• Madde01

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Xgirl- Ja, det känns alldeles för fel det skär lixom i mammahjärtat Tungan ute Nej så det där funkar inte för mig, gnäller han som du säger då är det en annnan sak, då får han gärna ligga där o gnälla. Men när han verkligen gråter då funkar det inte .. Ja det kan ju vara något sådant. Det är ju samma sak han somnar ju gärna inte med sin pappa, så dom får väl komma på rutiner för det när jag börjar jobba. Men oftast på kvällarna somnar han i våran säng direkt efter vällingen och jag tycker det funkar utmärkt. Men det är mest dagarna, för då dricker han ju ej välling. Då somnar han gärna i min famn .

Zandra- Juste ja, glömde ju helt bort att Dan var hemma tills dess Glad Ja men det är väl jätte skönt att det funkat för Noah så. det är så jag skulle vilja ha det med Julius .. Men det låter ju som en jätte mysig nyår med familjen bara. Det är typ så det kommer vara för oss också. eftersom vi är så himlans nära min bror och hans familj, vi umgås ju gärna allihopa lixom. Så det känns som en familj till Tungan ute Alltså, när jag var typ från 16 tills jag träffade min sambo för 3 år sedan, så "bodde" jag typ hos min bror.. Jag sov där varje helg när jag inte hade jobb elr skola lixom Glad Åh, det låter ju som en toppen middag det där.. Muuums !!  Vad gulligt att barnen leker så bra tillsammans!
  • Madde01
    Barbamamman- JA på dagarna kan han ligga o jollra och prata men då låter jag han hållas, men tillslut blir han så uttråkad att han blir ledsen. Men på kvällarna blir han hysterisk direkt.. äsch, vi får ta det som det kommer helt enkelt.. Vilka bra fynd du htitade på rean Jag struntade faktiskt helt i mellandags rean i år. Kände inte för att gå in o trängas i varje butik med barnvagn, för folk är ju som dårar :-P

Glittrax - Ja, jag gilla inte heller 5mm, helt emot den! Gud vad skönt att Nova sover så pass länge ändå. Då får ni lite extra vila Det där lät ju som en jätte god nyårs meny ju .. Jag längtar redan tills middagen i kväll.. Dock så ska jag o sambon till affären och trängas idag, vi ska köpa med ostbricka till bror min, som är ett MÅSTE på nyårkvällen.. Annars vet jag inte hur jag ska orka hålla mig vaken till 00.00 jag brukar ju lägga mig vid 22-23 i vanliga fall :-P

SkålGOTT NYTT ÅR TILL ER!!!!!!!!! Vi höres av nästa år Skål
  • Madde01
    CarlAstrid- Vad skönt att det går framåt med potträningen för Elias Ja det kan alltid vara skönt o få sovmorgon på nyårsdagen, vilken lyx

Glittrax- Vad konstigt det där med ditt intyg tycker jag. Tycker det är självklart att du ska bli sjukskriven om du har sådanna besvär Gulliig Nova är och vad kul att hon tyckte nyår var mysigt..

Xgirl- Ja det kan nog mycket väl vara en fas just nu, Julius var ju också strulig här ett tag, fast då var det separationsfasen.. När slutade Selma somna i famnen sedan då? 

Barbamamman- Men usch vilken jobbig nyår ni hade då Rynkar på näsanHar din syrra några barn? Klart man måste ha lite framförhållning.. Oj somnade alla barn utan att kolla raketer? Vad trist att kakan var en besvikelse.

Zandra- Skönt att ni fick lite tid på kvällen också då, även om ni missade fyrvererierna
     Hoppas någon kan hjälpa er att hämta tvn då, alltid skönt att ha. Det skkulle jag inte klara mig utan det är min avkoppling när Julius har somnat iaf, för jag känner mig stressade morgon till kväll så jag behöver alltid kolla en stund på tvn för att stressa ned innan sovdags...

Ain- Vad kul med en stor fest. Oj vad länge miriam okade hålla sig vaken och vad skönt att du fick sovmorgon. Usch, nackspärr som gör så ont

Vi hade super trevligt på nyår, även fast det kändes som man bara åt hela tiden Tungan ute Orkade faktiskt hålla mig vaken ända tills 2, och  Julius somnade 22 och vaknade tack o lov inte av fyvererierna som jag trodde han skulle göra Flört Brorsdottern höll sig vaken till tolvslaget iaf , så hon var med o skålade med pommac
    Dock tyckte hon det var lite läskigt när brorsan o sambon smällde av raketer.

• Madde01

Hej!
    Tänkte meddela att jag lever Är bara så mycket just nu, man ska hinna träffa alla kompisar med barn innan man börjar jobba, känns som vi inte vart hemma på evigheter. Och så blir det självklart mycket tid med lillen nu. Och imorgon är det dags, är som sagt väldigt kluven i känslorna om att börja jobba, hade jätte gärna vart hemma lite till. Men tycker det är super bra att sambon får lite ensam tid med Julius nu .. Men jag är inne och läser här om er varje dag, ska försöka hinna med att kommentera lite i veckan.. Efter man kommit hem från jobbet och pussat lite på familjen Kram till er alla!

• Madde01

Jag lever
    kikar in o läser här varje dag, men fortfarande svårt att få till det att skriva
    Shit vad tufft det är att jobba heltid när man har en liten hemma.. Nu känner jag att jag bara vill vara med Julius o sambon all min lediga tid, så vänner o sådant glöms lätt bort Men ska väl bättra mig där, som på Onsdag slutar jag 14, då ska jag o Julius gå ned till en vän vi har vart mamma lediga samtidigt o barnen är lika gamla, så dom får leka o vi prata skit som vanligt
    Hoppas allt är bra med er för övrigt ?
    Kommer in o kommenterar i kväll, när lillplutt har somnat. För sambon ska jobba lite extra i kväll ! Ha d braa

• Madde01
    Pilea- Jag jobbar på en fsk Så det är barn hela dagarna som gäller för mig, jobbar även med småbarn. Fast det är något jag valt själv. Det är det jag absolut trivs bäst med Oj, det kan inte vara lätt att komma på något att servera utan ägg. Du får googla Skönt med en promenad i solen ..

Barbamamman- Men usch Har ni magsjuka hemma? Går jätte mycket magsjuka på jobbet också. Vill verkligen inte bli smittad.. Hoppas det löser sig med middag, så ni får mat iaf

Xgirl- Nej det är verkligen inte lätt att finna tid till en själv nu Men nu är sambon i väg o jobbar och Julius har jag busat med sedan jag slutade kl. 14 så nu klättrar han runt på alla möbler hemma.. hehe. Vad bra att Selma fick lite förtur i kön iaf så man har det där överstökat sedan

Zandra- Ja det vore väl bra om båda fick vattkopppor nu, Det är ju något man VILL att dom ska ha när dom är små.. Hoppas ni får försörjningsstöd då, det är verkligen inte lätt att vända på varenda krona, varje månad.. Så har man ju haft det nu när man vart mammaledig, hoppas man kan tjäna in lite småkosing nu iaf, då sambon jobbar lite extra i bland o tar ut dagar i bland o jag jobbar heltid

Julius klättrar på allt här hemma nu mera, fast tycker inte han börjat gått mot möblerna ännu .. Sambon säger att han gör det ibland när dom är hemma på dagarna, jag träffar ju Julius mest när han börjar bli trött framåt kvällen, så det är lite trist och nu är han iväg o jobbar, så blir det lite mys med tacos när han kommer hem Så man har ju något att se fram emot ..
  • Madde01
    Barbamamman- Men usch vilken sjukstuga Tycker verkligen synd om er alla som är sjuka.. Japp, jag jobbar heltid, tyvärr finns det inte pengar till att gå ned i tid just nu Men jag fick ett super bra schema nu iaf, så vi får mera tid tillsammans, som Måndagar kommer jag alltid sluta 14 och så kommer jag inte sluta senare än 16 dom andra dagarna förutom en fredag i månaden då jag kommer att stänga. Men det får man väl ta Han är ju hemma med sin pappa och har det bra iaf, så jag vet att han har det super bra iaf o att han klarar sig utan din mamma dom timmarna på dagen jag är borta  
  • Madde01
    Xgirl- Usch, vad jobbigt det där med karln din. 63% av lönen är ju ingenting Hoppas verkligen det löser sig för er nu.. Vad läskigt det där med Selma att hon slickade så hon fastnade.

Glittrax- Sådan där skötbord du pratar om hade min bror till sn dotter. Det var super bra, man kunde stå upp o bada henne i baljan. Vi har alltid haft Julius i badkaret, men det var kämpigt för ryggen när han inte kunde sitta själv.. Nu gör det mig inte så mycket när han blivit större o sitter Jätte fin overall du hittat ..

Barbamamman- Vad otur ni haft med sjukdommar nu på senaste då Hoppas alla kan hålla sig friska o pigga snart.. Håller tummarna för att ni får lånet nu då

Zandra- Vilken sketen hyresvärd ni har. Tur att ni flyttar snart

Sry, om jag missat att kommentera lite Men det blir så långt tillbaka att bläddra. Har vart lite fullt upp nu på senaste med jobb o så, när man kommer hem har man ju en lite parvel hängandes i benen Han blir ledsen så fort man lämnar rummet när man jobbat en heldag. Annars är allt bra, hela familjen har dock åkt på en jobbig hosta o förkylning.. Galet snabbt tiden går, snart blir julius 1 år också Förvånad Förstår inte vart det året har tagit vägen ..
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)