• Xgirl83

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Zandra: Men det låter ju jättespännande! Kul att hon verkligen har konkreta planer också. Fast det är ju mycket som ska klaffa såklart. Men att ni kan bo där hade ju också varit så perfekt. Men har du funderat något på hur du skulle göra med studierna i så fall?

Barbamamman: Oj, det var ett billigt och bra hus. Vi gav 10 ggr mer för vårt. Jag måste säga att badrummet ser jättemysigt ut!! Ja fy, här var också kallt i morse! Kanske inte 5 minus, men rejält med frost i alla fall. Men vädret är underbart här, soligt och vindstilla.

Ain: Kul att höra lite mer om hur det fungerar där du bor. Jag har ju hört en del innan, men det där med att många barn blir hämtade under lunchen och äter med sina föräldrar var lite fascinerande.

Nu finns lite bilder på vårt vardagsrum i min blogg. gladliten.blogspot.com/

Hm, jag vet inte med Arvid, han har inte bajsat igår eller idag, och han är normalt Bajskunden och bajsar typ 3-4 ggr om dagen oftast. Kanske vi får inhandla lite katrinplommonpuré. Undrar om det har med smakisarna att göra, för jag tror han har börjat få i sig lite nu. I morse tror jag faktiskt att han fick i sig en del gröt.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83

Men oj, missade jag flera inlägg eller var det jag som satt och skrev så länge så det han komma nytt?

Pilea: Men vad smart med sådan förvaring! Jag har också funderat på sådan till barnens rum längre fram. Det är jättepraktiskt med varsin låda till "vantar o krafs". Vi har tre korgar på hatthyllan, fast det är lite bökigt att plocka ner korgarna hela tiden när det ska kläs på. Sen är vi ju numera 4 i familjen och någon mer korg får INTE plats, så än så länge får Arvid och Andreas dela korg eftersom ingen av dem har särskilt mycket att lägga där i. Jag skulle också vilja få mer ordning och reda med mycket här hemma, t ex mer förvaring i hallen. Men det är så trångt! Jag förstår att det känns oroligt att gå på lekland när Alve är benskör! Ojoj, vilken kommentar från Alve!

Barbamamman: Men knepigt med Agathon!! Vilken tur att han är bättre nu då.

Grattis till 6-månadersbebisarna!

• Xgirl83

Bajskunden = Bajskungen

Pilea: Jag tycker absolut ni ska köpa en till sådan förvaring om plats finns. Man kan ju aldrig få för mycket förvaring, speciellt inte i hallen sådär.

• Xgirl83
    Madde: Men vännen, vad hemskt! Jag sitter helt sänkt här pga det, tyckte det lät så otroligt tragiskt och obehagligt!! Usch och fy... Vad jobbigt att du är ensam hemma med Julius.

Zandra: Jaså, varför får du ny mobil, eller är det att ni ska köpa en till dig med? Vad schysst att han får en grym mobil! Jag skulle också haft en ny.

Nej ska försöka gå och sova lite, fick lite ångest nu pga det här med självmordet, knäpp man är! Hoppas jag slipper mardrömmar som jag hade i natt.
  • Xgirl83

Du får vara hur "ego" du vill!! Skriv på bara.

• Xgirl83

En sak jag inte fattar - det där jäkla Flashback-forumet, VARFÖR ligger tråden kvar, de har t o m det som nyhet på startsidan med länk till tråden??? Det intrycket jag fått av det forumet förut verkar stämma... Och hur kan folk sitta och fortsätta sprida en sådan video??

Nej, sängen var det..

• Xgirl83

Jag fattar inte vad det är med mig, jag fick sådan ångest över det här med självmordet, kunde inte sova igår kväll och har sovit jätteoroligt hela natten och legat och tänkt på det! Och jag har ingen som helst koppling till killen. Jag gjorde ju misstaget igår att jag gick in på tråden och läste lite i början, egentligen ville jag bara se om tråden fanns kvar men gick in på den ändå. Det var ju som sagt folk som "hejade på" men på ett ironiskt sätt, men killen skrev ju att han hade aspbergers och då förstår man ju liksom inte ironi och sånt. Så han svarade ju som om de menade allvar. Andreas bläddrade vidare och sa att någon hade lagt upp en bild på honom senare i tråden?? HUR kan man göra nåt sånt? Annars var man ju tvungen att logga in på nåt ställe för att se, och det är väl nerstängt nu antar jag.

Nej nu ska jag släppa det där.

Zandra: Aha, det var så du menade med mobilen! Vilken fin mobil!! Jag har ju tänkt att förlänga mitt 3-abonnemang och få en ny mobil på så sätt, men har inte fått tummen ur.

Ain: Aj då, stackars Benjamin! Men skönt att han fått medicin nu så han kan bli bättre.

Madde: Hoppas du har sovit nåt i natt...

• Xgirl83
    Pilea: Kul med en sån bra läkare och att du fick lite bra tips! Det var ju skönt även för mig att höra att det inte är nån fara att han inte vänder sig än och inte vill ligga så mycket på mage. Arvid är likadan nämligen så man har ju börjat undra. Problemet med Arvid är väl att han är så himla nöjd med att bara ligga på rygg och pilla på sina fötter och fundera över livet. Haha, ja det var många sexor! Vad intressant det där med havren, jag gillar såna där gamla husmorsknep. Ja jag ångrar verkligen att jag gick in i tråden.

Barbamamman: Men oj vilken 4-åring du har hemma då! Ibland kan det ju vara nån sjukdom eller nåt sånt skit på gång när de är sådana. Men ibland ÄR de bara sådana ändå!

Suck, vi gick till lekplatsen förut. Men lagom tills dimman lättade så det blev soligt så kissade Selma på sig så vi fick gå hem igen! Fattar inte att hon har börjat kissa på sig så, hon hade ju kissat precis innan vi gick ut 40 min tidigare. Innan har hon ju hållit sig i flera timmar och vi har inte behövt påminna henne utan hon har skött det helt själv, med bara nån olycka då och då. Har väl hänt i snitt minst 1 olycka om dagen här hemma nu i 1½ vecka, men inte när vi är borta eller hon är på dagis.

Jag ska i alla fall gå ut på härlig långpromenad i solen med bara hunden så fort sambon kommer hem, så får han laga mat under tiden. Han har köpt nån god fläskytterfilé och det är han som kan tillaga kött i detta hemmet så det kan gott han göra.

Nu måste jag vika lite tvätt!
  • Xgirl83

Hm, nu har jag fått mjölkstockning... Men bröstet är bara ömt och rödflammigt än, det kanske inte blir värre. Jag har tagit en varm dusch och masserat nu i alla fall.

Sandra: Så spännande med visning redan på torsdag! Ja det vore ju bra om Dan kunde vara med. Tur att ni hade en till overall! Ja Andreas hade läst mer i tråden än jag gjorde och han sa att folk var hemska även efter de hade bildbevis på att han var död.

Pilea: Byllerkutta Förut när vi var på lekplatsen så pekade Selma på några män långt bort och sa "Där är massa pojkar. De har snopp. Blä! Man kan inte äta äta snopp, det är äckligt." Borde man bli orolig att hon säger sånt? Hm, kanske jag ska ta och googla lite på urinvägsinfektion, tack för tipset!

Barbamamman: Ok, ett till barn som var sådant, ja det är väl bara att ha tålamod. Men det var ju så skönt att det gick så bra nu innan alla ytterkläder ska på. Ja, Tradera är bra till mycket. Men det är bara typ Lindex och sånt som går att fynda där numera, alla märkeskläder typ Pop blir ju jättedyra! Men vi har knappt några loppisar och inga alls klädbytardagar så om man vill handla begagnat så blir det Tradera. Ja det är skillnad på pojk- och flickkläder. Och de måste ju kunna röra sig i ytterkläderna! Skönt att Abbe är sig själv igen.

Nu har Arvid bara bajsat litegrann i går kväll, annars inget på tre dagar. Men han fiser illa, hua! Vi måste få köpt katrinplommon imorgon, eller messmör fast det kanske är svårare att ge när man ammar.

• Xgirl83
    Glittrax: Men usch vad jobbigt att du fortfarande är så illamående! Ja det är ju lite svårt att bli sjukskriven för sånt som rör graviditeten, men nu finns det ju prejudikat där sådana som nekats sjukskrivning vunnit mot försäkringskassan så nu får de ju rätta sig lite efter det. Det är så sjukt när man inte klarar jobba men ändå inte får lov att bli sjukskriven?? Spännande med inskrivning!

Ain: Ja det är väl säkert ett bakslag bara, skönt att höra att det gick över snabbt med Miriam, då kanske det gör det med Selma också. Haha, skönt att få rensat bland kläder, bättre sent än aldrig! Det är ju så skönt att få rensa ut saker och göra sig av med det. Toppen att du hade ett vinterset liggande också!

Skönt att höra fler barn som aldrig direkt vände sig! Barn är väl helt enkelt så olika. Då ska jag sluta fundera över det. Han jollrar i alla fall lite annorlunda nu sedan ett par dagar tillbaka.

Jag har haft feber i natt, nu efter alvedon är det bättre med mest bara lite huvudvärk och ont i bröstet. Andreas valde att stanna hemma idag. Jag hade ju klarat det själv, men just lämning och hämtning på dagis hade varit jobbigt så det är skönt att slippa. Andreas är och lämnar Selma på dagis nu, och ska köpa med sig frukost hem.
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)