• Madde01

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Xgirl - Jo men det är ju alltid folk som ska försöka "läxa upp" en hur man ska uppfostra sina barn, sådanna som har äldre barn speciellt eftersom detta är mitt första.. Har även vänner som tycker man ska göra si o så .. Äsch, har lärt mig stänga av.. Fast oftast kan jag inte o ryter i från istället o då blir det tyst Tungan ute haha, vilken roligt sätt hon har kommit på.. Bättre det än blöjan kanske iaf då Skrattande Håller med dig det där om städningen.. När dom leker kan dom få leka o sedan kan man väl städa efteråt.. Kommer ihåg min brorsdotter när hon var yngre då gick dom "städrunda" på kvällen innan läggdags så plockade dom sakerna tillsammans o la på hennes rum även ett förberedande för läggdags .. Tycker att det var en jätte bra grej fakiskt Glad

Ain- åh vad kul o åka till Sverige o träffa syster din Glad Så då blir du i sverige fram tills december elr? Vilken del av sverige reser ni till när ni åker hit då? Det är väl kul när man kan ha trevligt med sina grannar ...

Usch, Julius verkar ha fått en dålig vana nu att gå upp 6.30 samma sak idag igen.. Fast han har sovit från 21-6.30 utan någon mat.. Tycker det är kanon bra iaf Skrattande Men hade hoppats att han skulle somna om där, men icke sa nicke... hehe
  • Madde01
    Barbamamman - Åh, va bra att alla gillade tårtan .. Hm, får se om man ska satsa på nått sådant till min födelsedag annars får det bli till Julius 1års dag.. Dock är det JÄTTE långt kvar Tungan ute Tror inte det spelar så stor roll var kalaset är bara man får presenter .. haha .. Så är det när man är barn Flört

Zandra- Gud så gott med svamp, älskar svamp.. Men jag hatar att gå ut o leta för jag hittar ALDRIG. Så jag äter svamp när det bjuds elr när brorsan har plockat mycket.. Då kan man få därifrån Skrattande Ja, det har blivit en hemsk ovana det där med att gå upp så jädrans tidigt .. vad duktig du är som ska baka bröd.. Det är bra att han äter iaf, så länge barn äter o leker så mår dom bra Skrattande hehe

Fangoria- välkommen hit Skrattande

Pilea - Ja må hon leva,ja må hon leva , ja må hon leva ut i hundrade år Skrattande blev för jobbigt o skriva hela.. MEN GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN {#emotions_dlg.flower}
  • Madde01
    Ain - Okej, trodde ni skulle åka allihopa Glad haha, va kul att hon gilla gåstolen .. h
  • Madde01
    Zandra- Vad duktig han är som vill hjälpa till Glad Bara läääängtar tills Julius blir sådär stor o vill hjälpa till med allt .. Fast bar när dom är så här små med, då kan han inte säga ifrån när man pussar på han Tungan ute haah..
    Gud vad skönt jag fick faktiskt sova till 8 idag Skrattande

Ain- Frågar som barbamamman, vad är Wmo för nått? Flört

Barbamamman- Nej det är ju verkligen så.. Här öser regnet också ned jag som skulle vara duktig o gå ut o gå med en tjej kompis som har ett barn som är bara en vecka yngre än Julius, så det är lixom kul o träffas o göra saker ibland.. Vad duktig Agathon är.. Klart du ska skryta då ju. Julius han har börjat trycka upp hela överkroppen med armarna nu när han ligger på golvet Skrattande Skit stark i armarna den lille busen .. Ja Zumba har verkligen blivit poppis.. Känner man att man bränner massor när man håller på med det ?
  • Madde01
    Barbamamman- Gud så god unge ... Vad duktig han är.. Okej, ja jag skulle nog dö av att gå på Zumba haha.. Har noll kondition vettu Tungan ute Den är som bortblåst den ..

Vampyria - hej hej. Och välkommen hit , är också rätt så ny i denna tråd Skrattande Rolig o aktiv tråd iaf om det är det man är ute efter ... hhehe
  • Madde01
    Pilea - Skönt att kalaset gick bra Glad Nämen, har jag missat något ? Vad har hänt med sonen din som har gips på benet ?

Barbamamman - Ja men det är väl meningen att det ska vara kul samtidigt som man bränner .. haha, så man slipper göra bort sig lixom Tungan ute Men är det Zumba man kan beställa hem på dvd på typ tv-shop lr vad det är? Tråkigt att det var fullt denna gången Rynkar på näsan Visst är det skönt när man hinner få saker gjorda när dom små sover Skrattande Kan tänka mig att det är svårare för dig som har en massa barn, jag har bara 1 och jag tycker det är svårt till att finna tid till o göra saker Tungan ute Knasigt det är med mensen ...

Zandra - Nej usch, ännu jobbigare när man själv har ont.. Jag bär ju alltid Julius på ena höften, känner att jag börjar få ont i den sidan.. Försöker att tänka på att bära på andra men det går verkligen inte...

Puh, dagens storhandling avklarad.. Nu är frysen fylld igen.. Skönt det Skrattande Trött blev man, åkte kl. 13 vad hemma 16.30 .. Blir ju lite rundor när man ska köpa så billigt som möjligt.. först till Willys o köpa billiga barnsaker .. Och sedan till coop o köpa mat Flört
  • Madde01
    Zandra - Ja, usch.. Kan verkligen vara skit jobbigt o storhandla.. Men det gick smidigt till iaf o Julius var jätte snäll hela tiden ... Tror han gillar vara bland folk.. Fast han är lite avvisande mot män med glasögon Tungan ute Vet faktiskt inte varför.. Märkte det när vi var med på en grej med sambons jobb .. haha.. Han började gråta så fort någon man med glasögon kom fram .. Vad har hänt efter förlossningen? Du behöver inte berätta om du inte vill Glad
  • Madde01
    Ain - Ja jag bär också bara med höger ... Börjar verkligen bli tungt där nu, Men ska jag gå längre tar jag selen. Men när man håller på med saker hemma så blir det automatiskt att jag bär upp han på höger när han blir lite gnällig o ledsen på golvet..
  • Madde01
    Vampyria - Ja, det är konstigt det är Glad Får hoppas han slutar vara rädd . hah.. Vad tråkigt att det inte funka pga. avståndet.. Bor i superduper långt från norge elr? hahaha, Är ni ett par elr dejtar ni bara ? Skrattande
  • Madde01
    Pilea- Ja, det där såg trångt ut Tungan ute blir varmt o skönt iaf.. haha..  Men usch då, stackarn som brutit benet Rynkar på näsan Vilken sötnos, gillar han bumbon ?

Barbamamman- Vad kul att du kommer kunna plugga distans Glad gud så skönt o vara hemma fru, fast jag skulle nog tröttna i längden, älskar mitt jobb Skrattande det händer lixom nya saker varje dag, jobbar inom barnomsorgen.. Helt UNDERBART jobb Skrattande Fast som sagt, dålig lön..  Vad hade du tänkt läsa om dig till i sådanna fall då?

Vilket underbart väder det vart i dag, var ute på en 2timmars promenad på fm med en tjejkompis o hennes plutt tur att vi gick då.. För NU har det börjat regna Rynkar på näsan Får hoppas på bra väder i morgon så man kan ta promenadsträckan igen Skrattande
    Sen när vi kom hem då jag o sambon satt i soffan o kollade tv fick Julius upp ett spår på en Pepsiflaska som låg på golvet, så fort han rörde den rullade den i väg. Men jäklar vad han jagade den både jag o sambon vart helt chockade.. Han tröck på med benen under magen o sköt sig frammåt samtidigt som han drog sig med armarna ... Så duktig Skrattande Var super kul o se...
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)