Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Ja basic är typ helt meningslöst å ha om man ska få nån bra överblick. Kommer alltid nåt OK erbjudande på 90 dagars vip-paket då och då så håll utkik.

Nu har du fått ditt streck, DET får man som synes fortf trots bara basci. men det är också det enda typ... Ska bli intressant att se din temp imorn också.

Capiche: Åh undra vilken tid det var. *hoppas* 
  • Bjornis

Capiche: vilken pärs ni går igenom nu! Men som pillan skriver så var det ju ändå positivt besked! Förjävligt att vänta 10 dar till dock... jag kan bara säga att min kompis son (och även hennes tvåa) var supersmå vid första vul:et å hon gjorde ivf å visste ju precis dag. Tur hon inte är av deppiga sorten för om man sen till mått i v 7+5 (nåt sånt var hon) så var fostren minst en vecka mindre å då gömde de sig inte ens... Sen till rul stämde alla datum perfekt... Fortsätter hoppas å era vägnar å att knodden kommer ut ur skuggan! Kram till dig och din familj!

• Bjornis
    Kärt barn har många namn skrev 2012-09-29 08:17:37 följande:
     Hur mår du Bjornis?
    Jo jag mår bra. Vecka 17+5 idag. Ojoj. Tiden bara rusar fram. Hur mår du? Har det varit RUL för er del? Kollat kön? Vi har RUL 8 oktober... Nervös. Har dock känt av knoddas där inne ett tag nu. Tror jag iaf. :-/ Ibland blir jag orolig att jag liksom "hittar på" att jag känner men jag ligger och buffar på den på kvällarna och då sparkar den på nåt obehagligt ställe...
    Det syns inte så mkt än dock. Hade hoppats att det skulle synas betydligt fortare med nummer 2 och kanske att magen är lite större än den var med Sixten i samma vecka men jag hade hoppats på ännu mer. Haha. Knasigt.

• Bjornis
    Kärt barn har många namn skrev 2012-10-01 08:10:45 följande:
    Kram Saga! O massa pepp! Grattis greeneyes, vad kul! Hoppas ni körde hårt nu Pillan o Anckena Bjornis: Härligt att det tuffar på. V.22 imorgon. Känner igen det där med är det små buffar eller tarmarna . Jag tror på buffar jag . En vecka till RUL, den går snabbt. Vi hade RUL 7/9...kollade inte kön. Mannen vill men jag kan inte bestämma mig. Vore praktiskt då typ allt är rosa som vi har efter dottern. Men men. Försöker välja färg på vagn o vill helst ha en röd. Men röd vagn o röd/rosa åkpåse om det blir en kille är ju kanske lite tokigt?! Vilka lyxproblem... Men vi alla tre i familjen tror på tjej. O mått/mår identiskt med dotterns graviditet. Mår du lika nu som med Sixten? Vad tror ni det är?

Jag har mått sämre än med Sixten. Mer illa och ja en konstigare känsla i kroppen liksom så det är det som gör att det finns en strimma av hopp att det kan va en tjej. och sämre hy... Röd vagn hade jag gärna också haft. Är inne på en Phil & Teds Explorer efs vi måste köra syskonvagn och de är fina i rött. Jo nu börjar väl magen bli lite större men jag är mer tunnformad denna gången. Haha. Inte så läcker m a o. Grattis greeneyes!!
  • Bjornis
    Pillan2012 skrev 2012-10-05 07:10:58 följande:
    Har en härlig och hoppingivande kurva på G www.fertilityfriend.com/home/151d7f :D Så här såg det ut när jag plussade med dottern i augusti 2066 oxå :) Har massa flytningar och molvärk också så HOPPAS nu att det tog sig redan första försöket efter missfallet :)
    *Håller tummarna hårt*

Kinder: SEGT!!! :-/ 

Gulahumlan: Om tempen stiger imorn så tror jag du kan få ett kryss men kanske krävs två dar med stigande temp. Du kan ju testa och fusk-lägga-in ett par tempar framöver och se.  
  • Bjornis
    Pillan2012 skrev 2012-10-08 06:35:34 följande:

oj! Men plussa du redan dag 7? Min kurva ser katastrofal ut :( men det är bara att vänta o se hur det ser ut i morgon...
    Nja. Jag vet inte. Ja eg men har förstått att det varit lite "fel" på ett batch no av testlagrets tester. De visade svagt pos oavsett när man testade tydligen men mina tester blev ju starkare och starkare så blev ju inte lurad iaf. Tror kanske att om så var fallet så plussade jag på riktigt på äl+9 men mkt svagt ändå. Jag har hökögon.

Håller tummarna för dig fortsatt. Pos äl-test är ju väldigt bra. Jag har alltid plussat på äl-test också. Aldrig fått pos äl-test i samband med mens. 
  • Bjornis
    Kexet skrev 2012-11-02 10:57:20 följande:
    Pillan: Hm. Okej, har du hört att det ska vara nå "fel" att ha så kort lutealfas? Jag tänkte när du hade kontakt med sjukvården i och med ditt MF... Har du fått hjälp förut och det var därför du åt progesteron då?

Jag tänker att det känns meningslöst att försöka om jag ändå VET att jag inte kan bli gravid med sån kort fas. BM sa att "ja, kom tillbaka när du försökt 1år". Jag tänker, varför ska jag "försöka" när det rent tekniskt borde vara omöjligt att lyckas? Vad finns det att vänta på. Vet man att det är ett problem, varför inte åtgärda direkt?!

Var det recept fritt progesteron som du tog, eller vagiatorer?

Jag fick höra att det var helt OK att ha 10 dagars lf. Eller ja min gyn sa att det iaf inte var några problem, sa att jag hade spottings också redan dag 8 i efter äl  men nä han tyckte vi skulle köra som vanligt. Jag sökte hjälp efter 5 mån då jag haft ett tidigt mf (plussade på 9 dpo och fick "mens" på 11 dpo), blev dock gravid samma månad men fick ett ma i 11 och sen ett tidigt mf 2 mån efter skrapningen och då tjatade jag mig till progesteronvagitorer och fick det. Nästa graviditet kom 2 månader senare och höll sig kvar. Om det var tack vara progesteronet vet jag ej men nu med nummer två fick jag progesteron direkt och efter ett ma i v 7 (första försöket) så tog det sig direkt och nu är jag i v 23 så jag tycker def att du ska kontakta vården och ljuga om hur länge ni försökt. Det är en sak om man har en hel NORMAL cykel men kort lf är inte "normalt" och många har problem att bli gravida med kort lf.
    Det har dock aldrig tagits några prover på mig så jag vet inte om jag ens har brist på progeteron...
    Lycka till!  
  • Bjornis
    Solrosen83: Min erfarenhet och allt jag läst säger att du måste se en temphöjning. Om än inte alltid så radikal som för de flesta men iaf 0,1-0,2 högre temp än snittet innan äl borde du se. Det viktigaste är ändå kurvans "form" mer än själva tempen men ff komemr sätta ut äl om den inträffat så fortsätt kämpa med tempen!

Va bra att du börjat få hjälp och hoppas tempning också kan bidra till att förstå sig på kroppen ännu mer. Jag tackar verkligen tempningen för våra graviditeter, utan tempning hade jag inte haft koll på de "fel" och brister som behövdes rättas till. 
    lycka till och hoppas på plus snart! 
  • Bjornis
    Lilaemma: Fan va segt med så många tidiga mf. Jag har ju själv haft några såna (men typ jättetidiga, dag 16-17 efter äl). Jag fick ju progesteron vilket ju hjälpte mig. Hoppas inte detta blir ett mf nu men om det blir det så håller jag tummarna för en utredning!!

Vi4: OJ!! Tjusigt plus. GRATTIS!!!

Ego: Jag är inne på slutspurten av graviditeten här. vecka 37+0 imorn. Ojoj, tiden går så fort i fh till hur sakta den gick med Sixten. Mår bra, inga direkta krämpor. Min kompis sa idag att man inte ens tänker på att jag är gravid i hur jag rör mig osv. Haha. foglossning är inte nåt för mig så jag kör på som vanligt. Nu hoppas jag knoddas kommer hyfsat på utsatt datum iaf (7 mars)...
  • Bjornis

Lilaemma: Ser ju mkt bra ut!! Var inne på min kruva med min lilla knodd i magen precis:
    http://www.fertilityfriend.com/home/Bjornis
    Och den var ju inte lovande nånstans (jag slutade ju till och med med progesteronet p.g.a dippande temp och spottings) men nu är det 2 v kvar.
    Jag tror det går bra för dig! kram 

• Bjornis
    greeneyes skrev 2013-02-21 10:04:34 följande:
    Jag är då himla kluven, har läst att många med autoimmuna sjukdomar (som jag med sköldkörteln har) äter barnalbyl för att minska risken för missfall. Det är tydligen många läkare som tipsar om det. Samtidigt är ju risken att kroppen inte lyckas göra sig av med ett foster som inte är friskt. Usch vad svårt val, vet inte om jag ska börja med det eller inte nu (man ska tydligen börja vid äl).

Jag åt barnalbyl (albyl minor) med första barnet och även första typ 20 veckorna med denna. Bara "för att". Jag fick ett ma och några mf innan min första och fick progesteron utskrivet av min gyn (efter tjat) och frågade om albylen och han sa att "ta du det det är inte nån fara" (han ansåg väl iofs att det var mer placebo). 1/4 tablett.

Min bror och hans fru drabbades av att deras dotter dog i magen i v 39 p.g.a. proppar i moderkakan och efter mina mf och ma:n så kände jag att nåt måste jag ju prova så jag körde på det och det gick fint. Denna gången har jag varit slappare överlag med allt, progestronet blev lite mindre, albylen slutade jag som sagt med i v 15-20 typ och sen tog vitaminerna slut i v 20 typ så då la jag ner dem också. Haha.
  • Bjornis

Fragmin är ju "starkare", annars finns det ju trombyl som vissa gyn skriver ut. 1/4 albyl minor är samma som 1 trombyl.

• Bjornis
    greeneyes skrev 2013-02-22 08:19:07 följande:
    Bjornis: Tusen tack för ditt svar!!! Ska köpa barnAlbyl idag. Hur kommer det sig att du slutade i v20? Ska man göra det?
    Funderar på progesteronet, vad kan det göra för skillnad?
    Jag ska försöka tjata till mig äl-spruta nästa cykel från kliniken eftersom jag har spottings. Måste bara ta blodprov först för att kolla på ca 7 dar efter äl. Blev gravid (m dottern) med äl-spruta så jag hoppas att den ska hjälpa.

Nä jag bara klantade mig, de tog också slut och denna graviditeten har jag inte alls varit lika nojig som sist så jag orkade inte - sen kan jag också tro att det är lite placeboeffekt kanske ibland men vadå? Allt som funkar. Det var inte alltid jag fick loss 1/4 bir, de är inte så enkla att dela. haha.

Jag tog albylen till v 38 sist. Man "ska" ta till 36+0, detta m tanke på ev ökad blödning (man ska ju alltså inte ta albyl om man har nån form av blödningsrubbning efs blodet blir lite mer lättflytande, alltså inte så att man lättare blöder utan att OM man blöder från ett sår eller så så blöder man kanske lite mer...). Vad har du i järnvärde? Jag har högt hb och höga järndepåer och har läst mkt om att det påverkar risken för proppar så det var också en anledning till att jag tog albylen med Sixten. Denna gången hade mina järndepåer sjunkit till normala svensson-nivåer så därför kändes det inte lika hetsigt med albylen heller. Men hon är inte ute än så det är klart jag nojar lite... 

Jag har ju också haft spottings (i massa år), därför tjatade jag till mig progesteronet. Med progesteron har jag inte haft spottings. FÖRUTOM månaden då hon i magen nu blev till. Tempen sjönk och spottingsen kom så jag slutade med progesteronet 4 dar men då steg tempen igen så då började jag ta det och spottingsen försvann. Efs som det var mitt i sommaren så hade typ alla gynekologer stängt så det tog till v 9 innan jag fick veta att hon levde där inne. Jag var helt säkert på att det var ännu ett ma... Men icke!   

Lycka till! Tjata på, som sagt placebo eller ej, tror man på det så funkar det!
    Samma med pre-seed som jag alltid tjatar om - spermievänligt glidmedel. Vi har varkligen ENBART blivit gravida när vi använt det. Har vi inte använt det så får jag mens. Alla andra ggr har vi blivit på tjocken! Men så har jag ju 3 tidiga mf och 2 ma:n i bagaget också...  
  • Bjornis
    greeneyes skrev 2013-02-22 09:01:36 följande:
    Bjornis: härligt att höra din solskenshistoria
    Jag har ingen koll på järnet etc, däremot har jag ju en autoimmun sköldkörtelsjukdom och tydligen så är blodproppar i moderkaka etc vanligare vid immun-sjukdomar. Så därför vill jag gardera mig med Albyl.
    Pre-Seed använder vi också, tänker att det inte kan skada. Och grapefruktjuice. Lika bra att köra all-in

Yey! Heja! Jag hör att det kommer bli bebis här!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*