• Kelly1994

okej med incest??

För ungefär ett år sedan läste jag om en kille som hade SEX MED SIN SYSTER. Hans flickvän var gravid och 'gick in på dem'.
    På den artikeln hade många kommenterat att de också skulle ha sex med sin syster om hon var snygg, och jag har nog aldrig varit så chockad.

En kille jag vet sa att han inte tycker det är fel för att det är bara så 'reglerna i vårat samhälle är'. VAFAN!? Vilket bråk det blev...

HUR ÄCKLIG FÅR MAN BLI???? Incest är det absolut äckligaste som finns och jag mår illa och känner mig obekväm i hela kroppen när jag tänker på det, usch!!!!!!!!!!

Vad tycker ni om incest?

• Svar på tråden okej med incest??
  • KlasKristian
    I Blackrose I skrev 2010-09-14 21:27:46 följande:
    Inte känslokall monster bara brist på empati/sympati...

Du, det spelar ingen roll vem som uppfostrar en. Det är kvaliteten på uppfostran som spelar roll inte vart mamman eller pappan kommer ifrån.
    Okej. Jag vet själv att jag inte är oempatisk. Jag tycker det är underligt att jag ska utmålas som det bara för att jag inte tycker det är okej med syskon som bildar familj med varandra, men hela den här tråden känns jävligt upp-och-nervänd. Det är typ som om SD skulle få all sympati av alla i någon av de trådarna.
  • Selfish Geene
    KlasKristian skrev 2010-09-14 21:24:46 följande:
    Nu är väl lagen snarare grundad på risken för psykiska men hos de inblandade i och med att incest ofta sker med inslag av ofrivillighet, samt på den redan så vackert isärplockade inavelsproblematiken, alltså inte någon ren "omoral". Det tycker jag räcker. 
    "Risk för psykiska men" är inget som lagen bör ta ställning till när det kommer till att avgöra vad vuxna människor, i samförstånd, får eller inte får göra med varandra (och i de flesta gör den inte heller det).

Incest-lagen är snarast ett undantag från hur lagar normalt stiftas, en kvarleva från ett samhälle vars medborgare fick finna sig i att dömas för "omoraliska" aktiviteter i sängkammaren.
  • KlasKristian
    Selfish Geene skrev 2010-09-14 21:33:09 följande:
    "Risk för psykiska men" är inget som lagen bör ta ställning till när det kommer till att avgöra vad vuxna människor, i samförstånd, får eller inte får göra med varandra (och i de flesta gör den inte heller det).

Incest-lagen är snarast ett undantag från hur lagar normalt stiftas, en kvarleva från ett samhälle vars medborgare fick finna sig i att dömas för "omoraliska" aktiviteter i sängkammaren.
    Möjligt att du har rätt.

Jag vet dock inte hur mycket längre vi kommer. Ni vill kunna ligga med era syskon, jag vill inte kunna ligga med mina. Vi kan väl lämna det där. 
  • ViceGuy
    KlasKristian skrev 2010-09-14 21:10:53 följande:
    Nej, men jag  tycker att någon som ligger med sitt eget kött och blod är gravt störd och att sådant beteende inte ska uppmuntras i lagstiftningen överhuvudtaget.

Fortsätt gärna fråga om lagar kontra känslor. Jag kommer dock inte att ändra mig. Vi pratar om incest här, inte lagstiftningen i stort. 
    Det är tyvärr människor som du som är grunden till alla felaktiga lagar.

Din dubbelmoral nästan äcklar mig faktiskt. Ingen har bett dig att tycka incest är okej, hur kan du få det till det? Jag tycker bajssex är sjukt vidrigt, men skulle aldrig i mitt liv vilja lagstifta om det.

Dessutom denna vidrigt sjuka syn på staten. Får du all din jävla moral från staten eller? Har du ingen egen hjärna?

"Om pappa staten helt plötsligt säger att man inte längre kan bli straffad för incest, då kommer jag helt plötsligt börja spänna på både syrran och morsan!"

"Om pappa staten säger att man inte kan bli straffad för heroinmissbruk, ja då är det ju fritt fram för mig att börja trycka i mig vad som helst, för jag har inga egna gränser höhö!"

Folk har sån fruktansvärt naiv inställning till staten. Tycker allvarligt synd om människor som behöver antingen bibeln eller staten till att kunna tänka och fatta beslut.
    There are no theists in the hospital waiting room.
  • Cailyn

Är det mellan barn så tycker jag aldrig det är okej...
    Är det två vuxna människor som inte har vuxit upp tillsammans som vill ha ihop det på det viset är jag mer tveksam.. är det inga barn inblandade så ser jag egentligen inte några större problem med det...
    Men man kan ju välja vem man vill vara med, har lite svårt att förstå att man vill vara med sitt syskon iofs, men det finns ju alla möjliga läggningar... eller vad man nu ska kalla det.

• KlasKristian
    ViceGuy skrev 2010-09-14 21:34:33 följande:
    Det är tyvärr människor som du som är grunden till alla felaktiga lagar.

Din dubbelmoral nästan äcklar mig faktiskt. Ingen har bett dig att tycka incest är okej, hur kan du få det till det? Jag tycker bajssex är sjukt vidrigt, men skulle aldrig i mitt liv vilja lagstifta om det.

Dessutom denna vidrigt sjuka syn på staten. Får du all din jävla moral från staten eller? Har du ingen egen hjärna?

"Om pappa staten helt plötsligt säger att man inte längre kan bli straffad för incest, då kommer jag helt plötsligt börja spänna på både syrran och morsan!"

"Om pappa staten säger att man inte kan bli straffad för heroinmissbruk, ja då är det ju fritt fram för mig att börja trycka i mig vad som helst, för jag har inga egna gränser höhö!"

Folk har sån fruktansvärt naiv inställning till staten. Tycker allvarligt synd om människor som behöver antingen bibeln eller staten till att kunna tänka och fatta beslut.
    Och här haglar personangreppen. Säger nog mer om dig än om mig. Schysst också att du kan utläsa min inställning till staten och moral enbart utifrån vad jag tycker i en enda enskild fråga. Men det är klart, det blir väl lättast så för din del. 
  • Selfish Geene
    KlasKristian skrev 2010-09-14 21:34:16 följande:
    Möjligt att du har rätt.

Jag vet dock inte hur mycket längre vi kommer. Ni vill kunna ligga med era syskon, jag vill inte kunna ligga med mina. Vi kan väl lämna det där. 
    varför vill du inte kunna ligga med dina syskon? Skulle något förändras för din del om det blev en lagändring?
  • KlasKristian
    Selfish Geene skrev 2010-09-14 21:39:42 följande:
    varför vill du inte kunna ligga med dina syskon? Skulle något förändras för din del om det blev en lagändring?
    Absolut ingenting, nej. Snygg insinuation dock :)
  • ViceGuy
    KlasKristian skrev 2010-09-14 21:36:04 följande:
    Och här haglar personangreppen. Säger nog mer om dig än om mig. Schysst också att du kan utläsa min inställning till staten och moral enbart utifrån vad jag tycker i en enda enskild fråga. Men det är klart, det blir väl lättast så för din del. 
    Du sa ganska uttryckligen ett par inlägg upp att du behöver lagen till hjälp för att inte ligga med din syster, eller misstolkade jag dig?
    KlasKristian skrev 2010-09-14 21:34:16 följande:
    Möjligt att du har rätt.

Med andra ord vill du ha en lag som säger att du inte kan ligga med din syster, att du helt enkelt är ovillig räcker inte för dig.
  • ViceGuy

Men Kristian,

Vill du ha en lag mot t.ex bajssex?

Svar på tråden okej med incest??