x-girl: undrar om jag inte är för sent ute med att kolla på bilderna, hittar de inte på hemsidan
.
va roligt att ni fick tag i en sån billig cykel och att den var uppskattad av Selma. vi borde väl köpa en till Noah, efter cykelincidenten så har inte Noah velat cykla något speciellt mycket på dagis..
låter verkligen som att du fick en jobbig helg, det var ju typiskt att Arvid skulle bli sjuk så ni inte kunde fira
.
ja självförtroendet har blivit bättre, men samtidigt skulle man vilja bryta upp snart för Dan's beteende går mig verkligen på nerverna nu. det går inte att få ur irriterande tankar ur huvudet längre..
barbamamma: usch va hemskt med killen som dog
. det blir ju alltid mer pårtagligt när det är såpass näraoch flera i ens närhet kände honom!!
hoppas verkligen personen ifråga är vettig imorgon. om ni nu kan åka, har det löst sig på något vis med allt?
nä vi höll ju inte på att få någon whiteboard. de från nätverkshuset hade trott att det skulle bli så enkelt att få köpt en för kommunens räkning, men de drar ju ner på allt nu för tiden så egentligen hade de inga resurser. så jag vet inte var de fick tag i det, kan ju hända att barnhabiliteringen hjälpte till.
ain: gud va härligt det låter med semester, wow vilket lyxigt ställe ni ska till
. lite avis, låter så underbart
. låter alltid lika roligt med medeltidsfestival, hade önskat man kunnat åka på nå't sån't faktiskt. roligt att det uppskattades av Miriam
.
pilea: oj va spännande ikväll då, håller tummarna för att det går bra!!
här tror jag faktiskt inte ungarna får någon semester, men det vill de nog inte heller ha. igår var skruttan sååå förbannad för hon förstod ju att det var måndag, men att hon ändå inte fick gå till dagis!! men vi sa till dom igår att de skulle dit idag så redan kl 6 imorse hade de båda tagit på sig skor och solhattar o var redo att gå till dagis
. så jag tycker det är skönt att de faktiskt kan välja att vara där nu, om de tröttnar får man väl ta ledigt ett par dar tills de saknar kompisarna igen
.
Linn tycker om att ta på sig allt över huvudet, roligast ser väl ut när hon lägger snutten på huvudet o traskar omkring
. men ute kan det vara lite sisådär, men vi har en solhatt med snören som hon inte har lika lätt för att dra av sig
.
jo det har gått riktigt bra med att låta ungarna sova i samma rum, bättre än förväntat. dock vaknar de varje dag vid kl 5 så jag börjar känna mig lite trött. fast det är å andra sidan första gången Linn öht vaknar på natten..men det hade varit bättre om Linn vaknat kl 3 och somnat om till kl 6 åtminstone...
jag har varit lite trött och allmänt off den senaste veckan så sorry om jag är lite frånvarande, det beror inte på att jag inte vill skriva, uan snarare att jag låser mig nu.. är inget som är riktigt "fel", det är nog bara lite som surrar omkring i huvudet. sen tar Dan lite energi från mig,igår när jag var på Acoa-möte så skulle han ta o göra rent diskbänk o bord som uppgift från mig då jag hade stått o diskat o haft så ont i mitt bäcken nu igeno klarade verkligen inte att fixa det själv. en enda uppgift, men det verkar vara svårt med ens små uppgifter nu för tiden..i helgen hade vi besök av barnens extrafarmor och hennes nya sambo så det var trevligt
.
Linn är på väldigt rivigt humör,undrar jämt om hon vaknar på fel sida på morgonen
. nä men det händer väl mycket för hennes del, hon har ju börjat gå ordentligt eller snarare springer
. hon ramlar inte så mycket iaf
. tyckte inte det var länge sen jag klagade här inne på att hon jämt kryper utomhus,men det gör hon inte längre kan jag säga
. hon är lite överallt just nu, knappt så man hinner med henne, men samtidigt skönt på annat vis. tyckte det var samma sak med Noah när han började gå, livet kändes allmänt lite enklare på en gång konstigt nog fastän de flesta sa att det skulle kännas tvärtom.
det värsta är nog hennes klättrande, igår tog hon sats från soffan, som tur var hade hon hoppat med en kudde i händerna, men hon lyckades iaf slå i huvudet så nu har hon ett fult plåster rakt över pannan
. hon klättrar på precis allting!!! så vi får ta bort Noah's pallar och liknande i hans rum för hon klättrar upp i hans bok/tv-hylla
.