• Madde01

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

7 michelingodingar skrev 2010-11-26 14:14:31 följande:
    madde skönt att ni fick medicin nu då!! men du menar inte öron, näsa hals??? abbe är opererad för förstorade polyper bakom näsan vi hade ett rent helvete med honom!!
    ja agathon är ju  7 mån nu o 80% av dom som  får  RS får ju det då dom är under 6 mån men man ska väl aldrig säga aldrig sen är ja väl extra nojjig eftersom jag blevinlagd med alwin och han var såååå dålig fick ligga med syrgas och man pratade även om respiratorRynkar på näsan först efter 14 dagar var han skaplig igen!!
    Jo men det var det jag mena Tungan ute haha, så fel det kan bli.. tänkte bara på att han har ögoninflammation .. haha.. Jo det var det han hade också.. han sa att det var rätt vanligt.. Men Julius ser ju ut som en hund hela dagarna, munnen öppen o tungan utanför Tungan ute
    Usch då, då förstår jag faktiskt att du nojar över det ..
  • Madde01

Har inte funnits så mycket tid till o vara här inne nu, har haft en ledsen unge mest hela dagarna Rynkar på näsan Men nu har han äntligen börjat pigga på sig, igår började han äta mat igen så himlans skönt det .. Dock är det inte lätt att få i han medicinerna tyvärr, så fort han ser dom där sprutorna så kniper han i hop munnen nu mera Tungan ute känns som han vet vad som är på g .. hehe, tok unge ... Ska försöka svara så mycket jag hinner på allt ni skrivit nu.

Xgirl- Vad tråkigt att du inte kunde gå på det där med dina vänninor pga av sjukdom.. Det är ju så typiskt när man äntligen får komma ut o hitta på något roligt. Är det bättre med dig nu då?

Glittrax - Ja men det är verkligen så med läkare Skrattande Men vad tråkigt att det blev så där med akupunkturen.. Skönt att vara sjukskriven lite iaf.. När har du BF? kanske jag har frågat iof Flört Äsch vi skyller på att jag är senil .. hehe

Barbamamman- Oj upptäckte dom det så sent? Jodå, julius är på bättringsvägen nu iaf .. Sjukstuga överallt låter det som?

Zandra - Uscha ja, ni måste ju drabbats av dom där hemska bilköerna som stod om i Aftonbladet? Var det dom? Skönt att dopet gick bra iaf, tråkigt att det inte blev så fina kort.. Det vill man ju ha kort på, så får hoppas att någon fick till fina kort iaf .. hahah, tokigt det där med svärmorn .. Ja håller med.. Fy vad det har snöat i natt här med ..

Juste ja.. idag höll Julius på att ställa sig för första gången, han kom upp riktigt bra på knä .. Måste lägga in bild Skrattande sen tog han sig i bordet o drog upp sig ännu mera, sen blev han arg för jag tog bort min telefon Tungan ute

• Madde01
    Xgirl- Ja dom är super fin dom där kläderna, älskar randigt jag Skrattande Sen gillade jag att dom var så färgstärka också. Ja det har varit jätte jobbigt, elr är fortfarande.. Han vaknade 00.00 i natt av att han hostade så mycket, han hostade o hostade, så satt med han i soffan tills 2.. Sen somnade han äntligen om igen, förstår att han vaknade av den hostan, han väckte mig med .. Har faktiskt inte testat det, fast det är mest kamp med ögondropparna. Men funderar på o sluta med dom snart då hans infektion i ögonen verkar som bortblåst.. Äter Arvid mycket på nätterna?
  • Madde01
    Barbamamman - Nej fy vad hemskt Rynkar på näsan alltså stå ut så pass länge med allt sådant o att han inte gick upp i vikt, usch! Det är ju sådant som gör att man blir rädd för sjukvården.. Att dom inte gjorde en stor undersökning direkt? Här ville läkaren att vi skulle kolla upp direkt bara för att Julius har munnen öppen 24/7. För han frågade ju om han alltid har munnen öppen, och det har han ju alltid.. Usch då, så ni är också sjuka? Stackars er. och stackars Agathon som inte kan äta Rynkar på näsan

Pilea- Tack så mycket, jag köpte kläderna på UNDERBARAbarn mässan i kamelonts monter.. Hur fina kläder som helst har dom, men när man kikar på nätet verkar det mest finnas stora storlekar .. Ja det är riktigt skönt att han börjat äta mat igen.. haha, ja hoppas dom kollar rätt träd nu då Tungan ute
  • Madde01
    Barbamamman- nämen, löste det sig när han fick alvedon då? Stackarn. elr stackars er också såklart.. Jobbigt när det är sådär.

Xgirl- haha, ja det blir svårt. Men funderar på o sluta med dom idag. Infektionen är ju borta nu, känns så onödigt att plåga han med det där när han verkligen avskyr det. Japp det är dom, helt underbara kläder. Massa färger Skrattande Vad skönt att hon var så snäll hemma då när du hade huvudvärk o allt.

Usch, hur vänder man tillbaka dygnet på en unge som sovit i tid o o tid när han varit sjuk.. Nu somnade han vanlig tid i går vid 19.30. Gud så skönt tänkte jag, nu är det som vanligt igen nu kommer han sova för natten.. Men där fick jag. Precis när jag tänker gå o lägga mig hör jag ett glädjetjut från sovrummet då ligger han där o leker kl. 23 på kvällen.. suck!! Så det var ju bara ta upp han o släcka ned i vardagsrummet o försöka få han trött igen. sen somnade han inte förns 01.00 och då fick jag äntligen gå o lägga mig.. så vaknade han för 20min sen..
  • Madde01
    Pilea- Såg ju att jag glömde skriva igår. Gud så söt liten kille du har och så mycket hår!

Barbamamman- Usch, tycker det är knäppt att det kan vara så. Att man ska behöva stå ut så länge med så mycket problem.. Ja nu sätter dom in rör som du säger efter 3öroninflammationer tätt. och det tycker jag är bra det. Då ser dom ju iaf problemet. Jo dom är dyra, men jag hittade mina billigt på mässan, bodyn kostade 99kr och byxorna kostade 120kr. Så det var kanon pris, så det var bara att slå till Skrattande Förstår att du håller dom hemma faktiskt.. Gud vad skönt att det äntligen funkar för äldsta sonen o att han får den hjälp han behöver nu för att jobba upp betygen, då blir man en stolt mamma kan jag tänka mig Skrattande Kanske är tänder på G för agathon?
  • Madde01

Pilea- Ja, gyn är väl inte det roligaste .. Vilken tur att det gick bra iaf o att Max var en snäll och duktig kille Skrattande

Glittrax - Japp, Julius byxor är velour. Stackars lilla Nova som är sjuk, krya på henne!!

Xgirl- Ja om det hade funkat, han tröttnar efter 5min i sängen om ingen ger han uppmärksamhet tyvärr Rynkar på näsan Men nu i kväll verkar han vara vaken länge, så då får man hoppas på att få sova i natt. han ligger här på golvet o göra sina djungelvrål just nu Tungan ute Men usch då så ofta du har ont i huvudet. vad jobbigt!! Vet att jag hade det så innan jag blev gravid hade ont i huvudet varje dag typ i 2 års tid.. Men sen när jag blev gravid försvann det plötsligt.. Stackars Selma som frös så!

Zandra - Tack, han är mammas gullegris Tungan ute Hoppas det funkar för Dan nu med medicinerna.. och vad skönt att Linn hade gått upp så bra i vikt då .. Du ska absolut inte känna att det är pinsamt att be om hjälp, tycker det är skit bra av folk som verkligen ber om det när dom behöver det.. Värre dom som inte ber om hjälp som går o bara tar allt i stället, det är ju oftast då det blir fel! Tycker du är jätte stark faktiskt!

Barbamamman - Om dagarna är han en pigg o glad kille, men nu efter sjukdommen så är han nästan trött hela tiden. Vet inte om det är pencilinet som gör han trött? Du har med andra ord haft fullt upp idag, usch förstår dig! Vissa dagar kan dom verkligen försöka ta dö på en. Tur är min inte så stor ännu, men han blir nog det 1 dag också Tungan ute Agathon gör framsteg !! Duktig kille. Skrattande

Har som sagt en helt vild o galen kille vakne fortfarande. Så nu när han är vaken så här länge så hoppas jag vekrligen han sover hela natten nu, han är hur pigg som helst.. Fick tid till öron,näsa, hals läkaren idag.. Inte förns 28december dock. Jobbigt när det är så pass lång vänte tid. Vill ju ha svar nu på om det är något problem med hans näsa!

• Madde01

Kikar in o säger att jag lever Skrattande
    det händer mycket här runt om just nu, som jag inte kan ta här! Men jag lever iaf och läser varje dag ska försöka ta tag i oc börja skriva också Glad

Sötungar du har barbamamman..

• Madde01
    Xgirl- Nej vi blir bara mindre o mindre! Hoppas det hjälper med salvan då..

Usch alltså vad trött jag är, vi fick besök från gbg här kl. 3.30 på morgonen, då vaknade självklart Julius av nyfikenhet.. Så nu sitter vi här jag o Julius Tungan ute äsch, han somnar väl om här någon gång tror jag..
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)