• Anonym (Oh gosh)

Min man runkar tydligen på jobbet!

Idag, efter att jag och min man haft sex, slängde jag bara ur mig frågan " Har du runkat på jobbet någon gång?". Det bara flög upp i huvudet på mig, trodde verkligen inte han gjort det. Men till min stora förvåning kom svaret direkt. "Ja, det har jag gjort. Många gånger!"

Jag blev så paff, kände mig nästan äcklad...Han har alltså runkat på jobbtoaletten några gånger innan jobbet och under raster. Helt ärligt, bara jag som tycker det känns lite skumt??

• Svar på tråden Min man runkar tydligen på jobbet!
  • Anonym (Nädu)
    Anonym (nej) skrev 2020-01-20 02:32:55 följande:

Nu är det inte bara jag som har det vi är 2% och dom som har renlighetstvång har ofta samma som mig så du har troligen flera i din närhet som har samma som mig. Sen är det inte bara vi med ocd som inte gillar att folk runkar på jobbtoan. Det är ju fler som kommenterat här och jag vet att det finns många andra som inte gillar det. Vet tex att det blev ett jävla liv på en fabrik när en av underhållsteknikerna höll på och runkande. Dom andra var inte så glad i det. Så jag är inte ensam. Men sen gav jag ju dig ett alternativ. Om det är så naturlig då bör det ju inte vara något problem för dig att ta upp det på din arbetsplats och fråga om någon störs av att ni vill runka på toan. Om det är någon då kan man ju dela upp toaletterna så ni får egna runk toaletter. Men uppenbarligen verkar du vara rädd att det finns dom som inte gillar att ni håller på. För annars skulle det inte vara något problem för dig. Sen vem har offterkofta. Det är du som grinar för att du inte får onanera var och när du vill och du är inte ens beredd att kompromissa. Du bör jobba med ditt problem också.Nu fungerar det inte jämt så och det börjar även komma fram i forskning. Det är få som lyckas helt med kbt och för dom flesta kommer ocd tillbaka. Sen kan ångesten gå ner en bit för kroppen överlever inte fullt påslag för länge. Men det är inte alltid som det går ner helt. Sen stämmer det inte helt att inte omgivningen ska anpassa sig. Det finns tillfällen då det kan vara nödvändigt. Det har till och med psyk sagt. Finns tex ett ex i en bok skriven av en av dom ledande inom området. Det handlar om en pojke som har en massa ritualer innan han ska till skolan. Där finns det en ritual som han inte klarar och därför inte kommer till skolan. Då skriver forskaren att där är det bättre att underlätta och pojken kommer till skolan och kan jobba med tvånget än att kräva noll tolerans och han blir hemmasittare. I mitt fall är det bättre att jag jobbar än att jag går hemma heltidssjukskriven. För går jag hemma och får en massa dötid då kommer min ocd förvärras. Därför är det bra om jag kan jobba. Sen är det inte så att jag kräver en massa på jobbet. Faktum är att jag håller käft om diagnosen. Och tro mig  jag har utsatts för massor som jag mått piss av tex att nån hade skitit på toaringen. Men att dessutom behöva riskera att kliva i någon annans sperma det fungerar inte. Och det är dessutom inget som i övrigt begränsar mig. För det är få ggr man behöver kladda med andras sperma. Så jag tror knappast att någon psykolog skulle kräva det av mig. Eller rättare sagt jag vet det. Dessutom är jag inte den enda som inte vill behöva riskera att få någon annans sperma på mig. Det är rätt många som inte har ocd som inte gillar det. Och jag har dessutom skrivit förslag på hur man kan lösa det på en arbetsplats för det är ju bara att dom som inte klarar att jobba utan att runka tar upp det med kollegorna och är det dom som inte gillar det då bestämmer man en toa som dom får hålla sig till för att runka. Då behöver dom inte anpassa sig.

Sen tror jag inte ni förstår hur tuff en kbt behandling kan vara. Man kan få göra saker som vanliga personer tycker är äckliga. Och saken är den att det är egentligen inte att jag ens tycker att det är äckligt men jag får en ångest av tanken att få på mig det och den kan jag inte förklara. Ur rent äckelsynpunkt är jag inte känslig och skulle om jag inte hade ocd brytt mig. Men det är det som ni inte fattar och bagatelliserar sjukdomen. Som jag skrivit tidigare det är 10 ggr högre risk för självmord om man har ocd. Och väldigt många blir sjukskrivna. Men återigen det är inte bara jag som inte tycker att det är trevligt. Om du visste något om ocd då skulle du veta att renlighets ocd är inte så ovanligt har stött på flera bara här på forumet med samma problem som jag. Men det verkar du inte fatta eftersom du tror att jag är den enda som skriver här. Och om du tycker jag har extrem då vet du inte mycket om ocd. Läs på om Howard Hughes tex han var extrem. Och Mandel komikern och programledaren som även sitter i juryn för america got talent. Han har betydligt värre tvång än jag. Kan garantera dig att han är betydligt mer kontrollerande. Han har gått ganska långt för att kontrollera sin omgivning. Så på hans toa skulle du knappast få runka. Sen varför skulle jag vilja ha uppmärksamhet? Är det något jag har lärt mig är det att hålla käft om min diagnos för jag vet att många är som dig och ser ner på människor med diagnoser. Men om vi ska snacka om kontrollera du vill ju själv styra och kontrollera på arbetsplatsen. Du har ett beroende av att onanera och kan inte jobba utan det och då anser du att alla ska foga sig efter det. Du skulle inte ens kunna låta en av toaletterna vara runkfri det visar ju hur kontrollerande du är det verkar inte som att du är speciellt sympatisk. Du verkar vara en person som måste få göra som du vill till varje pris. Misstänker att du ses som jobbig på arbetsplatsen för jag misstänker att du ofta kör över folk och gör som du vill. Jag försöker att behandla mina problem men du skulle nog också behöva prata med en terapeut.

Jag har själv ocd för.det första.

Nej jag håller med om att det nog är många som inte vill ha främmande perspnets sperma på sig. Inklusive jag. Men jag är inte så rädd för det så att det begränsar mitt liv. Låter inte bli att gå till jobbet pga av det. Dessutom, även om jag vet att en kollega runkat på dass så tror jag inte att den sperman hamnar på mig bara för att jag går in på toaletten.

Det enda sättet för dig att kontrollera att du inte får sperma på dig är ju att vara helt och hållet hemma. Du kan ju aldrig veta vad synsättet foten i utomhus eller vad folk har gjort på dass. Är ju inget kollegor skyltar med så hur klarar du då ens av att gå till jobbet? Om du är rädd för sperma, tror att det skulle kunna finnas p0 ditt jobb men ändå går dit måste du väl kommit en bit på väg i kampen?
  • Anonym (nej)
    Anonym (Argquqen) skrev 2020-01-20 05:29:42 följande:
    Du vet att bara för du har ocd så gömmer det inte din idioti.. Du får gärna anta en massa saker om mig det är helt ok!! Nu får du fortsätt och böla i den här tråden med nån annan.. Du antar och får för dig en jävla massa saker.. Rätt meningslöst att fortsätta den här diskussionen med dig.. Det ända jag hoppas är att jag har runkat på din jobbtoa, med det lär nog aldrig hända.. Du är med största sannolikhet arbetslös!
    Jag misstänker att du inte är den mest populäre på din arbetsplats eftersom du fullständigt skiter i dina kollegor och tar noll hänsyn. Men jag misstänker att är det någon som skulle göra något som skulle störa dig som fan då skulle du ge ett jävla liv. Hoppas verkligen inte att du har barn för då kan jag bara ana vad du lär dom. Torde vara dom värsta mobbarna på skolan. Sen får du bestämma vilket kön du ska vara för såvida du inte är hermafrodit så blir det svårt att både syssla med petting och runkning. Men visst fortsätt du jag är rätt säker att vi inte arbetar på samma arbetsplats. Hade iofs en som dig på den förra arbetsplatsen. Hon var inte speciellt omtyckt hon  kunde inte kompromissa utan allt skulle vara som hon vill.
    Anonym (Nädu) skrev 2020-01-20 22:57:35 följande:

Nej jag håller med om att det nog är många som inte vill ha främmande perspnets sperma på sig. Inklusive jag. Men jag är inte så rädd för det så att det begränsar mitt liv. Låter inte bli att gå till jobbet pga av det. Dessutom, även om jag vet att en kollega runkat på dass så tror jag inte att den sperman hamnar på mig bara för att jag går in på toaletten.

Det enda sättet för dig att kontrollera att du inte får sperma på dig är ju att vara helt och hållet hemma. Du kan ju aldrig veta vad synsättet foten i utomhus eller vad folk har gjort på dass. Är ju inget kollegor skyltar med så hur klarar du då ens av att gå till jobbet? Om du är rädd för sperma, tror att det skulle kunna finnas p0 ditt jobb men ändå går dit måste du väl kommit en bit på väg i kampen?
    Om du har Ocd då har du uppenbarligen inte läst något om ocd eftersom du tror att det går att bota. För än så länge har jag inte hört en enda forskare påstå att dom har ett botemedel. Det kan fungerar att få ner symptomen men rätt få blir symptomfria. Och för rätt många fungerar varken kbt eller medicin. Som jag skrev självmorden bland oss med ocd är väldigt hög och mörkertalet också. Sen är jag väldigt säker på att det inte runkas på mitt jobb. Jag kan givetvis inte vara helt säker men dels är det rätt högt tempo vi har inte tid. Men sen var det en liknande diskussion en gång på lunchen som handlade om en liknande sak. Jag blandade mig inte i då eftersom jag håller min ocd hemlig. Men jag märkte ganska tydligt vad dom tyckte i det fallet. Så jag tror inte att någon skulle runka på jobbet. Men visst jag kan inte vara säker. Men nu är det inte bara jag som har ocd som ogillar det. Rätt många gillar inte det. Och det visar ju även denna diskussion eftersom jag föreslagit för alla som inte klarar sig från att runka att dom kan fråga kollegorna om någon stör sig på det och om dom i sådana fall kan bestämma en toa där dom kan runka. Och vet du vad ingen har skrivit om dom har gjort det och troligen eftersom dom vet att folk inte skulle gilla det. Ingen gillar och få någons sperma på sig när man går på toan. 

Sen vet jag inte om du är kvinna eller man. Men det kommer ganska säkert komma sperma lite här och var om dom runkar. Det dom påstår att dom får det i toan. Visst det kanske stämmer om dom har en halvslak balle. Men har man ett riktigt stånd då går det inte att rikta ner i toan om man inte står på händerna vilket jag antar att dom inte gör. Och visst det går kanske fånga upp i papper. Men det brukar vara en del och det rinner och är kletig. Så visst vi får anta alla jobb runkare är killar med halvkasst stånd och liten utlösning.
  • Anonym (Say what??)

Citera och skriv mindre så kanske fler orkar läsa ...
  • lazlo09
    Anonym (nej) skrev 2020-01-23 21:02:46 följande:
    Jag misstänker att du inte är den mest populäre på din arbetsplats eftersom du fullständigt skiter i dina kollegor och tar noll hänsyn. Men jag misstänker att är det någon som skulle göra något som skulle störa dig som fan då skulle du ge ett jävla liv. Hoppas verkligen inte att du har barn för då kan jag bara ana vad du lär dom. Torde vara dom värsta mobbarna på skolan. Sen får du bestämma vilket kön du ska vara för såvida du inte är hermafrodit så blir det svårt att både syssla med petting och runkning. Men visst fortsätt du jag är rätt säker att vi inte arbetar på samma arbetsplats. Hade iofs en som dig på den förra arbetsplatsen. Hon var inte speciellt omtyckt hon  kunde inte kompromissa utan allt skulle vara som hon vill.

Om du har Ocd då har du uppenbarligen inte läst något om ocd eftersom du tror att det går att bota. För än så länge har jag inte hört en enda forskare påstå att dom har ett botemedel. Det kan fungerar att få ner symptomen men rätt få blir symptomfria. Och för rätt många fungerar varken kbt eller medicin. Som jag skrev självmorden bland oss med ocd är väldigt hög och mörkertalet också. Sen är jag väldigt säker på att det inte runkas på mitt jobb. Jag kan givetvis inte vara helt säker men dels är det rätt högt tempo vi har inte tid. Men sen var det en liknande diskussion en gång på lunchen som handlade om en liknande sak. Jag blandade mig inte i då eftersom jag håller min ocd hemlig. Men jag märkte ganska tydligt vad dom tyckte i det fallet. Så jag tror inte att någon skulle runka på jobbet. Men visst jag kan inte vara säker. Men nu är det inte bara jag som har ocd som ogillar det. Rätt många gillar inte det. Och det visar ju även denna diskussion eftersom jag föreslagit för alla som inte klarar sig från att runka att dom kan fråga kollegorna om någon stör sig på det och om dom i sådana fall kan bestämma en toa där dom kan runka. Och vet du vad ingen har skrivit om dom har gjort det och troligen eftersom dom vet att folk inte skulle gilla det. Ingen gillar och få någons sperma på sig när man går på toan. 

Sen vet jag inte om du är kvinna eller man. Men det kommer ganska säkert komma sperma lite här och var om dom runkar. Det dom påstår att dom får det i toan. Visst det kanske stämmer om dom har en halvslak balle. Men har man ett riktigt stånd då går det inte att rikta ner i toan om man inte står på händerna vilket jag antar att dom inte gör. Och visst det går kanske fånga upp i papper. Men det brukar vara en del och det rinner och är kletig. Så visst vi får anta alla jobb runkare är killar med halvkasst stånd och liten utlösning.
    Du är sjukligt besatt av sperma och att runka. Jag pratar inte bara om det i relation till din ocd, det är något mer.
  • Anonym (Argquqen)
    lazlo09 skrev 2020-01-24 08:50:27 följande:

Du är sjukligt besatt av sperma och att runka. Jag pratar inte bara om det i relation till din ocd, det är något mer.

Ja har du åxå märkt det.. Personen är väldigt farcinerad av det!!
  • Anonym (Nädu)
    Anonym (Say what??) skrev 2020-01-23 21:07:29 följande:

Jag har citerat och skrivet väl verkligen inte längst inlägg i denna tråd? Tror du själv gjorde fel nu o att det var nån annan du syftade på?
  • Anonym (Nädu)
    Anonym (Say what??) skrev 2020-01-23 21:07:29 följande:

Signaturen nej skriver ju tex betydligt längre
  • Anonym (nej)
    lazlo09 skrev 2020-01-24 08:50:27 följande:
    Jag tänker inte på det i vanliga fall men om någon runkar på toan och det är stor risk att det finns på saker där då blir det jobbigt. Och det beror på ocd. Det är en rätt vänlig del av ocd med renlighetstvång. Det har inget med att jag skulle tycka att det är omoraliskt eller äckligt jag får bara en extrem obehagskänsla när jag tror att någon kroppsvätska eller skit eller annat har kommit på prylar. Annars skiter jag i om folk runkar eller vad dom gör. Men det är när jag riskerar att få deras kroppsvätskor på mig eller mina saker som det blir jobbigt. Det är som sagt var rätt vanligt ocd tvång. Sen är det inte bara jag med ocd som inte gillar att folk runkar på jobbtoan eller ollar prylar det finns andra också. Så det handlar om respekt för sina kollegor.
    Anonym (Argquqen) skrev 2020-01-24 09:49:04 följande:
    Ja har du åxå märkt det.. Personen är väldigt farcinerad av det!!
    Nej jag är tvärtom helt ointresserad av andras kroppsvätskor och vill därför slippa dom. Det handlar om vanlig hänsyn att ta hänsyn till kollegor. På samma sätt skulle jag tycka det vore helt fel av en kollega att ta med sig en spindel till jobbet om det fanns någon som hade spindelfobi. Eller något annat. Det handlar om respekt. Och det är inte bara jag som inte gillar att folk runkar på jobbet. Men visst vi kan börja med er variant där man skiter i att ta hänsyn till andra. Då kan man skita på toasitsen och låta det vara kvar. Man kan pissa i diskhon i köket för det är ju inte farligt och känner man för det då ska alla andra skita i det för man ska ju inte bry sig. Man kan skita att tvätta sig och lukta skit. Får se hur länge ni skulle trivas med det. Nu verkar iofs Arggugen vara en som inte är så hygienisk så i det fallet fungerar nog inte det.
  • Anonym (Argquqen)
    Anonym (nej) skrev 2020-01-27 00:26:26 följande:

Jag tänker inte på det i vanliga fall men om någon runkar på toan och det är stor risk att det finns på saker där då blir det jobbigt. Och det beror på ocd. Det är en rätt vänlig del av ocd med renlighetstvång. Det har inget med att jag skulle tycka att det är omoraliskt eller äckligt jag får bara en extrem obehagskänsla när jag tror att någon kroppsvätska eller skit eller annat har kommit på prylar. Annars skiter jag i om folk runkar eller vad dom gör. Men det är när jag riskerar att få deras kroppsvätskor på mig eller mina saker som det blir jobbigt. Det är som sagt var rätt vanligt ocd tvång. Sen är det inte bara jag med ocd som inte gillar att folk runkar på jobbtoan eller ollar prylar det finns andra också. Så det handlar om respekt för sina kollegor.Nej jag är tvärtom helt ointresserad av andras kroppsvätskor och vill därför slippa dom. Det handlar om vanlig hänsyn att ta hänsyn till kollegor. På samma sätt skulle jag tycka det vore helt fel av en kollega att ta med sig en spindel till jobbet om det fanns någon som hade spindelfobi. Eller något annat. Det handlar om respekt. Och det är inte bara jag som inte gillar att folk runkar på jobbet. Men visst vi kan börja med er variant där man skiter i att ta hänsyn till andra. Då kan man skita på toasitsen och låta det vara kvar. Man kan pissa i diskhon i köket för det är ju inte farligt och känner man för det då ska alla andra skita i det för man ska ju inte bry sig. Man kan skita att tvätta sig och lukta skit. Får se hur länge ni skulle trivas med det. Nu verkar iofs Arggugen vara en som inte är så hygienisk så i det fallet fungerar nog inte det.

Nu vet ju inte jag hur fan du gör när du runkar..och jag tänker inte berätta hur jag gör.. Men så mycket kan jag tala om att det inte skvätter omkring en massa sperma så som du verka gilla!

Dina jämförelser är patetiska.. Och helt orelevanta... Du är bara en lättkränkt lite krake som gömmer dig bakom en diagnos.. Trist att du låter din diagnos definiera dig som person..
  • Anonym (nej)
    Anonym (Argquqen) skrev 2020-01-27 00:40:21 följande:
    Nu vet ju inte jag hur fan du gör när du runkar..och jag tänker inte berätta hur jag gör.. Men så mycket kan jag tala om att det inte skvätter omkring en massa sperma så som du verka gilla!

Dina jämförelser är patetiska.. Och helt orelevanta... Du är bara en lättkränkt lite krake som gömmer dig bakom en diagnos.. Trist att du låter din diagnos definiera dig som person..
    Nu skriver du så olika så jag har inte vetat om du är man eller kvinna men får tolka att du är man. Vi har ju redan fastställt att du och dom andra har halvslakt stånd när ni runkar och några dropp sats och visst då fungerar det kanske. Sen gömmer jag mig inte bakom en diagnos jag kämpar med den. Har tidvis mått så piss så jag funderat på att göra slut på allt. Men jag kan inte göra mer än att kämpa på för det finns inget som vården kan erbjuda. 

Sen är inte mina jämförelser irrelevanta. Du tycker att det ska vara fritt runkande på jobbet eftersom du inte bryr dig om du får sperma på dig du kan säkert slicka i dig det. På samma sätt finns det dom som inte bryr sig om någon pissar i diskhon. Och eftersom man enligt dig bara ska bry sig om vad man själv tycker då ska ju en person som känner för att pissa i diskhon få göra det om han känner för det. För det är ju inte farligt bara otrevligt. Sen om folk inte är dåliga på att hålla rent efter dom har runkat varför har flera hotellkedjor tagit bort porrfilmer i utbudet så att städerskorna ska slippa ta bort en massa sperma.  Men sen visst har man slakballe och det bara kommer något dropp då kanske du får ner det i toan som du påstår.
Svar på tråden Min man runkar tydligen på jobbet!