Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

MiAmore: Jag har alltid ställt klockan och tempat varje tid helg som vardag annar skiljer det rätt mkt mellan temparna iaf 0,2 eller 0,3... Jag vaknar också flera ggr per natt (har iofs ALLTId gjort det), stiger upp och kissar typ 2-3 ggr/natt. Men jag brukar somna om efter tempningen igen om jag är ledig.

Bubblamaj: Äl-stickorna brukar stämma väldigt bra med ff. Jag får stegring på äl-test 0-2 dagar innan temphöjning.
  • Bjornis
    miapia43 skrev 2010-11-25 08:15:00 följande:
    godmorgon alla! idag ska jag till läkaren. det ska bli spännande för jag mår fortfarande småilla hela dagarna.
    sedan är jag så trött sover till och med middag dom sista dagarna annars så orkar jag ingenting. så man undrar om mitt svaga + är något. läkaren kanske inget ser eftersom jag har bim söndag eller måndag. men ni får alla hålla tummarna. kommer in senare och talar om vad som hände.stor kram till alla
    Spännande miapia. Håll oss uppdaterade!!
  • Bjornis
    miapia43 skrev 2010-11-30 16:23:03 följande:
    hej alla! igår så började jag blöda men läkaren ville att jag skulle ta mitt blodprov idag i alla fall. men det var ingen graviditet på hcg så det är bara att ta nya tag.
    Fy fasen va skumt! Du måste ju få en riktigt utredning nu eller?
    Men heja nya tag! Du är så positiv miapia! Impad!
  • Bjornis
    miapia43 skrev 2010-11-30 16:29:06 följande:
    ja jag kommer få enutredning. men det blir nog inte före jul och nyår tror jag
    Nä, OK men då får ni ligga i nu innan och så håller vi tummarna för att det tar sig ändå och annars hoppas vi de tar hand om er ordentligt!
  • Bjornis
    MiAmore skrev 2010-12-02 14:22:56 följande:
    Tempen på 36,7 idag också (samma tid), så den har varken höjts el sänkts. Har fortfarande en dov mensvärk i mellanåt, o tidigare idag fick jag en jätte konstig flytning. Den var typ som tjockt lim. Är det någon av er som haft en sån flytning o som vet vad det kan vara? Har fått en sån en gång tidigare
    Ja, såna äl-flytningar om det är det du menar?, som 2barnsmamma84 skriver, såna man kan "bygga broar" med. Alltså att det blir trådar om man drar ut fingrarna. Såna brukar jag få mer eller mindre varje gång vid äl. 

Om man tittar på din kurva så står det att du har 36,4 i temp? Jag skulle nog säga att baserat på din gamla kurva så har du inte så jättetidig äl utan kanske att det är äl idag? Eller imorn?
  • Bjornis
    Minnie69: Vad händer med din kurva? Inte så att du tagit nåt gravtest?? Ser ju oerhört intressant ut...
  • Bjornis
    Smurfette77 skrev 2010-12-03 10:47:30 följande:
    Hej på er allihop Glad Har inte varit inne här på länge eftersom bebisproduktionen går minst sagt trögt...Känner mig helt hormonstinn med både pergo och progesteron (och har dessutom börjat med akupunktur den här veckan) men vi får väl hoppas det tar sig någon gång.Jag kan ha lite sådana flytningar efter ÄL, precis när de torkar upp efter att jag haft äggviteflytningar. Om du menar att det är ganska tjockt, segt och vitt? Om den temp du hade på 36,7 var tagen väldigt sent så tror jag nog du kan se det som en höjning nu. Jag brukar oftast ha en liten höjning först och så stiger det mer sen.
    HEJ!! Längesen! Jag spanade på dina kurvor igår. Förstår om det känns trögt. Men progesteronet verkar ju göra sitt med lutealfasen och aku tror jag stenhårt på. Det körde ju jag på!
  • Bjornis
    BejbyBoo skrev 2010-12-02 20:33:19 följande:
    Minnie är på semester!  Solig
    Ah... Spännande att se vad hon har att komma med när hon kommer hem då. Hehe.
  • Bjornis
    MiAmore skrev 2010-12-04 13:10:37 följande:
    Alltså jag blir inte klok på min temp. Jag vaknade kl.05:20 i morse (av att sonen vaknade). Tog tempen då som sjunkit från 36,7 till 36,6. Visst, fortfarande 1 grad (eller vad det blir. Den har legat på 36,5 hela tiden, vid 05:30, fram till när jag hade den förmodade äl.) mer än jag haft vid den tiden, men dock så har den sjunkit. När vi sedan vaknade igen ca 2 h senare tempade jag mig igen. Den låg då på 36,8. Visst, fortfarande ganska högt, men har för mig att jag haft det en gång tidigare i denna temp perioden innan den förmodade äl, vid ungefär samma tid (runt 08:00). Så jag vet i katten jag jag ska tro och hoppas. Temp metoden hjälper inte mig för fem öre denna månaden känns det som Ändå kan jag inte låta bli att tempa mig varje dag..
    Det är så svårt att säga nåt när man inte har en kurva att titta på heller. Såg ju nu att den kurvan man kan se slutade den 25 nov? Eller har du nån mer aktuell?
  • Bjornis
    yellow88 skrev 2010-12-05 18:45:26 följande:
    Hej allihopa. Jag har precis börjat tempa, är nu på dag 22 (8 dagar efter ÄL). Är första försöket överhuvudtaget så har väl inte så stora föhoppningar om att det ska ta sig med en gång (eller jo, okej då, jag kommer bli superbesviken när mensen kommer även om jag inte vill erkänna det).

Jag fattar inte vart jag hittar länken till min kurva.. FF-sharing-home page setup men sen då? :O ..
    Välkomme hit!!
    Ute till höger när du är inne på din kurva så har du en knapp som heter "my homepage" om du klickar på den så kan du kopiera länken i adressrutan högst upp!
    Annars har du länken där du säger fast högst upp på den sidan. Där står det:
    Your Charting Home Page Web Address och i rutan under har du din adress!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*