Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Kärt barn har många namn skrev 2012-01-09 20:42:34 följande:
    Bjornis: var köper du pre-seed?
    Här: http://www.billiga-tester.se/pre_seed_multi_use_tub-p-127.html

bebe1979: Skiljer det en kvart/halvtimma så brukar det kvitta men så mkt som två timmar kan göra en hel del för tempen. För mig är tempen ofta ca 0.2 högre om jag sover nån timma extra så tror inte det är kört för dig!  
  • Bjornis
    Du och Jag ver2 skrev 2012-01-10 09:45:24 följande:
    Nyfiken på dagens tempar!!

Här gick tempen upp men tempade en timma senare än normalt plus att vi hade en natt från hell med en febrig lite en (efter ettårsvaccin igår) som prompt skulle vara vaken 2,5 timma mitt i natten plus hålla på och böka och gråta och gnälla (mitt barn blir tyvärr INTE sänkt av feber, precis tvärtom - speedad till tusen!). Vi körde lite skift här hemma men huvudet spränger och jag är dödstrött. Nu har han äntligen somnat för sin dagslur (som ant ite blir så lång) så nu ska jag slänga i mig lite yoghurt och flingor och sen lägga huvudet på kudden!! La ner progesteronet igår så mensen borde komma imorn!
  • Bjornis

Ja lilla M, det ser ju jättebra ut fortf och som sagt, tuttarna måste inte ömma!!

Kärtbarn: Oj, ja det var värst vad din temp fortf steg! Spännande med test sen då!  

Här moler det lite i magen så hoppas på mens imorn nu då så denna cykeln kickar igång!!! 

• Bjornis
    Kärt barn har många namn skrev 2012-01-10 21:41:46 följande:
    Neg test! Så kan tantskrället komma nu då!??? Gaah, har väl aldrig längtat så efter henne......

Vi har ju precis samma du och jag just nu och båda har varit vana med att få plus tidigt med testlagret. Suck. Ja, mensen kan få komma nu så det blir nåt nytt att sätta igång med!
  • Bjornis
    Du och Jag ver2 skrev 2012-01-10 22:03:55 följande:
    Kärt barn - hade du fullt utslag på ÄL stickorna då ff satt ut krysset? Kan det finnas en möjlighet att du hade äl den 3e ist??

Precis tänkte också samma tanke Du och jag! Hoppas det är så Kärt barn och att ni sexade då isf!
  • Bjornis
    SmoochiePoo skrev 2012-01-11 08:19:11 följande:
    Åh tycker du? Jag får för mig att jag har feber, är så fruktansvärt varm på nätterna och mornarna, sen är jag lite täppt i näsan och snörvlig på morgonen. Men på dagen inget...har lite molvärk med i både rygg och tjejmagen och lite ömma bröstkörtlar kom igår...men neg på grav testet imorse iaf!

Tycker också det ser positivt ut! Och du KAN ju vara på 9 DPO också och därför neg på test! Jag skulle kunna tro (även om du fått heldraget kryss) att du hade äl den 2 januari och inte den 1:e...
    Håller tummarna!! 

Ja, här kom mensen inatt. Känns iofs bra. Skönt att inte känns den där besvikelsen (ÄN!). Och jag har mkt mens också och det känns bra. Jag har ju alltid haft så lite mens - min akupunktör har alltid påtalat det som nåt dåligt och det tror jag med för det tyder ju på att man inte har så tjock slemhinna att blöda ut. Nu tog jag visserlige progesteron och det är ant därför jag har så mkt mens men men, det verkar ju funka! Nu är det nya tag!

• Bjornis
    SmoochiePoo skrev 2012-01-11 16:29:31 följande:
    Jag vet att jag hade världen molvärk på söndag middag, men å andra sidan så kan man ju ha molvärk både före, efter och under ÄL så ja Solig Tur att kroppen är så enkelt uppbyggd! Skrattande Men jag hoppas verkligen att det är ett litet frö och när jag räknar efter nu så är det snarare ÄL+12 jag plussat tidigare!! Tack för tummarna, jag behöver dom!

Hmm är akupunktur något som du rekommenderar, vad kan det göra åt fertiliteten? När jag smörjde med progesteron så var mensen likadan. Funderar på att käka Bi-drottning gele om det inte tar sig denna gång.
    Ah, Då hoppas vi. 

Ja, akupunktur gick ju bra med först barnet. Har inte råd nu dock. Akupunktur kan hjälpa till med att strärka slemhinnan, öka blodgenomströmningen i livmodern osv. Det var de två grejerna jag fick hjälp med (enligt akupunktören iaf, hehe).

Jag har ju fått progesteronvagitorer och de är ju starkare än krämen man smörjer med så kanske därför det inte påverkade lutealfaslängd för dig.
  • Bjornis
    Tallkotte12 skrev 2012-01-18 22:35:44 följande:
    och jag är ju bara på äl+10 imorrn, är det ens lönt att ta ett test imorrn bitti?

Jag plussade rätt tydligt på 10 DPO. KOlla mitt galleri.

Be dem iaf lägga ett sånt "förkläde" över magen när de röntgar. Det finns ju såna. Tror itne heller det är nån fara eg men det kan ju kännas bättre! 

Håller tummarna för plus!!   
  • Bjornis
    Kramlo: Jo, bilden ligger under starka bilder och april 2010 heter bilden. OK, det kanske inte SER starkt ut på den lilla bilden men det var tydligt att det var plus och sen stegrade det sig bra för varje timme som gick typ.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*