• Madde01

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

glömde ju 1 såg jag nu Glad

Ain-
    Ja, det blir nog bra iaf för oss.. Känns bara jobbigt att lämna men som sagt det är ju hos pappa så jag är ju lugn på det planet.. jag vet ju att dom har det bra i hop o hur mycket Julius verkligen älskar sin pappa Glad man märker det så tydligt.. har man inte flera föräldrar dagar än så? har du 5mån o din man/sambo 5mån eller är det utslaget på 2?

• Madde01
    Xgirl- Gjorde som dig ang napp.. OMG säger jag bara Tungan ute Första kvällen jag inte behöver gå o vagga runt på Julius tills han somnar... och jag som lät negativ till dig, detta är det bästa jag gjort Skrattande Försökte i 2timmar här nyss o få J o somna för såg på han att han var trött då sa jag bara i ren frustration till sambon "tänk om han hade napp vad skönt" Så gick sambon o hämta en vi fått av min pappa en AIK napp det var därför min far hade köpt det iaf J skulle någonsin använda napp o det tog 5min, nu sover han ... har varit negativ till napp så länge o J har aldrig fattat hur man snutta.. Men nu snutta han på o somna!!

Svarar er imorgon nu ska ja o sambon bada o ha lite myskväll med godis .. Syndar lite .. hehe Skrattande Vart bara tvungen att skriva detta... vart så glad att det gick så lätt att somna...
  • Madde01

Tänkte bara kika in o säga att jag lever Glad
    det har varit lite fullt upp men är inne varje dag o läser iaf, men inte funnit tid till o svara. Men från o med nu ska jag bättra mig Skrattande Nu har vi fått en eländig förkyldning så i natt har inte någon av oss sovit, J har vaknat av att han är snorig o inte kan andas genom näsan o tok gråtit.. försökt ha han brevid mig i sängen på min kudde så han kommer lite högre upp.. Men han rullar så mycket, vi har höjt ena sidan på hans säng också.. Men orkade inte gå upp, så han fick sova brevid oss i natt...

Zandra- känner verkligen med dig ska du veta, jobbigt när man inte är i toppform.. Tänker på dig vännen. *styrkekramar*

barbamamman- usch vilken sjukstuga ni har hemma då Rynkar på näsan Nu får barnen krya på sig,, kramar till er med ..

Glittrax- Men usch, hoppas det inte blir en förtidig förlossning för dig.. Vilken v. är du i nu?

• Madde01
    Xgirl- Usch, kan tänka mig att det inte luktade allt för gott.. Lite parfymdoft gör ju inget, men en trasig flaska Flört Orange tårta, vad skoj .. Flickor brukar ju oftast vilja ha prinsesstårta och rosa tårtor och sådant .. Har du också en snorig pojke? Rynkar på näsan Här har det kommit hosta nu också under natten på min lilla grabb..

Barbamamman- Fy för det där med vagnen, vad läskigt.. Hur gick det med han sen då? Usch, verkar som det är flera med sjuka barn Rynkar på näsan

Zandra- Ja, tycker också det där med skärbrädor är skit läskigt.. Kan ju bli en rejälsmäll i den..
  • Madde01
    Zandra - Vad skönt att du fått någon att prata med nu iaf, och hoppas verkligen det går bra för dan nu och att det vänder för er nu.. Nu är det väl eran tur iaf Glad

Barbamamman- vad jobbigt med din syrra nu när hon sa att hon skulle hjälpa till så struntar hon i det.. Hoppas det löser sig på något sätt.. Vi var hos min bror o hälsade på, han satt o tjatade på mig att han ville vara barnvakt Tungan ute han ba " ska ni inte ut o hitta på nått så J kan vara hos oss? " Jag vart som ett frågetecken.. Vad ska jag göra när jag inte har J? hah, känns skit skumt o tänka sig att vara barnledig o nej jag har fortfarande inte varit i från Julius mera än 30min på 8månader.. helt galet.. Men jag vet inte ännu vad jag vill göra när jag är barnledig.. hheh..

Pilea- Vilka sötnosar du har, o vad skoj med halloween fest Skrattande Vad duktig han är max.. Julius har lärt sig sitta riktigt bra nu utan stöd.. Han kan sitta rätt länge o knåpa..

Glittrax- Vad tänker du på för spray? Jag hade hårdlift i våran vagn som jag la direkt på sittdelen en emmaljunga citycross och jag tyckte hårdliften var kanon, har inga erfarenheter av mjukliftar, så där kan jag inte uttala mig.. Var iaf super nöjd med hur vi hade det Glad

Nu har Julius blivit en napppojke.. Tokigt på sådanna sena dagar, men kan berätta nu i efter hand att det är det ABSOLUT bästa för mig, jag behöver inte bära runt på honom för att han ska somna, nu är det bara stoppa in nappen o låta han mysa i min famn så somnar han, förut har jag ju fått skutta runt som en dåre för att få han att slappna av i min famn ... och i går blev han 8mån så idag firades det med en burk med 8månaders mat, pasta med köttfärsås. Trodde aldrig han skulle fixa dom bitarna. Men fy så duktig han var.. Varför har ingen berättat för mig att han blivit så stor ? Tungan ute min lilla plutt.. känns som det var i går han bara låg i min famn hela dagarna i sov Tungan ute
  • Madde01

Oj, det var mera tänder på g här än vad jag trodde.. skulle känna på den som är på väg upp nere, så stötte jag till över käken och där har det ju förtusan kommit ut en tand Tungan ute visste inte ens att det var någon på g där..

• Madde01
    Zandra- Ja här går det snabbt med tänderna, trodde jag inte Tungan ute Ja nappen har lixom blivit min räddare i nöden, tro det elr ej men det är jag  som säger det.. Min son som ALDRIG skulle ha napp Tungan ute men dom kvällar då han inte somnat vid flaskan när man måste stå o hoppa med han har nog tagit sitt på ryggen, så vissa kvällar har jag inte kunnat sova pga det.. Vad duktig Linn är.. Jag tror det är jag som är lite töntig hemma Tungan ute Vet att Julius fixar att äta bröd också har gett han det hos min bror, då vi inte har mjuktbröd hemma, för att jag inte ska mumsa Tungan ute och när han fick det där gick det galant...
    Vad kul, du får hälsa grattis till dan.. Visste att det var eran tur nu Skrattande
  • Madde01
    Barbamamman - Ja, får se om sambon vill ta en bio med mig någon kväll Glad För är jag barnledig är det  ju han jag vill vara med ensam.. Ja, vissa kvällar ville ju Julius att man skulle vagga han snabbt lixom till sömns så det kändes som man stod o hoppade ibland Tungan ute heltokigt det där.. haha.. Vad tokigt med din syster då Rynkar på näsan Det kan ju köra i hop sig om man bara har 1 barn med.. Så det är inget konstigt tycker jag att man kanske behöver hjälp någon gång..

Ain- GRATTIS TILL JOBBET !!!! Men somnar han bra utan nappen iaf?

Xgirl- haha, som jag skrev till barbamamman att vissa kvällar känns det som man stod o hoppade med han Tungan ute Jätte tokigt... Ja, såfort jag vet vad jag vill göra så ska man kanske försöka ta en ledig kväll.. Men nervöst känns det.. Men känns som om sambon kanske får vara nykter då iaf så om det är nått att man åker o hämtar J om det blir strul...

Puh, vad Julius har strulat i kväll .. Vet inte om det är tänderna som gör att han itne riktigt vill sova.. Men nu har han somnat efter 1 timmes strul fram o tillbaka.. och i morgon är det bvc som gäller är väl någon kontroll vid 8mån tror jag.. så det blir dropp in där för oss som gäller, sedan fika hemma hos en arbetskollega som också är hemma mammaledig Glad Nu har jag tänt värmeljus här hemma, sambon jobbar och strömmen har blinkat 3ggr.. Vill ju inte att det ska bli helt kolsvart när man sitter här själv ju Tungan ute
  • Madde01
    Zandra- Nej, Julius vaknar inte heller om den trillar ut.. Det är bara det att han ska snutta sig till sömns Tungan ute Ja, det var lite mysigt med ljus tända, speciellt när Julius somnade så satt man i soffan ensam med alla ljusen o kollade tv.. Usch då vad alla är förkylda... Vad duktig du är som bakar, när var det dags för dopet då? Glad

Ellani- Välkommen, madde heter jag o bor söder om sthlm. Har en liten pojk hemma som är 8månader .. Fullt upp i helgen då, fattar att du längtar tills måndag Glad
  • Madde01
    Xgirl- Japp dom har drop in på Onsdagar o Måndagar på bvc, fast bara under en timmas tid.. Det är för dom som ej fått tider. För mellan 8mån och 1års ålder så bokar dom ej in besök utan då är det drop in som gäller.. och jag fick ju ingen tid nu då våran bvc tant är utomlands så då fick vi träffa andra bvc sktskan Glad Jo vissa gånger får man vänta läääänge men nu var vi "bara" 4 där så då gick det skapligt snabbt 30min Tungan uteMed småbarn är det jobbigt, men Julius ålar ju så nu var det inte så jobbigt att vänta, han hittade en annan pojke att busa med... Usch vad jobbigt med migrän Rynkar på näsan

Pilea- Mysigt o sitta hemma lite också, ja vi har drop in här på bvc Måndag o Onsdag.. det är faktiskt himlans bra i bland tycker jag.. Men stackars lilla Max då..

Barbamamman- Ja, det låter ju inte allt för roligt det där med din syrra.. Är det en yngre elr äldre? Du kanske har sagt det iof.. Så fall har jag missat..

Zandra- Naw, vad gullig han är Glad Längtar verkligen tills Julius är i den åldern faktiskt, folk säger att jag ska ta vara på denna tid.. Men gud så jag längtar tills han blir så stor... Det var ju bra att muffinsarna blev goda till slut iaf.. vad tokigt att Linn vaknade så mycket i natt då.. Julius sov från 19.30 tills 6 i morse, det måste vart rekord sedan fick han lite ersättning o somnade om tills 9 då väckte han sambon med att han rullade på honom o pillade han på örat Skrattande

btw, gick kanon på bvc igår.. Fick ju träffa en annan bvc tant i går, så  blir det ett till barn här så tänker jag välja henne Glad super trevlig o super duktig tillskillnad mot våran så verkade hon ha stenkoll, och Julius charmade henne direkt som han gör med alla numera med sin stora bruna ögon o sitt leende .. Farlig kille det där Skrattande han var super duktig o visade henne att han kunde sitta själv också... han väger nu 7630g och är 66 cm lång, min stooora kille Skrattande han följde sin kurva helt perfekt så det var ju skönt det.. Sedan gick vi till min arbetskollega o fikade.. Så vi blev kvar där till 16 då följde vi med o hämtade hennes "bonusdotter" sedan gick vi till thaivagnen o hämtade mat o åt där.. Så vi var inte hemma förns 19 igår och då var julius riktigt trött efter en heldag med lek.. Hon har ju en dotter dom fyllde 1 nydligen.. hehe .. så dom busade på dom 2 Glad och snart ska vi åka iväg igen till en tjej här i trakterna o leka med 4 andra barn Skrattande Det var ju en tjej här från orten som startade en tråd för oss mammalediga, så vi blev 5mammor som träffas varje torsdag o umgås.. Så barnen får träffa varandra.. Och alla är födda på våren förutom 1pojke som är född nu i September ... Så det blir lek o bus idag igen ..
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)