• Madde01

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Tänkte bara höra med er, ska man börja borsta tänderna på plutten när dom kommit upp 1 efter 1? För jag hörde från någon annan att man inte ska börja borsta förns dom är 1 år?
    Och sedan tänkte jag fråga er hur ni klär era små nu när det börjar blir lite kyligare ute? Glad

• Madde01
    Ämmah- Hej o välkommen hit Glad Usch då så tråkigt med din bästa vän.. Vi har bara kontakt här då vi alla bor i olika delar av landet o utanför landet Tungan ute
  • Madde01

Usch vilken panik som ut bröt här i hemmet idag.. Jag står o lagar mat och Julius ligger på golvet o leker med sina leksaker i köket.. Så helt plötsligt så bara skriker han till o blodet bara rinner från fingrarna på han.. Verkligen tok rinner, jag lämnar det jag håller på med o kollar. Men så ser man inget för blodet bara rinner o rinner och Julius bara gråter o gråter.. Sen till slut lugnar han ner sig o jag spolar vatten på.. Så ser jag att han har som skär sår på 3 fingrar stackarn.. Som om han typ skärt sig på papper fast lite djupare.. Men det skummaste är ju att jag inte har någon aning om vad han kan ha skärt sig på Rynkar på näsan stackars plutt.. Men nu är han iaf lugn igen..jag har blod på hela mig o han har på hela sina kläder.. hm.. Men det verkar inte vara någon större fara på han längre.. Och såret var inte så djupt men fasik så han blödde..

• Madde01
    Barbamamman- Nej vi har ingenaning om vart han har gjort illa sig, det ser ut som om han typ skurit sig på ett papper .. Men det är helt omöjligt.. Och vi kollade leksakerna som han hade där och eftersom vi damsög i går kan det inte legat något skit på golvet heller .. Stackars lilla plutt.. Vad skönt att ni nästan har allt till badrummet nu, hoppas det blir klart snart Skrattande Vad trevligt med middag hos din mamma, vad fick ni för gott då?

Usch, idag gick vi upp 4.30 jag o Julius han ville inte sova längre.. Sen somnade vi om i soffan kl. 6 o vaknade nu Tungan ute
  • Madde01
    Ain- Ja det är helmysko det där med skärsåret på fingrarna .. Vilekn toppen trevlig dag du hade igår Skrattande Men vad tråkigt med armen på miriam, ja det är ju lätt att det händer när man leker som du säger med snurrar i armarna o sådant.. Vet att min brorsdotter älskade att bli snurrad så när hon var liten, jag försökte undvika att snurra henne så..

Zandra- Ja, man ser ju att det är skärsår också.. Det är det över 2 fingrar, ser ut som om han skulle kunna skurit sig på papper . Men det är omöjligt då det inte låg nått papper på golvet där han låg elr ens i närheten..Vad skönt att det gick bra o att Noah sov så pass länge fast han kom i sängen så tidigt Glad Låter som ni hade det riktigt mysigt ni 2 och att ni åt så gooood mat *avis*.. Får se när vi får unna oss något mysigt nästa gång, jag är sugen på middag o biomys efteråt.. Men det lär ju inte bli förns om några månader .. Vi kom också i säng super tidigt igår, jag gick o la mig 22 sedan hör jag att sambon kommer intassande 15 min efter mig, han brukar inte somna förns 1 på natten annars typ.. Han är verkligen en natt människa.. Inte en morgon människa överhuvudtaget.. Mysigt o gå till parken o leka.. Längtar tills Julius blir så stor så man kan göra det.. Nu är ju det ända han kan göra i parken att gunga om det finns sådan där riktig bebis gunga..

Usch här blir det bara för mig att sitta hemma idag, är så frukansvärt trött.. Inge bra att gå upp 4.30 på morgonen, och Julius är extremt gnällig så fort jag sätter ned han.. Så han är min lilla knäbebis idag Tungan ute och jag känner varje dag efter tanden.. Snart är den uppe, jag  ger det tills på Onsdag Glad visst är det normalt att dom blir lösa i magen när det är tänder på g va? tror mig ha hört det förut och han är helt toklös i magen och det har han inte varit sedan vi började med gröt Tungan ute
  • Madde01

Usch då, nu har lillplutt åkt på feber också Rynkar på näsan 38,6.. stackarn, det förklarar dagens eviga gnäll..

• Madde01
    Xgirl- Ja han har det inte lätt just nu.. Får väl hoppas tanden kommer upp snart ..  Kan vara riktigt skönt i bland o bara vara hemma och mysa också, ni verkar ha haft en ritkigt bra dag ni Glad
  • Madde01
    Barbamamman- Ja usch, nu vill jag att alla tänder ska komma upp på en gång Flört Fast han har inte mera än 1 som man ser på g. Skönt o rensat upp bland leksaker iaf kan jag tänka mig, och vad jobbigt för dig att han strular på nätterna nu när du är hemma o ska plugga, kan inte vara lätt att plugga när man är trött.. Juliu strulade också i går natt.. han var vaken 1,5 timme o busade i sängen, tills han somnade brevid mig o då fick sova där resten av nattenGlad

Pilea- Kul o göra om köket det blir säkert super snyggt när det är klart Skrattande
  • Madde01
    Barbamamman- Ja usch, nu vill jag att alla tänder ska komma upp på en gång Flört Fast han har inte mera än 1 som man ser på g. Skönt o rensat upp bland leksaker iaf kan jag tänka mig, och vad jobbigt för dig att han strular på nätterna nu när du är hemma o ska plugga, kan inte vara lätt att plugga när man är trött.. Juliu strulade också i går natt.. han var vaken 1,5 timme o busade i sängen, tills han somnade brevid mig o då fick sova där resten av nattenGlad Oj, nagellack kan ju inte vara så skönt o ha på läpparna, fick ni bort det då? Men usch vad irriterande med h&m leveransen, kanske är lika bra o säga att du inte vill ha grejerna om han ändå inte kan använda det nu lixom?

Pilea-
    Kul o göra om köket det blir säkert super snyggt när det är klart Skrattande Nej han kan  inte skurit sig på någon list heller då han låg mitt på golvet lixom? jätte skumt det där.. Nej det blev ingen kanelbulle Rynkar på näsan min mamma kom o fika men hon hade med vaniljbullar istället Tungan ute hon hade missat på något sätt att det var kanelbullensdag Flört

Zandra- Men vadskönt att det verkar gå bra för han på praktiken iaf Glad och vilka snällla grannar du har..

Ain- vad tråkigt att det inte blev någon bio o stackare som fått halsfluss Rynkar på näsan i höstas hade jag både halsfluss o öroninflammation, så blir det ibland när man jobbar på fsk ..

Xgirl- Amma ska du bara göra så länge det känns bra för dig,k men tror absolut inte att du är för vek Glad

Hade en fullspäckad dag i går så hann aldrig ´svara, men har gjort mitt bästa nu att läsa i kapp Skrattande fåtr skriva om min gårdag sedan har en bebis i knät
  • Madde01

Som sagt var en fullspäckad dag igår Glad Mamma kom vid 11 sedan åkte vi till min moster som inte träffat Julius förns nu. Sedan gick vi till familjecentret o lekte Skrattande Dock var Julius väldigt trött men han fixade det ändå, sedan skulle jag o 5 mammor till gå till parken o leka med våra små, men alla barnen somnade i vagnarna på vägen dit så det blev att vi satt o tomsnackade i stället Tungan ute Lika trevligt det.. Och nu idag har Julius blivit jätte förkyld o rosslig stackarn Rynkar på näsan slemhosta o allt..

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)