• AMC80

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

ceke skrev 2011-01-16 08:00:01 följande:
    AnnJan: vilken nervpressande vecka! Men skön inställning att du ändå känner att det nånstans är positivt då du vet att du i a f kan bli gravid..

Själv har jag ju nån slags mens.. Det va ju mycket första halvdagen.. sen har det varit mindre o mindre. Igår inte mycket alls, nästan som spottings (3 dagen) och idag får vi väl se, men känns som nästintill obefintligt.. Och tempen är fortfarande ovanför strecket och gick höjdes idag. Vad är nu detta???

Kan det va progestrontabletterna som fortfarande spökar med tempen? Eller... det borde det ju itne va?! tog ju sista tabletten i måndags..

Om man byter från att tempa oralt till vaginalt.. är det några inställningar man ska ändra då? Eller är det bara att byta?

Provade båda delarna nu i morse. 36,8 oralt och 37.1 vaginalt..En viss skillnad!
    Ja det var verkligen nervpirrande. Men det blir förhoppningsvis bättre nästa gång. Ännu har ingen mens dykt upp, men det kommer nog i morgon eller tisdag.

Tyvärr har jag varken svar eller gissningar till dina frågor. Kanske någon erfaren tempare som vet? Men om du byter till vaginalt, är det inte bra att göra det nu precis i början av charten? Så har du ju iaf samma nästan hela månaden.
  • AMC80
    ceke skrev 2011-01-16 15:55:55 följande:
    Det betyder att det enligt FF är 5 dagar kvar till rekomenderat grav.test.. som jag förstått det
    Jaa, tack. Det är ju en markerad ruta den 21:a. Haha, vad dum jag känner mig nu. Skäms
  • AMC80
    MiAmore skrev 2011-01-17 10:45:57 följande:
    Hej tjejer! Nu har jag varit härifrån i några dagar. Har det hänt något roligt sedan jag var här sist? Själv har vi haft födelsedags kalas för sonen hela helgen. Det har varit en trevlig helg, men skönt att ha kalasandet överstökat för denna gången. *ler* Nästa månad blir det "kalas" för mig. Då fyller jag 30.
    Det känns som om att min äl kan komma ganska tidigt även denna månad. Har haft "konstiga känningar" i "tjejmagen" sedan igår samt "små känningar" i brösten iaf. Ska börja äl-testa idag för säkerhets skull. Egentligen känns det just nu som att jag knappt behöver äl-testa nu.. Jag o guben har gått o blivet ett par riktiga kåtbockar den senaste månaden.. *flinar*  Tungan ute Men, köpte ju på mig en liten hög med äl-stickor när mensen kom, så kan lika gärna använda dem denna månaden så att dem inte bara ligger o "skräpar" och så att jag inte behöver känna att jag slängt ut pengar till något jag sedan inte använder. Men efter denna månaden ska jag inte köpa fler äl-tester. Ja förhoppningsvis ska jag ju inte BEHÖVA det.. *ler*
    Grattis i förskott på födelsedagen.

"Jag o guben har gått o blivet ett par riktiga kåtbockar den senaste månaden.. *flinar* "
    Gött då! Bättre det så ni kan ha sex för att ni har lust och inte för att stickan/tempen säger att ni ska det. Om min ÄL är om 14 dagar så kommer min man vara på tjänsteresa just då. jag har förvarnat om att han får gå upp tidigare och ligga innan han åker. Sedan får han vara beredd när han kommer hem tre dagar senare. Så egentligen blir det varannan dag även om han är borta i tre. (fast vi har sex för nöjes skull med, bara mer planerat två dagar i månaden, dvs det är ingen skillnad på kvalitén om ni fattar vad jag menar)

Jag börjar med rosenrot idag och äl-stickor om en vecka. Han får börja med folsyra och zink.
    Nästan synd om honom, när han fick sina förra barn talade hans dåvarande om att hon var gravid, nu får han vara med om alla möjliga stolleprov. Tur att man har en förstående och barnlängtande karl...haha.
  • AMC80
    ceke skrev 2011-01-18 12:31:06 följande:
    Magsjuka är ingen höjdare! Hoppas alla blir friska snart!!
    Och att alla blir gravida snart Flört
  • AMC80

Grattis både tTrassel och Decembra. Jag hoppas så att det går vägen för er båda. Kram kram

• AMC80

Ceke har du börjat med vag temp än?
    När jag kollar din chart så ser jag att du var ganska högt förra follikelfasen med. Fast du är en grad högre nu.

Verkar skumat att det skiljer så på 40 min tycker jag. Men det är väl 20 min det får skilja?

• AMC80
    ceke skrev 2011-01-22 10:23:19 följande:
    nix, jag fortsatte med oralt.. Känns enklast.

Japp, funderar över hur det kommer sig att jag ligger högre nu. Om det är proveran förra cykelns lutealfas, b-vitaminen, eller kanske rent av den enda akupunkturomgången jag var på... eller nåt annat... Men men, den som lever får väl se vad som händer...
    Ja förmodlgen.

Hur får du graferna från dina gamla tempmånader på en sammanställnng på din ff-hemsida?
    Vilken inställning är det jag inte hittar?
  • AMC80

Tack tack.

Ja jag antar att allt spelar in på hur tempen ser ut. När man tempar önskar man nästan (men bara nästan) att det inte funnits helger som förstörde den vanliga rytmen. Dina helger blir ju svåra pga nattjobbandet. Men tur för de unga tjejerna att du och dina kollegor finns.

• AMC80

Är det någon av er som provat rosenrot?
    Jag började denna cykelns första dag för att få regelbunden mens och för att känna ÄL tydligare.

De som inte vill bli gravida tar ju rosenrot för att bli pigga, men på mig har det fått motsatt effekt. Jag är dödligt trött. Igår la jag mig innan åtta och sov till nio i morse. Har varit trött hela veckan nästan (började med rr i måndags). Jag skulle kunna tänk mig att ta en lur nu med, men vi är bortbjudna så jag får försöka hålla mig vaken eftersom vi ska åka om en timme.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*