ViceGuy skrev 2010-09-13 23:04:23 följande:
Är det? Enligt din definition verkar allt sex som inte har med reproducering att göra vara "onaturligt".
Och även om det är onaturligt, och? Kläderna på din kropp är onaturliga, datorn du sitter och skriver på är onaturlig.
Att något är onaturligt måste vara det absolut dummaste argumentet jag har hört. Precis som när folk argumenterar för att något måste vara bra bara för att det är naturligt.
Frågan är inte om det är naturligt, frågan är om det skadar någon. Gör det det inte finns det inga argument för att staten ska lägga sig i folks privatliv.
Att incest "kan" leda till barn skulle vara, precis som SG säger, att förbjuda alla med fel gener att ha sex. Fullständigt ohållbart.
Nejdå. Vi människor har även sex för njutningens skull. Men jag tror naturen "kodat" de flesta av oss att inte ha sex med för nära släktingar, eller djur, barn, lik eller vad det nu må vara som inte är "naturligt". Dock finns det avarter som sysslar med just sånt. Pekka, 55 år som blir upphetsad av bilar och sätter på dem i avgasröret är en av dem.
Du FÅR tycka att det är helt ok med incest, men de allra flesta tycker inte som du och dessutom så finns det skäl till att det finns lag om incest. Incest KAN skada någon, och därför finns lagen. Hur du än försöker vrida och vända på det, så är det så. De flesta demokratiska stater grundar inte lagar för nöjes skull, förstår du väl?
Jag tycker det är helt rätt att staten lägger sig i sådana här frågor, för jag skulle inte vilja leva i ett anarkistiskt samhälle bara för att folk och fä fått för sig att lagar och regler inte är något att bry sig om, för "huvudsaken är att man inte skadar nån". DET om något skulle vara fullständigt ohållbart!