• AMC80

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

MiAmore skrev 2011-01-23 13:52:46 följande:
    Attans att det ska vara så svårt att hålla sig härifrån.. haha Nej, men jag var helt säker på att jag hade äl igår. Det kändes verkligen så. Men, tempen var fortfarande låg i morse, äl-testet visar fortfarande starkt pos (lika starkt som igår, kanske tom. snäppet starkare), och jag känner mig konstig i magen idag också. En blandning av mensvärk och illamående, samt att det fortfarande värker och jag känner mig svullen, vid äggstockarna. Så jag tror att ägget kommer släppa antingen ikväll eller imorgon. Ska fortsätta att tempa mig tills tempen går upp, så att jag vet att och när ägget släppt. Skulle egentligen vilja få till det med guben idag också, men tror att guben behöver en dags paus för att kunna prestera riktigt bra, så ska vänta tills imorgon kväll med att hoppa på honom.
    När ska man börja ÄL-testa? Månadens cykel började i måndags.
  • AMC80
    ceke skrev 2011-01-26 19:48:21 följande:
    Kramar till er båda, Decembra och Trassel!
    Din kurva ser ju fin ut. Temp, sekret, test verkar tyda på väldigt mycket ägglossning nyss. Jag håller tummarna.

"Break a leg" (eller vad man säger)
  • AMC80

Då verkar det som vi tyvärr är tre i denna tråd som denna månad plussat, gått upp i temp för att sluta plussa och gå ned i temp.

Mina + var ju iof väldigt väldigt svaga, men ett streck är ett streck (eller två då).

Hoppas att februari månad innebär varaktiga +, både för oss och för alla andra i tråden.

Och grattis grattis Pinglan Solig

• AMC80
    ceke skrev 2011-01-28 06:45:10 följande:
    Hej på er! Idag dök ett fint, rött kryss upp på charten, så ÄL var som jag trodde utifrån alla konstiga ont-känslor i magen i tisdags! BIM 9 feb..
    Och förhoppningsvis spottingsfri fram till dess. Men det har sett bra ut än så länge va?

jJag är lite avundsjuk, jag vill också ha värsta slemsträngen Solig Nästa vecka kanske.. ÄL-testen börjar bli starkare.
  • AMC80
    ceke skrev 2011-01-28 06:45:10 följande:
    Hej på er! Idag dök ett fint, rött kryss upp på charten, så ÄL var som jag trodde utifrån alla konstiga ont-känslor i magen i tisdags! BIM 9 feb..
    Fortsatte du med VIP-medlemskapet förresten?

Jag läser lite i f-"bibeln" varje kväll, är på sid 200 nu. Det går långsamt, men det går framåt iaf. Är du klar eller har du lagt ned läsandet?
  • AMC80
    Vi 4 skrev 2011-02-03 10:21:25 följande:
    Hej på er, jag är en gammal tempare som har tempat mig till två barn Jag kikar in här då och då och har läst lite på senare tiden eftersom jag återupptagit mitt tempande. Jag känner också Trassel som tempade samtidigt med mig när vi skulle försöka få till barn nr 2. 
    Nu undrar jag om det är ok att ställa en fråga till er kunniga som jag inte hittar något svar på på FF? Jag tror att jag hade äl i natt (kl 3 ca), det grundar jag på att sent igår hade jag stark äl-värk och i natt vaknade jag av det vid 02.45 och kl 03 släppte värken plötsligt. Jag brukar ha äl på dag 14 el 15 och har nu haft alla tecken plus värk, och idag är det dag 15.Min temp har ännu inte gått upp, (bara 0.1 högre i morse).
    Det jag undrar är om någon vet mer exakt hur länge efter att ett ägg har släppt (i timmar) som tempen går upp? Eller som har någon egen erfarenhet? På Fertility friend går det bara att läsa sig till att det är dagen efter att ägget släppt som tempen går upp. Följdfrågan är : jag fick inte med mig maken på någon barnverkstad i morse, tror ni att det är försent i kväll? Jag är 39 år och tänker att ägget kanske inte lever mer än 12h, eller har någon här någon annan uppgift om det? 
    Hej! Men är det inte så att ägget "lever" kortare ju äldre man blir. Men jag tror inte att det är en konstant tid. Det är väl allt mellan 6 - 24 timmar för äggen. Fast hur fort tempen går upp efter...ingen aning.
  • AMC80
    ceke skrev 2011-02-03 08:54:55 följande:
    Haha.. mmm  joo.. och blöder konstant också
    Måste det vara dåligt? Dum fråga kanske, men jag vet inte så mycket om spottings.

Jag tror att du är gravid denna månaden. Äggvitesträngen övertygade mig. Hoppas jag har rätt.
  • AMC80
    ceke skrev 2011-02-03 15:48:07 följande:
    AnnJan: Din kurva ser ju mycket stadigare ut denna månad än så länge! har du gjort nån skillnad sen förra månaden? Tempat på annat sätt eller nåt sånt?
    Japp, kör vaginal temp och samma tid. Förra månaden var det julledigt och jag gick inte upp så tidigt. Nu ställer jag klockan på 06:10 på helgerna med, tempar och somnar om.

Nu har maken kommit hem, så nu kan ägget gärna vara moget.
  • AMC80
    ceke skrev 2011-02-03 15:46:22 följande:
    Hehe. tack för din tro på mig
    Tyvärr har jag inte samma tro, äggvitesträng eller inte.. Jag har nog redan blödit mer än många gör under sin riktiga mens och jag har en vecka kvar dit.
    Tog ett test i morse trots att det är toktidigt.. BIM-6 blir det va? och det va tokneggo

Men jag hoppas givetvis att du har rätt!!! Skrattande
    Men BIM -6, då har väl nästan alla neg oavsett.
    Så mycket, kallas det fortfarande spottings då? Måste du vänta en månad till innan du får medicinen utvärderad? För nu låter det ju nästan som den hade motsatt effekt.

Din kurva ser ju väldigt bra ut annars. Jag har bara dig i vän-listan än så länge så jag kollar först min kurva och sedan din. Det är därför jag har råkoll på dig nu.
    Haha, nu kommer ingen annan våga lägga till mig heller.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*