Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Lilla M: men man vet ju aldrig. Alla graviditeter kanske inte känns likadana?!

Ja min temp är fin men jag tar ju progesteron också. Det håller ju ofta tempen uppe. Har fortf inte beställt nåt gravtest och hade tänkt testa i helgen... Aj då. Hehe. 

Kärt barn har många namn: O snyggt upphopp av tempen där idag! Håller tummarna för plus på söndag! Viken DPO är det? Jag har BIM på söndag men det är ju bara 11 DPO så det är ändå rätt tidigt att testa men med Sixten så plussade jag rätt "tydligt" (för mina hökögon när det gäller gravtester) på 10 DPO. Man kunde ana en grå skugga på 9 DPO...
  • Bjornis
    Den lilla M skrev 2012-01-05 16:22:31 följande:
    nu har jag testat...

Men så kan du ju inte skriva!! Hahaha. Vi är ju nyfikna! Jag hoppas du knåpar på ett inlägg med en bild!
  • Bjornis

O nu såg jag på din kruva!!! Fick gåshud nu och en tår i ögat. Tänk att det här med graviditet medför så starka känslor?! Haha. Grattis Lilla M! Nu jäklar måste det ju vara er tur!!!!

• Bjornis
    Den lilla M skrev 2012-01-05 16:27:47 följande:
    det hoppas vi också !!

Det var ett tydligt plus gissar jag? Hehe. Vet mannen?
  • Bjornis
    Den lilla M skrev 2012-01-05 16:32:47 följande:
    ja det syntes väl och kom upp direkt.. tog det på toaletten på coop forum då jag var och handlade och var superkissnödig haha. Jag berättade för mannen när jag kom hem..

Haha!! Härligt lyckorus att handla i.

Jag vet hur det är att ha en bakgrund med en det oflyt och man nojar å har sig men man kunde verkligen se på den här kurvan att det var nåt. Det såg så "rätt" ut. Nu håller vi tummarna för att du får en härlig graviditet och att det dyker upp en liten parvel hos er i mitten på september! {#emotions_dlg.flower}
  • Bjornis

Va fasen jag tänkte så fel när jag igår la beställning på gravtest. Tänkte att dem får jag ju i posten idag. Hum. När man är mammaledig är alla dagar röda dagar. Suck. Då kommer de på måndag! Så får snällt vänta med att testa. Förr hade jag gått å köpte ett test på apoteket men inte nu. Nu ska jag vänta. Har ett cb äl-test som jag kanske tar på söndag (jag brukar alltid plussa på äl-test om jag plussar på gravtest)...

• Bjornis
    Den lilla M skrev 2012-01-06 21:24:40 följande:
    bjornis då kikar jag in här på måndag em å hoppas på att se att du testat plus
    Det hoppas jag med... Men tror det inte. Känner nada. Minns iofs inte hur det brukade kännas innan mens men jag är mest bara trött och irriterad men kan bero på att min kära son bestämt sig för att inte sova middag och bara klänga mig i benen i några dar nu också.

Men men, det blir nya tag om det blir minus. Det är skönt att det inte känns som nån "biggie". Jag kommer vara nöjd i livet om det "bara" blir min lilla Sixten. Men detta är ju bara första månaden. Vi kommer kämpa för en till! Jobbmässigt vore det skönt om den kom snart så jag slipper jobba så länge. Är inte så sugen just nu och börjar om 18 dagar... Hade varit skönt att plussa innan det.

Spännande på söndag då Kärt barn!! 
  • Bjornis
    Cinderella87 skrev 2012-01-07 14:25:15 följande:
    Har inte skrivit något här på ett tag men jag har läst iaf.
    Igår kom mensen igen. Suck! Jag har gett upp, tror inte det kommer att bli något fler barn hos oss. Jag som längtar så fruktansvärt mycket!!! Detta blir vårt 10e försök. Snart ett år, vad ska man göra sedan? Ge upp eller?
    Nä! Inte ge upp så lätt.
    För oss tog det ett år att bli gravida med första barnet (2 tidiga mf och ett ma under tiden), man "får" ju hjälp om man inte blivit gravid inom ett år så det är väl den vägen ni får gå snart. Det är ju att ta tag i att kontakta nån gynekolog som kan hjälpa till!!

Min man var lika frustrerad som jag med första. Nu är vi bara på första försöket med andra och jag tror inte vi kommer bli lika frustrerade med detta försöket fast jag är iofs rätt stressad ålders- och jobbmässigt. Har inte riktigt råd ekonomiskt att köra akupunktur osv som vi gjorde med första...   
  • Bjornis
    Cinderella87 skrev 2012-01-07 22:05:55 följande:
    Vårt första barn blev till på första försöket, vilket nog gör att jag känner ändå mer press/frustration. Ändå mer jobbigt då vi är sist i bekantskapskretsen med att få till nr två. Längtar så efter magen och få känna dom mysiga sparkarna och den långa väntan på en ny individ i familjen. Det är ju hur mysigt som helst
    Jag längtar också efter magen. Saknar SÅ att vara gravid. Sen har vi haft ett jättejobbigt första år som föräldrar med lite allergier, dåligt med sömn, jobbig amning i början men så värt det. Ser klart fram emot en tvåa!
    Förstår att det blir lite mer frustrerande också när först gick så lätt! 
  • Bjornis
    lilla M: Om det enbart är brösten du baserar graviditeten på så kan jag också tröst med att mina bröst var jätteömma en dag för att bara vara helt icke-ömma en annan och sen kom det tillbaka och sen försvann det helt!

Kärtbarn: Surt! Jag har också testat neg. Testar också med testlagret och får också tidiga plus i vanliga fall så om det inte visar nåt idag så är det inget. Slutar med progesteronet och inväntar mens.
    Lite surt när vi verkligen prickat äl och allt men men bara första månaden vi kör så men lite segt är det och tankarna vandrar lätt till hur vi slet med första barnet. Ska det bli samma igen??
    Ska dock beställa pre-seed (spermavänligt glidmedel). Jag har rätt lite egna äl-flytningar och pre seed liknar liksom dem och jag har plussat alla cykler som vi använt det. Sen har det ju inte blivit barn alla de cyklerna men spermierna har iaf hittat fram!

Du och jag: Ja, jag vet.  Nu har jag ju testat neg så det visade ju tempen också även om natten varit lite knasig med många uppvak osv. som säkert spelat in på tempen.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*