AnnJan: ÄL-test visar ju inte dagen som man faktiskt har ÄL, bara när kroppen är redo för det.. Vanligtvis brukar den dock ske inom 0-48 timmar, men det kan variera..
Hormonstinn: Jo så är det ju. Fast samtidigt sägs det (iaf här på FL) att för oss över 30 så kan äl-testerna visa som mest lite senare, ibland efter ÄL.
AnnJan jag hade precis samma fundering jag var helt säker på äl var på natten men tempen gick inte upp förrän ännu en morgon efter, så då verkade inte min temp hinna upp på några timmar iaf, kanske är samma för dig. Jag letade efter info om det överallt, men hittade ingen mer specifik uppgift om hur långt efter tempen går upp. Gå på din känsla...Kul att få följa dig nu fram till bim!
Vi4: Om man tror att ÄL är, så är den nog. Jag tror att jag hade äl, och jag tror att jag har ett befruktat ägg nu, det återstår bara att det ska fastna (jag vet att det kanske inte alls är så, men man kan väl få drömma?). Synd att du inte hittade något om när temphöjning sker, men det kanske inte är någon som vet riktigt hur lång tid det tar heller.
Bengalen, MiaPia och Annjan, heja heja! Fina tempar allihop!
Bubblamaj: Tack tack, jag gör mitt bästa.