• Kelly1994

okej med incest??

För ungefär ett år sedan läste jag om en kille som hade SEX MED SIN SYSTER. Hans flickvän var gravid och 'gick in på dem'.
    På den artikeln hade många kommenterat att de också skulle ha sex med sin syster om hon var snygg, och jag har nog aldrig varit så chockad.

En kille jag vet sa att han inte tycker det är fel för att det är bara så 'reglerna i vårat samhälle är'. VAFAN!? Vilket bråk det blev...

HUR ÄCKLIG FÅR MAN BLI???? Incest är det absolut äckligaste som finns och jag mår illa och känner mig obekväm i hela kroppen när jag tänker på det, usch!!!!!!!!!!

Vad tycker ni om incest?

• Svar på tråden okej med incest??
  • Stinky
    Selfish Geene skrev 2010-09-13 21:01:45 följande:
    Tror du att så många skulle skaffa barn med sina nära släktingar att det skulle ge betydande avtryck i genpoolen?
    Nej, men det är nog att det skulle ge avtryck i en endaste individ. Varför utsätta sin avkomma för det? P.g.a. "kärlek"?
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • ViceGuy
    Plutteli skrev 2010-09-13 20:55:16 följande:
    Hur så? Jag menar, jag skulle tippa på att majoriteten av syskon som verkligen VILL ha ett förhållande med varandra har det oavsett lagstiftning (finns ju tydliga bevis på detta trots allt) så varför skulle var och varannant syskonpar av motsatt kön plötsligt börja pippa varandra hejvillt om lagen ändrades till att bara gälla förälder-barn relationer alt. syskon med stora åldersskillnader?
    Det är det som är problemet hos vissa människor.

Dom tror att så fort ett förbud tas bort så kommer det bli kalabalik. Helt plötsligt skulle Sveriges alla medborgare börja skjuta heroin i sina armar, knulla runt med morsan och farsan, börja sälja sin kropp för sex osv. Det enda som håller oss tillbaka är pappa statens vakande öga.
    There are no theists in the hospital waiting room.
  • Selfish Geene
    Stinky skrev 2010-09-13 21:07:08 följande:
    Nej, men det är nog att det skulle ge avtryck i en endaste individ. Varför utsätta sin avkomma för det? P.g.a. "kärlek"?
    Tycker du att alla som löper risk att få genetiskt deffekta barn ska förbjudas att vara tillsammans eller föröka sig (tex om två personer bär anlag för tex psoriasis)
  • Cyberdansken
    Stinky skrev 2010-09-13 21:07:08 följande:
    Sent ankommen till den här diskussion. Jag "känner" som dom flesta att incest är fel. Men rent realistisk så är incest mellan två lika gamla och lika begåvade personer helt ofarligt.
    Angående inavel så är vi, den mänskliga rasen, redan så inavlade att dessa avtryck finns lite varstans bland oss. Vår genetiska variation är så liten att du hittar större variation i en svinstia hos närmaste bonden. Rent genetisk kommer vi alla från en population på ca. 10.000, vilket är mycket lite.
  • Stinky
    Selfish Geene skrev 2010-09-13 21:18:23 följande:
    Tycker du att alla som löper risk att få genetiskt deffekta barn ska förbjudas att vara tillsammans eller föröka sig (tex om två personer bär anlag för tex psoriasis)
    Jag tycker inte psoriasis är lika allvarligt som att knulla brorsan. Det finns en anledning till att man inte låter syskonhundar att para sig, och likväl borde det vara så med människor.
  • Selfish Geene
    Stinky skrev 2010-09-13 22:00:35 följande:
    Jag tycker inte psoriasis är lika allvarligt som att knulla brorsan. Det finns en anledning till att man inte låter syskonhundar att para sig, och likväl borde det vara så med människor.
    Barnen kommer inte att ärva den sexuella dragningen till syskon, däremot kommer barnet att ärva tex psoriasis om arvsanlaget finns hos båda föräldraindividerna (det gör det om de är syskon)

Vill du svara på frågan!?
    Tycker du att andra par som löper samma risk att få missbildade barn som det teoretiska syskonparet, också ska förbjudas att ha sex eller att skaffa barn?
  • Selfish Geene
    Stinky skrev 2010-09-13 22:00:35 följande:
      Det finns en anledning till att man inte låter syskonhundar att para sig, och likväl borde det vara så med människor.
    Avel mellan helsyskon är kanske inte så vanligt, men det är inte ovanligt att man parar mor-och-son eller far-och-dotter
  • Stinky
    Selfish Geene skrev 2010-09-13 22:07:18 följande:
    Barnen kommer inte att ärva den sexuella dragningen till syskon, däremot kommer barnet att ärva tex psoriasis om arvsanlaget finns hos båda föräldraindividerna (det gör det om de är syskon)

Vill du svara på frågan!?
    Tycker du att andra par som löper samma risk att få missbildade barn som det teoretiska syskonparet, också ska förbjudas att ha sex eller att skaffa barn?
    Det beror på hur allvarligt det är. Kommer ungen att lida av fotsvamp så ser jag inte det som nåt allvarligt.
  • Selfish Geene
    Stinky skrev 2010-09-13 22:09:57 följande:
    Det beror på hur allvarligt det är. Kommer ungen att lida av fotsvamp så ser jag inte det som nåt allvarligt.
    om ingen av syskonen har några allvarligare genetiska deffekter kommer inte heller deras avkomma att få några (ärftliga) skador, tycker du att syskon som inte löper någon större risk för missbildade barn ska få vara tillsammans och skaffa barn ihop?
  • Stinky
    Selfish Geene skrev 2010-09-13 22:15:40 följande:
    om ingen av syskonen har några allvarligare genetiska deffekter kommer inte heller deras avkomma att få några (ärftliga) skador, tycker du att syskon som inte löper någon större risk för missbildade barn ska få vara tillsammans och skaffa barn ihop?
    Nej, det tycker jag inte. Syskonparet kanske inte har genetiska defekter som så, men det kanske finns nån längre bak i ledet som har det. Varför ens riskera att ens barn ska få genetiska defekter om man är väl medveten om riskerna man tar vid sexuella förbindelser med ett syskon?
    Överhuvudtaget så är det ju inte naturligt att idga samlag med sina syskon, så jag kan inte ens förstå att det finns folk som tycker att det är fult ok att sätta på sina egna syskon. Skulle DU kunna göra det? Och om inte, varför?
Svar på tråden okej med incest??