*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
Nä men det stod väl i "Bibeln" med om jag inte minns fel, att sjukvården inte var så kunniga i bbt-ämnet.
Nä men det stod väl i "Bibeln" med om jag inte minns fel, att sjukvården inte var så kunniga i bbt-ämnet.
Åker tåg som inte är försenat (peppar peppar) så än så länge gillar jag sj.
Bra BM du har, verkar värd sin ros
Härligt med landet, jag bor utanför Älvsjö, dvs det Stockholmska landet (lägenhetslandet) och vi har rådjur hos oss också, men inte så vilda. Men lite äpplen eller så nu gör väl inte så mycket, hur långt minne har ett rådjur?
MiAmore: ursäkta om jag frågar något som du säkert skrivit förr (jag sitter med FL-appen så kan inte ta "visa endast") men hur länge har ni fösökt nu? Om förra tog tolv mån, vilket fösök är det med detta?
Ja BM var fel, men Ceke verkade förstå vem jag menade ändå
Vi 4, jag mår bara bra. Jag tänkte jag skulle ringa mvc nästa vecka och se vad de säger. Kan man göra vul ändå? Jag är rookie på allt som händer efter + vettu.
Nej fru höst, attan vad trist.
Här gick tempen ned lite idag, fast inte oroväckande låg. Hur som helst så blev jag lite nervös när jag "bara" hade 37.1 så direkt när jag läst resultatet klämde jag på tuttarna för att säkerställa att de fortfarande var ömma, haha. Knäpp man blir va? De var ömma så nu har jag slutat vara nervös. Dessutom har jag fortfarande molvärk i livmodern.
Vågar och vågar, alltså blir det något fel så kommer ju det märkas på sikt ändå så än så länge kan jag tempa känner jag. Går tempen ned till 36.6 så får jag reda på det direkt istället för att BM ser att något är fel flera veckor senare.
Fast jag har inte bestämt mig helt än heller, jag kommer nog inte tempa om några veckor.
Fru Höst; nu får du snart kolla vad som händer, den där kurvan verkar mysko.
Har man högre eller lägre temp om man har gått upp tidigare än vanligt? Min temp har ju sjunkt en del de senaste dagarna, så igår innan jag somnade så tänkte jag att måndagen skulle ge svar på om det här med graviditeten går vägen eller inte. Jag vaknade i natt av att det var helt blött i pyamasbyxorna och tänkte att, tja då fick jag svaret på den frågan iaf. Men det var falskt alarm, det var från kvällens övningar som kom ut (det var alltså inte från mig det var från maken, ursäkta detaljerna, de flesta av er försöker ju också få barn så jag antar att det skvätts en del i era sängar med...)
Hur som helst så tempar jag tio över sex oavsett veckodag, är det helg så ringer klockan 06:10, 06:11 är tempningen klar och jag somnar om. Fast idag gick jag upp 05:30 beroende på jobbet. Alltså tempade jag tidigare än vanligt. Och tempen visade samma som igår, dvs varken sänkning eller höjning. Därför är frågan om man brukar vara varmare eller kallare när man tempar för tidigt? Eller varierar det? Någon som vet?
Då har den kke gått upp ett snäpp då. Äh jag kollade misscarriage-kurvor på ff och en hel del av dem visar ingen tempsänk heller så det är bara att vänta och se. Har bokat vul om två veckor och inskrivning på mvc om tre.
Mvc var inte så intresserade av min äl utan ville veta senaste mens (som ju var 29 dagar innan äl vilket jag sa tre gånger) så nu är jag två veckor mer gravid. På pappret iaf, inte irl.