• Madde01

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Pilea skrev 2010-10-05 16:21:51 följande:
    Hi hi, men skoj att ni mammor fick leka lite iaf
    Usch då, hoppas han kryar på sig snabbt!

tack så mycket Glad Det hoppas vi med, blir lite orolig bara medtanke på att det var en tjej där vars dotter hade öroninflammation o allt.. Men hon hade ringt vårdguiden o frågat om det var ok att hon kom o dom tyckte tydligen det.. Så hoppas inte det har smittat nu, och dom flesta barnen på familjecentret var hostiga o 4st som åt hostmedicin ..
  • Madde01
    Barbamamman- Usch då börjar du bli sjuk nu din stackare? Krya på dig.. Hur går det med badrummet nu då?

Zandra- Ja för jag fick för mig att det kunde smitta på något sätt, med tanke på att dom inte får komma till fsk om dom har det.. För vi skickar ju hem barn som har det på jobbet lixom.. Ja, jag förstår inte varför man drar dit sina barn på sådant när dom är sjuka, det var ju en pojke där som hade värsta skällhostan o ögonen bara rann, man såg verkligen att han inte var kry. Försökte hålla honom borta från Julius lite grann faktiskt, men det är som sagt lättare sagt än gjort.. Så han sov inte längre för det, jobbigt Rynkar på näsan

Här har vi haft hosta hela natten, han har vaknat o hostat o gnällt lite.. Blir det inte bättre under dagen elr i natt så blir det VC imorgon.. För så här funkar det inte, ingen av oss här hemma får någon sömn, sambon försökte ta han i natt , men han skrek o skrek och ville inte vara hos sin pappa i natt, så då var det bara jag som gällde. Så det var ju bara kliva upp o trösta..
  • Madde01
    Barbamamman- Fick du sova något i natt då din stackare? Vad irriterande det där med Alwin..

Pilea- Usch tycker verkligen synd om dig.. Hoppas det blir bättre snart iaf .

Zandra- Jodå, lade mig o vila med Julius i går vi 14.30 dock vaknade han efter en kvart.. Men då tog faktiskt sambon honom så jag fick iaf vila i en timme. Så det var riktigt skönt o välbehövligt kan jag säga Glad Men usch stackars Dan. Låter ju helt sjukt att dom tvingar honom när han har så pass ont.. Och vad jobbigt med gnälligt barn, vet hur du har det.. Har fått så sjukt ont i ryggen då jag vissa dagar måste bära runt på Julius numera..

Xgirl- Ja, han är fortfarande hostig, nej hade varit skönare om han föredragit både. Men det gick ju bra igår när jag vilade när sambon tog honom iaf..

Har faktiskt fått sova lite mera i natt, Julius började strula vi 00.30 men sedan insåg jag att det var för att han var hungrig, då han vägrade äta sin välling vid 20.. Så han fick i sig lite där iaf o somnade sedan om, hostat har han också gjort lite i natt.. Men vi ska försöka ta oss ut på en promenad här på FM idag, om min kompi sovit inatt.. Känner inte för att gå själv idag, är så trött Tungan ute Så lite sällskap skadar inte.. Hoppas Julius är lite bättre tills i morgon, vi ska nämligen till underBARA barnmässan och sedan tacokväll hos en tjejkompis med lite andra tjejer med barn i samma ålder som Julius Glad Så det vill man inte missa.. Då sambon ska upp till Uppsala till en arbetskollega o ha grillkväll så passade denna dagen utmärkt för mig o Julius o ha lite skoj med andra människor Skrattande
  • Madde01
    Zandra- Ja, jag tycker man har ont i hela kroppen nu mera faktiskt Tungan ute Skulle verkligen behöva en helkroppsmassage tror jag. hehe..  Ja, det ska bli riktigt kul o gå på barnmässan.. Och tacokvällen ska bli riktig rolig.. Så man slipper sitta hemma ensam en fredags kväll.. Är inte det roligaste direkt..

Pilea- Nej, det blev inte VC tyckte inte han hostade så farligt i natt men nu idag har det varit lite till o från.. Men jag ger det tills på Måndag, är det inte bättre så blir det verkligen VC .. Ja, du bor väl inte allt för långt i från mässan? Glad heh, vilken tur att hon längtar till tandläkaren Skrattande

Barbamamman- Nej typiskt att bilden inte gick o se.. Mysigt med lite bullbak även fast de inte direkt var planerat Tungan ute Men usch för att knäet hoppat ur led.. Låter inte så skönt direkt.. uscha...

Xgirl- Blev ingen promenad här idag Rynkar på näsan Vaknar upp o inser att det regnar ute.. och det gör det fortfarande.. Sååå tråkigt... Vad kul att ni hittar på att göra nått tillsammans.. Vad kul med liten åldersskillnad.. Julius kusin är det ju 3månader i mellan, men dock bor dom i kiruna i vi i stockholm.. Så dom har inte ens träffats ännu, får väl se om vi kanske kan ta oss upp någon gång.. Är så dyrt o åka upp hur man än gör lixom, men vi får hoppas att det löser sig med det någon dag Glad

NU har tanden tryck igenom Glad När jag kände här förut så kände man en liiiiiiten vass kant o se där där var ju tanden, så snart kommer det väl flera kan man hoppas.. Asså fy vad jag längtar tills i morgon, med mässan o det, ska bli så himlans kul .. Får väl hoppas Julius är snäll o inte så ledsen bara Flört Men han brukar vara lugnare när man kommer hemifrån, tror inte han tycker det är allt för spännande att sitta hemma med mamma.. hehe..
  • Madde01
    Zandra- Skulle låtit henne sova, har hört att barn sover som bäst på natten om dom sover bra på dagen Glad Inte för om jag vet om det stämmer.. hehe. Men vad konstigt att du ska behöva åka sålångt, borde ju vara den närmasta Lindex, vi åkte till södertälje det är 1,5mil här i från Glad Ja tycker du ska maila till dom.. haha, så Noah äter Linns gröt han?
  • Madde01
    Barbamamman-  Ja, vi får hoppas lugnt kommer tillbaka nu som han hade innan den där tanden började växa på sig Glad Men nu kommer jag inte våga pilla han i munnen för o leta mera tänder iaf . haha.. Då biter han väl mig med huggtanden Tungan ute Tjockkorv vad gott.. mums.. Här blev det hämtpizza då sambon inte orkade laga mat idag o inte jag heller för den delen Tungan ute Vad länge han sov, vad skönt.. Julius har sovit i 40min nu.. Det måste vara nått rekord försök på g här.. Äsch, han får somna tills han vaknar ...
  • Madde01
    Pilea skrev 2010-10-07 17:26:16 följande:
    En liten dum fråga! Hur funkar det när man ska till VC? har aldrig varit där Skäms Ringer man o får en tid samma dag eller åker man bara dit? Känner att febern kommer igen, fryser så jag hoppar Skulle ju behöva få en tid innan helgen.
    Här där vi bor så har dom teletider från 8 så då ringer man knappar in sitt personnummer o tele nummer, så säger en databas vilken tid läkaren ringer, så ringer dom upp då så får man en tid SAMMA dag som man ringt.. Så jag säger ring i morgon bitti på en gång dom öppnar så är det VÄLDIGT troligt att man får en tid samma dag..
  • Madde01
    Zandra- Ja hade fel på 1dag Tungan ute Trodde den skulle vara igenom igår, men icke då.. Så kände jag idag o där var det vädligt vasst kan jag säga Flört Ja komma iväg o göra annat, även fast Julius ska med så gör det inget.. Vi kommer i väg o gör något roligare än att sitta hemma lixom o sitta hemma hos andra elr fika..  Nej det ska bli ruskigt trevligt..  Jaha, då förstår jag att den kom till Gävle.. Men skicka ett mail o fråga om dom kan skicka ett till Uppsala iaf? Om det lixom passar bättre.. Ja, det är väl bättre han äter .. Men gillar han inte mannagrynsgröt? Brukar ju vara en VÄLDIGT populär gröt bland barn, och den är ju ändå rätt lik barngröten om hon inte äter Nestlé gröten dvs Glad
  • Madde01

*Gäsp* Tänkte bara komma o visa att jag överlevde gårdagen Tungan ute Svarar på erat sedan .. hehe.. Puh, vilken gårdag.. Tror aldrig jag sett så mycket småbarnsföräldrar någonstans i hela mitt liv på ett o samma ställe.. Kan ju säga att det var som gamar allihopa.. haha.. Min kompis skulle till Novastar montern det var någon som ryckte mössan ur hennes hand som hon hade tagit Tungan ute Här köptes bara majskrokar, 1body o ett par byxor till + nya nappflaskor.. Det gick som sagt knappt o komma fram där.. Och så fick man stå i matkö i 55min för o vänta på hamburgare, kunde ju nästan tro det var nå lyx hamburgare och när man väl fick dom så var ju barnen hungriga, så då fick man ut äta kalla hamburgare.. Nej helt galet mycket folk, alldeles för mycket faktiskt.. Tycker synd om folk som ska dit idag, en lördag då det säkert är ännu mera folk.. Och Julius hosta har blivit värre Rynkar på näsan Och sambon sov tydligen borta, svarar inte i telen elr någonting.. Så det blev ju en helvetes natt för mig också, är så trött ... Men det var mysigt med tacokvällen iaf.. Barnen somnade efter maten, så det blev idol för oss mammor i lugn o ro Tungan ute Tog ju emot att behöva gå hem sedan, men det funkade det med .. hehe..

• Madde01
    Ain- Men usch för krupp, stackarn.. Alltså är det bara nått som kan komma sådär? Vet ju att min brorsdotter hade det, och det är något jag inte vill att Julius ska få.. Vad kul med Yoga Glad

Barbamamman- Vad jobbigt med en jobbig natt, fått sova bättre i natt hoppas jag Glad Många som är förkylda nu verkar det som.. Tråkigt att det inte gick alltför bra på provet.. Men jag förstår dig, kan inte vara lätt att sitta med det när man har en liten hemma. Men hur funkar det att plugga på distans annars? Funderar  på om det vore något för mig kanske? Hur funkar det när man gör prov o så?

Zandra- Vad trist det är med med praktiken för Dan.. Man tycker ju att han kunde delat ut någon annan uppgift till han i stället.. Här blir det också mycket gjort när man är ensam.. Fattar inte hur det kan vara så Flört Man tycker ju att man borde få mindre gjort då man tar hand om barn o ändå hinner plock lixom.. hehe.. Men så är det inte. Vad duktig hon är som äter så mycket.. Funderar på om man kanske ska ta o försöka göra större portioner till julius också snart.. Brukar göra så det blir typ 10 skedar typ.. Men han är fortfarande inte allt för intresserad av mat dock Rynkar på näsan men han äter iaf lite varje dag..

Pilea- Ja det inte är kul när man får tid så kommer man dit så får man inte någon hjälp överhuvudtaget.. Nej men på måndag blir det VC för oss, Julius behöver verkligen hostmedicin nu.. Stackarn.. Nu har han sovit i 1timme o inte hostat så det är bra det iaf.. Men igår o i natt.. Fy bubblans... Stackars lillplutt.. Vad duktig Max är på att äta också, det är bara miin pojke som matstrejkar...

Xgirl- Hon verkade ju ha super kul Glad Längtar verkligen tills man kan åka på sådanna saker med Julius..
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)