Inlägg från: ViceGuy |Visa alla inlägg
  • ViceGuy

okej med incest??

Så länge det sker på lika och medgivande villkor ser jag inte varför staten ska ha rätt att ta till rättsliga åtgärder.

Att folk tycker det är vidrigt är förståeligt, men inget skäl till att något ska förbjudas. Isf finns det mycket i sängkammarn som borde förbjudas på de grunderna.

There are no theists in the hospital waiting room.
  • ViceGuy
    TattooMamma skrev 2010-09-13 16:01:51 följande:
    Det är sjukt. De som har sex med en nära släkting mår fruktansvärt dåligt på något sätt. Sjukligt... Därav lagen så sånt kan stoppas..
    Vilken insikt...

Exakt samma argument kan användas mot homosexualitet.

"Det är SJUKT att man kan vilja ha sex med nån av samma kön, vidrigt. De mår väldigt väldigt dåligt och därför borde det finnas en lag mot homosexualitet!".
  • ViceGuy

Varför har folk så svårt att leverera argument för sin sak?

Jag tycker också att saker är äckliga, men jag vill inte förbjuda saker av den anledningen.

Påvisar bara den ignorans folk besitter.

• ViceGuy
    rocknroll44 skrev 2010-09-13 16:44:37 följande:
    Sex mellan t.e.x syskon är incest och det ÄR övergrepp oavsett om man är barn eller vuxen.
    Varför tror du att incest är straffbart om det inte skulle vara övergrepp?
    Vem är det som förgriper sig på vem i en incest-akt? Våldtar dom varandra eller?

"Okej, först börjar jag att våldta dig, sen kör du. Okej?"

lol

"Varför tror du att incest är straffbart om det inte skulle vara övergrepp?"

En väldigt bra fråga, kanske du kan svara på?
  • ViceGuy
    rocknroll44 skrev 2010-09-13 16:52:14 följande:
    Tycker du oxå att incest är okej?
    Allt sex som handlar om att vuxna parter är samtyckande är okej för mig. Livet går ut på att njuta, så sålänge man inte skadar andra ser jag inget fel i att man lever sitt liv som man vill leva det.

Nu kan du ju gärna svara på frågeställningen istället.
  • ViceGuy
    rocknroll44 skrev 2010-09-13 17:29:17 följande:

JO, det KAN skada andra - om nära släktingar får barn med varann så är risken större att man får missbildade barn.

Och varför skada ett oskyldigt foster/barn?  Visst, man använder säkert p-medel men det  kan slinka igenom.

Okej, med det resonemanget bör alltså folk med fel gener inte heller få ha sex? De som löper större risk att få barn med missbildning ska alltså inte få ha sex enligt dig?

Är det här det enda argumentet du har eller? För jag kan försäkra dig om att människor har sex utan att ha för avsikt att föröka sig, det är år 2010.

Men okej, säg att dom måste ha kondom då. Skulle det vara okej då menar du?
  • ViceGuy
    Selfish Geene skrev 2010-09-13 17:52:14 följande:
    I stort sett 100% av mina barn (de som överlever alltså) kommer att få kromosomavvikelser.
    Tycker du att det är fel att jag skaffar barn pga det?
    Med risk för att göra dig upprörd så har jag motsättningar.

Skulle knappast förbjuda dig, men ur ett humanistiskt perspektiv måste jag säga att jag inte ser någon poäng. Jag förstår att vi har en naturlig drift att föra våra gener vidare, men jag tycker inte det är moraliskt korrekt att sätta ett sjukt barn till världen.

Kan iof tycka att människor i övrigt borde adoptera i första hand, men som sagt jag själv skulle nog egoistiskt vilja föra mina egna gener vidare. Men hade jag vetat att jag med mycket stor risk skulle få ett sjukt eller missbildat barn i nån bemärkelse skulle jag överväga att adoptera.

Har inte tänkt över denna fråga allt för mycket, så jag är öppen för att ändra mig.
  • ViceGuy
    Selfish Geene skrev 2010-09-13 19:56:36 följande:
    Och nej, jag blir inte upprörd!
    Om frågan var känslig för mig skulle jag inte ta upp den här (det är ett fult knep för att samla extra sympatipoäng att dra upp personliga saker för att sedan anklaga sina meningsmotståndare för att vara okänsliga när de bemöter frågorna sakligt, tycker jag)
    Okej bra, kunde gissa på att du skulle säga nåt liknande :)
    Selfish Geene skrev 2010-09-13 19:53:51 följande:
    Tycker du det fast du inte vet vilka kromosomavvikelser (eller dess effekter på barnets livskvalite`) det rör sig om?
    Nej, givetvis inte.

Men jag måste ställa motfrågan, är det av rent gen-driftiga skäl du absolut vill ha egen avkomma? Om du själv känner t.ex att du inte under några omständigheter kan ha ett lika starkt band med ett barn som inte bär dina gener så har jag större förståelse.
  • ViceGuy
    Selfish Geene skrev 2010-09-13 20:24:56 följande:
    Mitt förstahandsval är att få biologiska barn, mitt andrahandsval är donerade ägg från min hel-syster.

Att adoptera känns i dagsläget inte som ett alternativ öht, jag tror att jag hellre avstår från (fler) barn än att adoptera. Men det är svårt att svara på hur jag skulle känna om ett par år till. (är gravid nu, så det är inte aktuellt längre, men kanske skulle jag vänja mig vid tanken på att adoptera om jag lät det mogna lite. barnet har samma kromosomavvikelse som jag)
    Av nån anledning har jag alltid trott att du var Man. :S

Vad är det för kromosomavvikelse om man får fråga? Ta det gärna på svenska :)
  • ViceGuy
    Plutteli skrev 2010-09-13 20:55:16 följande:
    Hur så? Jag menar, jag skulle tippa på att majoriteten av syskon som verkligen VILL ha ett förhållande med varandra har det oavsett lagstiftning (finns ju tydliga bevis på detta trots allt) så varför skulle var och varannant syskonpar av motsatt kön plötsligt börja pippa varandra hejvillt om lagen ändrades till att bara gälla förälder-barn relationer alt. syskon med stora åldersskillnader?
    Det är det som är problemet hos vissa människor.

Dom tror att så fort ett förbud tas bort så kommer det bli kalabalik. Helt plötsligt skulle Sveriges alla medborgare börja skjuta heroin i sina armar, knulla runt med morsan och farsan, börja sälja sin kropp för sex osv. Det enda som håller oss tillbaka är pappa statens vakande öga.
Svar på tråden okej med incest??