KlasKristian skrev 2010-09-14 21:10:53 följande:
Nej, men jag tycker att någon som ligger med sitt eget kött och blod är gravt störd och att sådant beteende inte ska uppmuntras i lagstiftningen överhuvudtaget.
Fortsätt gärna fråga om lagar kontra känslor. Jag kommer dock inte att ändra mig. Vi pratar om incest här, inte lagstiftningen i stort.
Det är tyvärr människor som du som är grunden till alla felaktiga lagar.
Din dubbelmoral nästan äcklar mig faktiskt. Ingen har bett dig att tycka incest är okej, hur kan du få det till det? Jag tycker bajssex är sjukt vidrigt, men skulle aldrig i mitt liv vilja lagstifta om det.
Dessutom denna vidrigt sjuka syn på staten. Får du all din jävla moral från staten eller? Har du ingen egen hjärna?
"Om pappa staten helt plötsligt säger att man inte längre kan bli straffad för incest, då kommer jag helt plötsligt börja spänna på både syrran och morsan!"
"Om pappa staten säger att man inte kan bli straffad för heroinmissbruk, ja då är det ju fritt fram för mig att börja trycka i mig vad som helst, för jag har inga egna gränser höhö!"
Folk har sån fruktansvärt naiv inställning till staten. Tycker allvarligt synd om människor som behöver antingen bibeln eller staten till att kunna tänka och fatta beslut.