Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Kinder: Grymt imponerad att ni ens lyckas hitta tid och ork till att ha sex!! Här blev det inte så ofta innan jag blev på tjocken (mest runt äl och sen kanske en gång i v) men nu har vi inte haft sex på 23,5 vecka!
    Hoppas faktiskt på mer sex sen. Just nu är jag inte så sugen heller. Förutom min skumma dröm inatt om en het, yngre ( typ 20) man med magrutor superlen hud. haha. Jag tänder inte på muskliga killar annars men denna i min dröm var en uppenbarelse. Det hände inget i drömmen mer än att jag höll på att tafsa på honom! Haha. 

• Bjornis
    ekke skrev 2010-09-12 07:47:22 följande:
    lägger till i mina favoriter. Är inte så aktiv på fl just nu - pga no-baby blues, men jag tempar varje dag. Fick höjd temp idag, vad tror ni kommer jag få äl utsatt igår eller i förrigår? (har bytt termometer denna månaden)

www.fertilityfriend.com/home/ekke 
    Jag gissar på att ff sätter ut äl på lördagen! Prickade ni in det mes mys?
    Och jag förstår dig, ibland behöver man ett break bara. Men du är ju välkommen hit när det passar!

Kinder: Hurra för torka då!
  • Bjornis

Jag har också läst att man rekommenderas tempa vaginalt! Aldrig testat själv men lät ju bra mallanis att den bestämmer sig snabbare!

Ja och ang äl så vet jag att jag iaf brukade få äl utsatt ett par dar efter pos äl-test ofta så det kan nog komma temphöjning imorn! Hoppas på det!

• Bjornis

Förresten mallanis: Gör den vaginala tempningen så stor skillnad i temp? Wow! Du som hade så låg pre-äl temp förut (som jag) men nu ligger din pre-äl temp som din post-äl ju! Intressant!

• Bjornis
    BejbyBoo skrev 2010-09-12 19:28:32 följande:
    Hej tjejer,
    jag hoppar också över till den här tråden istället! Hoppas på lite gladare stämning här!

Jag har fått en jättemärklig kurva. Vi har bott på hotell nu i helgen och lördag och söndag morgon fick jag högre temp än vanligt före äl, så idag gjorde FF ett streckat kryss, på cykeldag 8!!! Förvånad  Helt psyko.
    Jag sover alltid väldigt annorlunda på hotell, så jag gissar att det har med det att göra, men det känns ju helskumt att se ett streckat kryss på kurvan och att jag plötsligt skulle vara på DPO 3.

Jag tempar oralt, men borde prova vaginalt, då min temp ofta liknar en berg- och dalbana. Får väl göra det nästa cykel.

Den här månaden är sista chansen om jag ska behålla min SGI från första barnet. Så jag hoppas innerligt. 
    Förstår förvirringen men antar att din temp kommer dippa imorn. Den ligger ju bara 0,1 över vad du brukar ha ibland pre-äl så men hehe, så där har jag också fått nån gång.

O, det med SGIn känns ju lite svettigt. Jag är dåligt insatt men blir det jättemkt sämre om det skulle bli nästa månad? No pressure liksom! Förvånad
  • Bjornis
    BejbyBoo skrev 2010-09-12 21:12:45 följande:
    Ja, precis. Det försvinner säkert när jag lägger in lägre tempar i veckan. Men jag har aldrig fått så förr, så jag blev lite paff!

Ang SGI så är det ju så att så länge jag tar ut föräldrapeng motsvarande den tid jag förkortat min arbetstid med, så hålls en på rätt nivå. Men OM jag skulle bli gravid nu och därmed ha garanterad SGI för nästa barn, så skulle jag kunna låta bli att ta föräldrapeng nu (och alltså bara ha förkortad arbetstid, men utan ersättning) och därmed spara de dagarna. 
    Hängde du med?!  
    Ja, jag tror det. Men fasen jäkla fk är så lurigt. Haha.
  • Bjornis
    Minnie69 skrev 2010-09-13 10:27:41 följande:
    Sex 5 ggr varje dag. I wish
    You wish? Haha. In my worst nightmares säger jag. . Efter 2 ggr får jag skav. Men iofs, ju mer man gör det desto mer vill iaf jag göra det.
  • Bjornis
    Melitta69 skrev 2010-09-13 09:19:24 följande:
    Hej alla!
    Jag hänger på här på den nya tråden Glad.
    Har inte varit inne på ett tag här . Men nu hoppas jag på att ÄL kommer idag eller imorgon.

Har testat med stickor denna gången och så klart tar dom slut just idag.!!!Skrikandes
    Dock har jag känningar av ägglossing . så det skulle inte förvåna mig om det skulle visa imorgon .
    men ni har jág inga stickor Rynkar på näsan . hm, e det värt 249 spänn att fixa nya idag ??
    Tempen har gått ner nu så äl borde infinna sig .
    Nån som vill kolla??

kram till er alla
    Jag missade också ditt inlägg... Sorry. Men hittade inte din kurva?
    Jag skulle nog inte fixa äl-stickor idag om det inte är så att du alltid köper så dyra äl-test? Jag har alltid kört på äl-stickor från testlagret och de tar ju ett par dar att få. Visst är det typiskt att de tar slut när man som mest beh dem?

Om du inte vill (eller som minnie skrev, känner att ekonomin inte pallar) köpa nya äl-test så är det väl bara att kolla tapp (om du brukar göra det) samt sekret och se till att ha sex en gång idag iaf. För att va på den säkra sidan. Sen får du ju svar via tempen inom ett par dar om äl är på g som du tror!
  • Bjornis
    BejbyBoo skrev 2010-09-13 21:41:39 följande:
    Tack!
    Vi har inte försökt så länge än, så det är inte just det som är mitt stora problem. Jag har alltid haft mer eller mindre problem med lust och så. Så för mig har det här med barntillverkning alltid varit jobbigt. Jag vill ju ha barnet, men har svårt för själva tillverkningen. 
    Min lust har också gått upp och ner under årens lopp och extremt mkt så när vi började bebisverkstan. Sista månaderna var det enbart sex kring äl med pre-seed som glidmedel. Visserligen var det ju bra när vi väl hade sex men det kom aldrig spontant. Så jag förstår dig. Är ju gravid nu men idag var faktiskt första gången vi hade sex på 179 dagar! Haha. På vår 2-åriga bröllopsdag.
  • Bjornis
    mallanis skrev 2010-09-14 07:53:46 följande:
    ja håller med sex under äl tycker jag inte heller är så himla kul alla gånger! Mannen har inga problem med sexa under äl men jag blir lite småless, bara för att man SKA sexa. Spontaniteten försvinner...

Björnis- ska man säga grattis till liggat ;) och du jag har köpt pree-seeden du rekomenderat! Fint att ha i äl-tider ;)

JAG är glad idag NU kom temphöjningen! Så kanske kanske så var det en äl ändå fast den kom så sent efter utslaget på äl-testerna. Så nu kan jag sluta nojja tills det närmar sig BIM =) hoppet lever!
    Hehe. Tack! Nu blir det nog inget på ett tag igen så jag får leva på igår. Pre-seed är trevligt.

Grattis till temphöjningen och som din kurva och äl-test och temp betett sig har min också gjort en hel del ggr. Störigt värre. Hehe. Men minst en dag efter pos äl-test brukade jag få vänta men som sagt ibland mer. Men nu så hoppas vi på knoddas för er!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*