• AMC80

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Hej!

Jag hoppar in här tänkte jag. Är 30 år och nygift och har försökt bli gravid sedan november 2010. I december så började jag mäta temperaturen och blev medlem på ff för att säkerställa när ÄL sker. Hittills ser kurvan inte rolig ut, men den ska bli bättre till nästa månad. Då ska jag börja äta rosenrot, ta tempen vaginalt och mäta på samma tid varje dag. Hittills har jag mätt oralt precis är jag vaknat och det har varerat en del nu under jul och  nyår.

Jag letade några sidor bakåt för att lägga in kurvan, men hittade inget, Ska jag leta mer eller har jag missat var jag ska lägga in mig?

• AMC80

Detta känns som en väldigt dum fråga. Hur långt in sätter man termometern om man ska tempa vaginalt? Det är ju inte så att tungan bestämmer längden då. Alltså jag vet inte, och jag vet inte hur långt de som empar rektalt ska ha termometern heller så jag kan inte jämföra med det.

• AMC80
    Minnie69 skrev 2011-01-03 19:20:29 följande:
    Ja av egen erfarenhet så vill jag propagera för att man inte bör föra in den alltför långt. Speciellt om man har varit "aktiv" i ägglossningstider innan. Vi låg på på kvällen och det var en blöt historia. (Jag fick mycket vätska och så hand bidrag dessutom). Nästa dag åkte termometern in (för sista gången). När jag skulle titta på den var den helt blank - dränkt till döds Skäms. Nåja, jag investerade i en annan modell av termometer efter det . Den har en lång slang med en termometerbit i änden på som man för in och så har man en display i andr änden att titta på. Jag rekommenderar varmt
    HAHAHAHA... Förlåt för skrattet, men det lät så roligt "termometern dränkt till döds".

Tack för tipset (och det goda skrattet).
  • AMC80
    ceke skrev 2011-01-06 12:02:22 följande:
    Hej AnnJan! Vi verkar hänga i samma trådar Tack för hjälpen!
    Verkar så men det är kanske inte så konstigt, vi är över 30, tempar och jobbar på att få första barnet Drömmer
  • AMC80
    Minnie69 skrev 2011-01-06 19:30:12 följande:
    Riktat till AnnJan och Ceke
    Ja det är konstigt. Jag tycker det är bra även om det bara är första månaden. Funkar detta med tempning så kommer jag aldrig börja med p-medel igen. Nu temapar jag för att bli gravid, men man kan ju göra det framöver för att inte bli det också (åhh, "slippa bli gravid" låter nu som ett väldigt angenämt problem..)
  • AMC80

Jag funderar på min BIM. Är det den markerade rutan på ff som är BIM? Det är ju inte förän den 21:a.
    Min ÄL enligt ff var den 2:a januari. Borde inte då BIM bli runt den 16:e (om vi tror att lutealfasen är runt 14 dagar)?

• AMC80
    Minnie69 skrev 2011-01-07 00:31:39 följande:
    Måste kika på din chart för att försöka förstå vad du menar
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

I kalendern (som är överst och där man fyller i alla grejer) har jag en markerad ruta som är den 21:a. Vet inte om den syns för er gäster, men jag antar att den betyder något och då antog jag att den betydde BIM.
  • AMC80
    Decembra skrev 2011-01-07 10:18:12 följande:
    Börjar sakta men säkert tro att jag inte har nån äl alls den här månaden. Idag gick tempen ner på DPO 7 och strecket försvann samtidigt... Mina test blev ju som sagt aldrig heelt positiva... Är tempen låg imorrn också får jag ta bort mig från bim-listan tills jag fattar vad som händer

www.fertilityfriend.com/home/32b2e6
    Någon här tipsade om att tempa vaginalt. Vet inte om du gör det nu. Iaf så blev min kurva mer stabil när jag gjorde det. Den var mkt mer hoppig innan.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*