greeneyes skrev 2013-02-22 08:19:07 följande:
Bjornis: Tusen tack för ditt svar!!! Ska köpa barnAlbyl idag. Hur kommer det sig att du slutade i v20? Ska man göra det?
Funderar på progesteronet, vad kan det göra för skillnad?
Jag ska försöka tjata till mig äl-spruta nästa cykel från kliniken eftersom jag har spottings. Måste bara ta blodprov först för att kolla på ca 7 dar efter äl. Blev gravid (m dottern) med äl-spruta så jag hoppas att den ska hjälpa.
Nä jag bara klantade mig, de tog också slut och denna graviditeten har jag inte alls varit lika nojig som sist så jag orkade inte - sen kan jag också tro att det är lite placeboeffekt kanske ibland men vadå? Allt som funkar. Det var inte alltid jag fick loss 1/4 bir, de är inte så enkla att dela. haha.
Jag tog albylen till v 38 sist. Man "ska" ta till 36+0, detta m tanke på ev ökad blödning (man ska ju alltså inte ta albyl om man har nån form av blödningsrubbning efs blodet blir lite mer lättflytande, alltså inte så att man lättare blöder utan att OM man blöder från ett sår eller så så blöder man kanske lite mer...). Vad har du i järnvärde? Jag har högt hb och höga järndepåer och har läst mkt om att det påverkar risken för proppar så det var också en anledning till att jag tog albylen med Sixten. Denna gången hade mina järndepåer sjunkit till normala svensson-nivåer så därför kändes det inte lika hetsigt med albylen heller. Men hon är inte ute än så det är klart jag nojar lite...
Jag har ju också haft spottings (i massa år), därför tjatade jag till mig progesteronet. Med progesteron har jag inte haft spottings. FÖRUTOM månaden då hon i magen nu blev till. Tempen sjönk och spottingsen kom så jag slutade med progesteronet 4 dar men då steg tempen igen så då började jag ta det och spottingsen försvann. Efs som det var mitt i sommaren så hade typ alla gynekologer stängt så det tog till v 9 innan jag fick veta att hon levde där inne. Jag var helt säkert på att det var ännu ett ma... Men icke!
Lycka till! Tjata på, som sagt placebo eller ej, tror man på det så funkar det!
Samma med pre-seed som jag alltid tjatar om - spermievänligt glidmedel. Vi har varkligen ENBART blivit gravida när vi använt det. Har vi inte använt det så får jag mens. Alla andra ggr har vi blivit på tjocken! Men så har jag ju 3 tidiga mf och 2 ma:n i bagaget också...