Inlägg från: ViceGuy |Visa alla inlägg
  • ViceGuy

okej med incest??

Stinky skrev 2010-09-13 22:45:28 följande:
    Många anser även att homosexualitet är en "avart" bland oss människor, men det är en helt annan diskussion.
    Är det? Enligt din definition verkar allt sex som inte har med reproducering att göra vara "onaturligt".

Och även om det är onaturligt, och? Kläderna på din kropp är onaturliga, datorn du sitter och skriver på är onaturlig.

Att något är onaturligt måste vara det absolut dummaste argumentet jag har hört. Precis som när folk argumenterar för att något måste vara bra bara för att det är naturligt.

Frågan är inte om det är naturligt, frågan är om det skadar någon. Gör det det inte finns det inga argument för att staten ska lägga sig i folks privatliv.

Att incest "kan" leda till barn skulle vara, precis som SG säger, att förbjuda alla med fel gener att ha sex. Fullständigt ohållbart.
    There are no theists in the hospital waiting room.
  • ViceGuy
    KlasKristian skrev 2010-09-14 17:40:10 följande:
    I min värld har man syskonrelationer med sina syskon och en kärleksrelation med sin sambo/make/maka. De kan för mig inte samexistera. Och nej, jag har inget annat än mina personliga känslor att komma med som argument, men så funkar jag i det här fallet och det står jag för.
    Då kan man undra, är dina personliga känslor (eller någon annans för den delen) en tillräcklig grund för att förbjuda andra människor genom lag och bestraffning leva som dom vill?

Tycker du att det vore bra att ha ett samhälle där känslor styr vår lagstiftning istället för rationella argument?
  • ViceGuy
    KlasKristian skrev 2010-09-14 21:10:53 följande:
    Nej, men jag  tycker att någon som ligger med sitt eget kött och blod är gravt störd och att sådant beteende inte ska uppmuntras i lagstiftningen överhuvudtaget.

Fortsätt gärna fråga om lagar kontra känslor. Jag kommer dock inte att ändra mig. Vi pratar om incest här, inte lagstiftningen i stort. 
    Det är tyvärr människor som du som är grunden till alla felaktiga lagar.

Din dubbelmoral nästan äcklar mig faktiskt. Ingen har bett dig att tycka incest är okej, hur kan du få det till det? Jag tycker bajssex är sjukt vidrigt, men skulle aldrig i mitt liv vilja lagstifta om det.

Dessutom denna vidrigt sjuka syn på staten. Får du all din jävla moral från staten eller? Har du ingen egen hjärna?

"Om pappa staten helt plötsligt säger att man inte längre kan bli straffad för incest, då kommer jag helt plötsligt börja spänna på både syrran och morsan!"

"Om pappa staten säger att man inte kan bli straffad för heroinmissbruk, ja då är det ju fritt fram för mig att börja trycka i mig vad som helst, för jag har inga egna gränser höhö!"

Folk har sån fruktansvärt naiv inställning till staten. Tycker allvarligt synd om människor som behöver antingen bibeln eller staten till att kunna tänka och fatta beslut.
  • ViceGuy
    KlasKristian skrev 2010-09-14 21:36:04 följande:
    Och här haglar personangreppen. Säger nog mer om dig än om mig. Schysst också att du kan utläsa min inställning till staten och moral enbart utifrån vad jag tycker i en enda enskild fråga. Men det är klart, det blir väl lättast så för din del. 
    Du sa ganska uttryckligen ett par inlägg upp att du behöver lagen till hjälp för att inte ligga med din syster, eller misstolkade jag dig?
    KlasKristian skrev 2010-09-14 21:34:16 följande:
    Möjligt att du har rätt.

Jag vet dock inte hur mycket längre vi kommer. Ni vill kunna ligga med era syskon, jag vill inte kunna ligga med mina. Vi kan väl lämna det där. 
    Med andra ord vill du ha en lag som säger att du inte kan ligga med din syster, att du helt enkelt är ovillig räcker inte för dig.
  • ViceGuy

Men Kristian,

Vill du ha en lag mot t.ex bajssex?

• ViceGuy
    Stinky skrev 2010-09-14 21:47:50 följande:
    Varför är du så aggressiv mot oss som inte tycker som du i den här frågan?
    Kan du komma på nån lag som du tycker är korkad eller fel?
  • ViceGuy
    Stinky skrev 2010-09-14 21:53:35 följande:
    Ingen för tillfället. Jag ska fnula på saken.
    Behöver inte vara en svensk lag. Ta vilken lag som helst i vilket land som helst som du tycker är felaktig på något sätt.
  • ViceGuy
    Stinky skrev 2010-09-14 22:03:02 följande:
    Ok. Det första jag kom är stening.
    Det är ett straff.
    Men okej jag hjälper dig på traven och antar att du tycker det är fel att straffa människor som väljer att leva i en samkönat förhållande?

Det finns inga belägg för att homosexuella inte ska få vara med varandra, utan det är enbart samhällsmoralen som säger ifrån.

Kan du förstå att man med exakt samma syn på lagstiftningen som du m.fl har, kan bestraffa vem fan som helst bara det är "äckligt" eller "sjukt" nog enligt samhället och kulturen?

Folks personliga äckel-känsla över homosexualitet är alltså grund nog för att på ett eller annat sätt straffa dessa människor, enbart för att dom lever sitt liv på ett sätt som gör dom lyckliga.

Hade du varit aggressiv mot människor som stödjer en sån lagstiftning när du debatterar dom?
  • ViceGuy
    Stinky skrev 2010-09-14 22:20:40 följande:
    Jag förstår vad du försöker säga. Men jag håller inte med dig. Det finns skäl till att det finns en incest-lag, och den är inte bara moralisk. Den finns för att minimera risken för genetiska defekter som kan uppstå p.g.a. inavel. Ett homosexuellt par för inga genetiska defekter vidare, då de inte kan få avkommor på så sätt som heterosexuella.
    Vet du det här som ett faktum, eller gissar du bara?

Men okej, då måste du ju logiskt tycka att vi bör lagstifta om att utvecklingsstörda eller folk med genetiska defekter inte ska få ha sex?
  • ViceGuy
    Stinky skrev 2010-09-14 22:51:34 följande:
    sv.wikipedia.org/wiki/Inavel
    Jag pratar om motiveringen av denna lag,

men du får gärna svara på frågan som jag ställde i inlägget.
  • ViceGuy

Varje person som kommer in hit och förespråkar incest-förbud, lämnar konversationen på samma sätt.

"Aja, jag tycker iaf att det är FEL, och jag lämnar denna diskussion nu hejdå!".

Hoppas hälften av de som varit här och diskuterat tänker igenom argumenten som de blivit tilldelade och ändrar sig till en mer rationell åsikt.

• ViceGuy
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-09-15 13:43:27 följande:
    Ja, det blir lätt så när man grundar sina åsikter på äckelkänslor. Det roliga är att argumenten för ett förbud redan är klara och väl formulerade, de står helt öppet i förarbetet till lagen. En annan intressant sak är att "tänk på barnen" ses som ett fullgott argument för att förbjuda all sorts sex mellan syskon även om det i själva verket inte är olagligt med homosexuellt sex syskon emellan.

Inte heller analsex eller oralsex så vitt jag kan förstå.
    Okej, är lagen stiftad så att det enbart är förbjudet att ha traditionellt in-ut sex mellan man och kvinna (exempelvis 2 syskon)?
  • ViceGuy
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-09-15 14:05:22 följande:
    Lagen innefattar enbart samlag vilket enligt praxis innebär vaginalt samlag. Till skillnad mot exempelvis våldtäktslagen som innefattar både samlag eller annan sexuell handling.
    BrB 6 kap 1 §
    Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år.
    Så i praktiken blir det omöjligt att fälla någon för incest, om man inte kan bevisa vaginalt samlag?
  • ViceGuy
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-09-15 16:35:32 följande:
    dessan59 skrev 2010-09-15 15:58:16 följande:
    Men håller man på och "normaliserar" allting som är sjukt, så blir det helt normalt till slut.
    Det är knappast någon här som vill normalisera incest.
    Jag hade inte gått i taket om folk hade haft en lite mer avslappnad inställning till sex, så länge det rör som om medgivande människor.

Nu har jag inga släktingar jag hade velat lega med direkt, men hade jag haft det hade det kanske varit en annan femma :)
  • ViceGuy

Vad tycker ni förespråkare är ett värdigt straff för två incest-utövare förresten? Vad förtjänar dom?

• ViceGuy
    Stinky skrev 2010-09-15 21:55:27 följande:
    Alla våra lagar är baserade på moral och för att skydda. Varför är det fel?
    Ta nåt exempel så får vi se om det är jämförbart.
  • ViceGuy
    Kelly1994 skrev 2010-09-17 13:09:57 följande:
    Haha nej, men derimot ett hån mot SEX att bara säga att det är okej. Jag startade den här tråden för jag ville se vad folk tyckte om det här. Och jag är försvånad över hur många som tycker det är okej. Jag tycker det är sjukt äckligt och att de som har sex med familjemedlemmar är sjuka jävlar som borde in på psyk. Och det är MIN åsikt.
    Kelly, du måste nog börja skilja på lite begrepp.

Bara för att man inte tycker att incest är "okej", betyder det inte att man vill fängsla människor som håller på med det. Ett straff ska väl ändå vara i proportion till brottet, tycker du inte det själv?
    Om då 2 vuxna syskon älskar varandra på ett sätt som du råkar tycka är vidrigt, betyder det att de här personerna förtjänar att straffas av staten?

DET av något är väl att vara fruktansvärt omoralisk? Varken du, jag eller någon annan blir skadad av att två personer, oavsett bakgrund, ligger med varandra.

Varför angår det ens dig om två  syskon nånstans 25 mil ifrån dig har sex? Hur kan det möjligtvis skada dig eller någon annan?
  • ViceGuy
    Kelly1994 skrev 2010-09-17 13:46:04 följande:
    Nej, de ska absolut inte få fängelsestaff! De som sitter i fängelse ska vara en fara för samhället annars skulle de inte behöva sitta inlåsta utan istället få speciell psykiatrisk vård.
    Tvångsvård då med andra ord?
Svar på tråden okej med incest??