisk. Du verkar vara en person som måste få göra som du vill till varje pris. Misstänker att du ses som jobbig på arbetsplatsen för jag misstänker att du ofta kör över folk och gör som du vill. Jag försöker att behandla mina problem men du skulle nog också behöva prata med en terapeut.

Faaaan hur lång tid tog det att skriva så långt text?
  • Anonym (såklart)

Om alla män skulle svara ärligt så är jag övertygad om att fler än 50 % någon gång runkat på jobbet, skulle tro att 75 % gjort det.

• enable007
    Anonym (såklart) skrev 2020-01-29 23:06:44 följande:

Om alla män skulle svara ärligt så är jag övertygad om att fler än 50 % någon gång runkat på jobbet, skulle tro att 75 % gjort det.

Stämmer 99% !

Jag med ...
  • Anonym (såklart)
    MHD skrev 2020-01-29 20:42:02 följande:
    Faaaan hur lång tid tog det att skriva så långt text?
    Riktigt lång text. Hade hellre runkat än skrivit så länge!
  • Anonym (Tjej)

Jag är tjej i en mansdominerande yrke. Min sambo i samma branch. Han har runkat på arbetet. Har hört andra kollegor berättat att dom runkat på jobbet. Jag tror det är rätt vanligt faktiskt :)

Om man ställer en fråga får man ta ett ärligt svar. Ibland kan svaret bli nåt annat än det man önskat. Vill man inte veta är det bäst att hålla tyst ett tips bara.

• Daniel1986
    Anonym (Tjej) skrev 2020-03-31 00:24:46 följande:

Jag är tjej i en mansdominerande yrke. Min sambo i samma branch. Han har runkat på arbetet. Har hört andra kollegor berättat att dom runkat på jobbet. Jag tror det är rätt vanligt faktiskt :)

Om man ställer en fråga får man ta ett ärligt svar. Ibland kan svaret bli nåt annat än det man önskat. Vill man inte veta är det bäst att hålla tyst ett tips bara.

Kloka ord :)
  • Anonym (Kåt)

Blir jag kåt på jobbet så runkar jag.

• Anonym (Liss)

Kissar ni före eller efter runket när ni går på jobbtoan?

Svar på tråden Min man runkar tydligen på jobbet!