• Kelly1994

okej med incest??

För ungefär ett år sedan läste jag om en kille som hade SEX MED SIN SYSTER. Hans flickvän var gravid och 'gick in på dem'.
    På den artikeln hade många kommenterat att de också skulle ha sex med sin syster om hon var snygg, och jag har nog aldrig varit så chockad.

En kille jag vet sa att han inte tycker det är fel för att det är bara så 'reglerna i vårat samhälle är'. VAFAN!? Vilket bråk det blev...

HUR ÄCKLIG FÅR MAN BLI???? Incest är det absolut äckligaste som finns och jag mår illa och känner mig obekväm i hela kroppen när jag tänker på det, usch!!!!!!!!!!

Vad tycker ni om incest?

• Svar på tråden okej med incest??
  • TattooMamma

Grejjen med lagen var att det är i 99% av fallen ett starkt syskon och ett syskon som inte är lika starkt. (psykiskt)
    Då blir det att den starke vill ha den svagare nära, väldigt nära och den svaga kan inte säga nej.
    Då blir det övergrepp.

Då ska lagen skydda dem.

Att jämföra med homosexualitet är ju bara.... dumt..,
    Det är kärlek mellan två vuxna människor som träffas, oftast, i vuxen ålder. Och utanför familjen.

Om syskon får barn blir det FEL och bara det måste väll vara en hint?
    Inte ens djuren kan föröka sig med syskon...

Jag är bi-sexuell, är det då lika med att jag ska hångla lite med min bror?!? Ryser av bara tanken.....

• Selfish Geene
    TattooMamma skrev 2010-09-13 18:25:45 följande:
    Grejjen med lagen var att det är i 99% av fallen ett starkt syskon och ett syskon som inte är lika starkt. (psykiskt)
    Då blir det att den starke vill ha den svagare nära, väldigt nära och den svaga kan inte säga nej.
    Då blir det övergrepp.

Då ska lagen skydda dem.

Det är kärlek mellan två vuxna människor som träffas, oftast, i vuxen ålder. Och utanför familjen.

Jag är bi-sexuell, är det då lika med att jag ska hångla lite med min bror?!? Ryser av bara tanken.....
    Har du verkligen belägg för det påståendet?

Djur kan absolut föröka sig med sina syskon (och gör det ofta också) varför tror du att dom inte kan det??
  • Selfish Geene
    Selfish Geene skrev 2010-09-13 18:29:23 följande:
    Har du verkligen belägg för det påståendet?
    Att det i 99% av fallen skulle röra sig om övergrepp alltså?
  • TattooMamma

Ja, och vad blir det när de förökar sig med sina syskon? - Ingenting livsdugligt..

Och ja, jag har belägg. Läs lite själv om forskning kring detta och arbetet runt lagen.

• Reglementet
    TattooMamma skrev 2010-09-13 18:32:58 följande:
    Ja, och vad blir det när de förökar sig med sina syskon? - Ingenting livsdugligt..

Och ja, jag har belägg. Läs lite själv om forskning kring detta och arbetet runt lagen.
    Eh, jo, det kan bli livsduglig avkomma.
    *Kommersiellt budskap*
  • Selfish Geene
    TattooMamma skrev 2010-09-13 18:32:58 följande:

Det är liten risk att avkomman inte skulle vara livsduglig.

Det som händer när två genetiskt närbesläktade individer får avkomma, är att både de goda och de dåliga anlagen nedärvs.
    Det betyder inte att avkomman alltid blir livsoduglig (inte ens oftast, om föräldrarna är normal-friska), i vissa fall blir avkomman mer livskraftig än avkommorna utan närbesläktade föräldrar.

Om du länkar till en källa ska jag gärna läsa den.
  • Mad as snow
    TattooMamma skrev 2010-09-13 18:25:45 följande:
    Då blir det övergrepp.

Då ska lagen skydda dem.

Hur vet du att det i 99% av fallen ser ut som du beskriver?
    Ja, det är ett påhopp.
  • TattooMamma

Visst kan de leva, men de blir inte helt riktiga om man säger så..

Om man vill avla på syskondjur, så visst, do it men det klassas som djurplågeri, enligt lag...

• Selfish Geene
    TattooMamma skrev 2010-09-13 18:45:27 följande:
    Visst kan de leva, men de blir inte helt riktiga om man säger så..

Om man vill avla på syskondjur, så visst, do it men det klassas som djurplågeri, enligt lag...
    Klassas det verkligen som "djurplågeri"?? 
  • TattooMamma

Nu kan jag inte länka då jag är ute med Iphone, men jag är nästan säker på att det står under djurskyddsförordningar paragraf 29

Svar på tråden okej med incest??