Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Men vad hände nu, allt skrevs ihop! Jag ger upp för idag, dags för sängen...
Men vad hände nu, allt skrevs ihop! Jag ger upp för idag, dags för sängen...
Men nu kan jag ju göra fetstil igen! Igår saknades hela det fältet.
Zandra: Men oj, här slängs allt bara runt av Selma, vare sig det är kläder, blöjor eller saker! Så ni ligger nog i lä ändå. Med vad skönt att hon inte vill ha nappen hela tiden, det kan ju bli jobbigt annars. Vilken bra natt ni haft!!
Barbamamman: Men stackars Fredde. Verkar ju inte bli någon kontinuitet alls och som du säger borde ju det vara jätteviktigt! Stackare som tycker att klassen är stökig, om man då har svårt med koncentrationen i vanliga fall, så förstår man ju att det måste göra det hela ändå mycket värre. Härligt med två bra nätter med Agathon!!
Madde: Oj med prislapp kvar och allt, vad snällt att ni fick den! Och jättesnäll faster som köper vinteroverall till honom också.
Selma vaknade i natt och var brännhet och jätteledsen, men efter Alvedon sov hon resten av natten och idag är hon jättepigg, men har fortfarande lite feber tror jag. Jag försökte underhålla henne med Hitta Nemo, och den kollade hon väl på i 10 minuter innan hon började springa runt igen. Arvid sitter i hoppgungan just nu, han verkar gilla den men Selma tar ordet "hoppgunga" bokstavligt och går och ska gunga på honom hela tiden.. Jag skulle behöva få städat lite här idag, men man får väl bara inse att det inte går att få lika mycket gjort en vecka då man har sjukt barn hemma, som en vecka när hon är på dagis tre dagar. Men jag har ju i alla fall större chanser att få något gjort om jag går ifrån datorn!
Jag glömde nog berätta igår att Arvid vände sig från mage till rygg för första gången!
Nej det är väl dags att göra lite nytta här hemma.
Sen måste jag bara få skriva en sak till. Selma har alltid gillat klänningar och kjolar, men nu är det extremt, hon tvärvägrar precis ALLT annat! Byxor och tröja går bara inte att få på henne. Jag som nyligen köpt flera par fina byxor till henne, samt även några tröjor. Kommer väl ligga oanvänt i garderoben. Förhoppningsvis kan åtminstone tröjorna bli lite använda om hon kan tänka sig kjol och tröja. När vi var på Lindex igår var hon dessutom jätteintresserad av alla accesoarer såsom glittriga diadem, örhängen, hårspännen... Fattar inte vad hon har fått det ifrån, jag själv har alltid varit mer av en pojkflicka och när jag var barn hatade jag både kjol och klänning och ingen fick sätta upp mitt hår. Haha, så det kan bli. Smidigt dock när man kan köpa ett diadem för 30:- till henne i födelsedagspresent och det kanske blir favoritpresenten.
Men stackars Alwin, har han också fått feber nu??
En snabb fråga, vad har ni för febertermometer till era barn? Selma gillar inte rumptermometern längre, och jag förstår henne.