• lunaria

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

barbamamma: ja men visst, hon sa det rätt så många gånger "när Noah's utredning är klar" kommer bla bla bla hända. hon pratade som att Noah verkligen har autism redan och det retade gallfeber på mig för hon sa ordet "när" hela tiden. så jag fick rätta henne flera gånger och säga ordet "om" . och såna människor ska vara utbildade?? den människan tillsammans med barnpsykologen är de enda två människorna som verkligen kunnat trigga igång mig . hon sa att 25 timmar i veckan kommer resurser från rehab användas på Noah, alltså 5 timmar/dag och fastän de flesta timmar läggs på förskolan så blir det ändå många timmar för oss..och hon sa att många föräldrar som jobbar o får ett barn med fastställd autism går ner i arbetstid. jaha så det fick mig att må bättre då??

jag sa att om jag fixade heltidsstudier innan med bara Noah på förskolan 15t/v och med allt krångel som hade att göra med förskolan då och att jag faktiskt hade muntliga tentor med honom hemma så lär jag nog fixa situationen nu också . tyvärr kände jag mig väldigt stressad idag för mycket känslor hade redan lösts upp från första mötet så jag kanske inte orkade vara lika lugn som jag brukar . men ändå.. jag tänker faktiskt lyssna på mig själv denna gång och jaa vi får peppa varandra ang plugget när man får lust att ge upp .

va skönt att du fått måla en hel del då, ska bli roligt att få se bilder sen . tycker du ärjätteduktig som har tålamod att måla med flera ungar kring bena

hoppas verkligen det löser sig med tjejerna nu då!!

låter som att matstunderna i er familj verkar väldigt trevliga . inte lätt när de triggar igång varandra så där!!

idag blev det många inlägg av mig, sorry!! mår inte så särskilt bra efter alla möten i det sista...

• lunaria
    Glittrax skrev 2011-05-05 22:19:02 följande:

in en sväng, berättar mer om förlossningen senare, men Am zandra måste få fråga angående utsättningen på levaxin, eller var det nåt annat? jag har missat att ta levaxin i en vecka och har mått jättedåligt, fick åka tillbaka på bb i tisdags men är hemma nu, musklerna spelar mig ett spratt och tappade känslen i ena benet i tidags, trodde allvarligt att jag höll på att bli förlamad...  gjorde magnetröntgen igår och har en diskutbuktning dessutom, känns inget vidare,  har svårigheter att svälja och i morse gick det knappt tugga, gick i slow motion, men blev hemskickad... så jag har haft sån oro att vara hemma, fick riktig ångest i em..  så jag ringde min kurator, som rignde till bb och de lovade att lägga in mig igen om jag behövde igen, hade legrigan hemma från graviditetsillamånde men bb ville inte att jag skulle ta det hemma utan att de kan ha koll på míg... just nu är det  bättre.. men det är riktigt kämpigt emellanåt, bara gråter i mängder...

tösen mår dock bra och vet hur man ammar, men ger tillägg, hon blir inte nöjd, kan äta hela tiden annars.

gud vad kämpigt det var att bli tvåbarnsmamma... vet inte hur kag ska räcka till....Rynkar på näsan

men kära vännen, va jobbigt för dig !! jag tycker de ska ta dina sköldkörtelvärden, har de inte gjort det?? sen undrar jag vilka läkemedel du fått utskrivet för övrigt?? för jag fick ju diklofenak utskrivet efter min förlossning och var boven till att jag fick ödem o lite av varje. annars tycker jag dina symptom kan stämma in på sköldkörtelsjukdom. jag tycker du ringer o frågar om de tagit sköldkörtelvärdena?? vill inte skrämma dig, men många som får problem med sköldkörtelhormonerna under graviditeten får problem efteråt. och det du beskriver att allt går i slow motion, svårt att äta och svälja är typiskt såna grejer man kan känna.

du ska inte sluta amma då för att orka med bättre själv och din sambo kan mata henne istället?? iom att hon är så hungrig hela tiden så blir det ju extra jobbigt för dig som är så trött och mår så dåligt!!

vet inte hur jag ska kunna trösta dig, det låter som att du har det fruktansvärt jobbigt och så där kände jag också det efter Linn föddes. försök att göra det som känns bäst för dig själv. jag tycker det är konstigt att de skickar hem dig när du mår såpass dåligt ändå,tycker det låter som att du skulle behöva åka tillbaks. skickar massor av styrkekramarHjärta

inboxar dig x-girl..
  • lunaria

barbamamma: ååh det blev ju riktigt fint hos er!! den där gammaldagsrosa färgen var grymt snygg, hade jag kunnat tänkt mig ha här hemma . allt blev ju bara så fint, va kul .

usch för din sablans mens då . hoppas den verkligen sätter igång snart, jobbigt o gå med så mycket pms-besvär innan den kommer!!

ja jag kan ju knappast tänka mig att alla går ner i tid pga autism. jag förstår att det kommer krävas lite mer när vi måste gå intensivutbildning om Noah väl får en diagnos, men våra liv kan väl inte stoppa helt och hållet bara för den saks skull. sen pratade hon om att jag bara kunde ta o vara sjukskriven under hösten,men pga att alla utbildningsprogram startar på hösten så blir det automatiskt ett år jag måste gå hemma i såna fall och det ger mig myrkrypningar bara jag tänker tanken

x-girl: inboxade dig imorse, men gud, undra vad jag höll på att fippla med för det skickades nog inte...får skriva här då . jag förstår precis hur du känner, jag känner faktiskt igen ALLT du beskriver för precis så gör Dan med allting. plockar upp varor gör han ju ofta, men lämnar alltid kvar något på köksbordet som jag blir tvungen att plocka in och sen låter han alltid pappkassen stå mitt på golvet eller så hänger han de tomma plastpåsarna på stolskanten!! det är alla dessa småsaker som jag får gå runt o göra som jag också tror irriterar dig rätt så mycket, eller hur?? ex så vrider inte Dan upp persiennen i Noah's rum när han hämtar honom på morgonen, utan tänder lampan och går därifrån o det är också sån där helt onödig grej. jag får mao alltid gå in och släcka lampan och vrida upp persinnerna. och folk fattar inte att det är just "många bäckar små" som gör hela vardagen jobbig. våra män ska ändå göra något, men det blir ändå alltid något över till oss att fixa iaf . så jag förstår din frustration!!

men det finns också hjälp att få!! förstår om det skulle kännas motigt, men jag tror att du skulle behöva det just nu. det borde ju finnas något liknande nätverkshuset i er kommun, tycker du ska ringa o höra iaf!! för du ska inte behöva bli så deppig och slut hela tiden. kram!! sån där whiteboard vet jag inte om jag sagt att nätverkshuset ska fixa till oss, och de på barnrehab ska fixa bilder åt Noah så han förstår bättre dagens struktur.jag tycker det är bra att du sätter dig med ett schema för att Andreas ska inse att han också har ett ansvar hemma!!

naw så söt o gullig Arvid ärdå, va stor han ser ut nu när han står upp . ang kläder så tycker jag Emil-skjortan är jättefin, men sen med byxorna så spelar det nog ingen roll. fast de 3/4 kanske blir lite kul när Arvid blir stor för det är ju ändå något som är modernt nu, men kommer kanske inte vara det när han är äldre om du förstår vad jag menar .

evanor: grattis, va kul att du är gravid . men oj, det var inte lite barn du har, va härligt . men usch, det gör ont i magen av att höra hur din dotters pappa beter sig . jag menar fika till orienteringsdag är väl knappast något som går på månadspengen!! usch, förstår att du blev arg!! 

va kul att höra lite om dig o din familj . jag har en son på 3½ och en dotter på 1 år. sen har jag mitt vuxna "barn" som jag är gift med, han har nämligen diagnosen ADD o är nog värre än båda ungarna tillsammans jag hade nog inte överlevt utan den här tråden dessa år sen jag fick barn

idag har jag bakat bullar, dammsugit och skurat vårt skitiga kök, tagit rester av disken som Dan inte orkade med och i eftermiddags gick vi iväg till Röda Korset med lite kläder som vi inte får sålt o några tråkiga leksaker. känns skönt att bli av med lite som ligger. sen köpte jag ny hårfärgning för den förra gick ur så fort bara för att jag glömt läsa att det var sån där färg som bara håller 4-6 veckor...sen färgade jag håret här hemma. och nu får Dan fixa finmiddag till oss som vi får äta i lugn o ro själva..jag ska få lite härlig massage efter det har han sagt iaf,. har haft ont i ryggen hela veckan, men Dan har skjutit upp massagen som han gör med allt annat ocksåDrömmer.

men gud vad man längtar efter kvällarna nu för tiden. Linn är så jäkla bitsk så det finns inteSkrikandes. hon sover bara middag en gång per dag nu fastän hon såklart skulle behöva sova 2 ggr, men hon säger nej om man säger åt henne att hon ska sova, hon vägrar prompt!! iofs tycker jag att man allmänt måste argumentera om allt med henne,men hon kan ju säga rätt så många ord nu så hon vet hur hon ska argumentera tillbaks.

och en annan sak som hände idag var att hon klättrade själv upp i soffan för första gången och sen klättrade hon vidare upp på bordet, snacka om att jag fick hicka när jag hittade henne på vardagsrumsbordetTyst. hur fasiken gör man sådant barnsäkert???!! Noah har ju alltid varit lite feg för höjder, något hon absolut inte verkar varaObestämd.

• lunaria

glittrax: naw va gulligt med Meja, passar ju jättebra . jag känner ju igen mig ang blodblåsor o varblåsor på bröstvårtorna. nog för att jag förstod att man kunde få ont, men när jag till slut satt o grät pga smärta och blåsorna bara blev större och värre ju mer jag ammade så fick jag ju till slut ge upp amningen. jag försökte till och med bara prova att pumpa ur, men det bara sprutade blod istället för mjölk . och blåsorna försvann först efter två månader och jag tycker fortfarande inte mina bröstvårtor ser helt "normala" ut efter det....men du kanske kan testa sån där bröstvårtskräm från apoteket??!

låter bra att de iaf tagit alla prover och liknande!! men jag var med i en tråd förut när Linn föddes och det var en där som blev nekad Eda pga att hon haft problem med ishiasen under graviditeten. men annars tycker jag det låter som att du borde utredas vidare, kan ju inte vara normalt att du tappat så mycket känsel ,

x-girl: såg ju att jag glömde kommentera igår ang autism. det finns väl olika grader av autism och jag kan inte riktigt tro på att Noah har grov autism helt enkelt..jo jag blev faktiskt chockad över hur en utbildad kurator kan ha så lite förståelse för ens situation. och så är det ju inte alls säkert att Dan kommer in på utbildning eller får praktikplats så om jag struntar i att plugga just då så sitter vi båda hemma ett år till tillsammans??!! då kommer vårt förhållande att sluta i skiljsmässa kan jag sägaSkrikandes. jag nästan hyperventilerar bara vid tanken på att jag återigen ska ge avkall på något jag skulle kunna må bra av. det är konstigt hur allt bara läggs på mig hela tiden . det är därför verkligen skönt att vi har nätverkshuset som stöd för de tycker inte Dan är hjälplös, utan att han med hjälp av schema och andra verktyg kan lära sig bli mer normal i sitt beteende. men kuratorn och barnpsykologen nästan säger rakt ut att Dan aldrig kommer lära sig någonting och att jag ska räkna med att jämt dra det tyngsta lasset. de är så neggo så det är hemskt alltså. och kuratorn har inte ens träffat Noah eller haft ett eget möte med Dan så hon är ju inte så värst insatt i hur de är heller...

bra att du planerar in tid som ni ska spendera tillsammans. nu har det gått rätt så bra med Dan att få honom till att inse att vi måste göra något roligt om kvällarna tillsammans . men det har ju varit olika perioder det där också, helt plötsligt kan tiden ticka på om kvällarna o jag kan försöka få kontakt med Dan, men han är så inne i sin "bubbla" att det är svårt att dra ur honom därifrån.. jag tycker du ska införa mobil -och dataförbud efter en viss tid

idag är det fint väder ute så här blir det att gå ut. ska kanske försöka ta med lite picknick när vi ändå har lite bakat . ja jag hade en hel del energi igår så jag passade på att göra såna saker jag borde orkat med tidigare

• lunaria

Ain: nä jag tycker det är jättebra att du skriver och frågar då kan jag berätta om de saker du speciefikt frågar om istället för att försöka komma på saker själv med mitt virriga huvud

ögonkontakt: när han var hos barnpsykologen så hade han ingen ögonkontakt alls med henne, men däremot kom en dammsugarförsäljare och knackade på häromdagen och jaa vi hade väl ingen bra dag för vi lät henne komma in o vi fick svara på frågor om ditten o datten o i slutändan ville hon sälja en dammsugare för 35000 till en. lite OT, men då tog Noah iaf ögonkontakt direkt med henne, gav henne en leksak och ville att hon skulle leka med honom. så det är olika situationer. han tar ofta ögonkontakt, men ibland känns det som han redan är ett steg före och inte har "tid" att kolla av. kan också ibland uppleva att han fastnar i en "bubbla" så som Dan ofta gör.

ordning och reda: ja han kräver fast struktur, men flippar inte ur om något oväntat händer så länge det inte förstör de normala rutinerna. han vill att mycket ska hända likadant från dag till dag eller snarare ha koll på det.

kroppskontakt: han kommer själv när han vill ha kroppskontakt. att röra honom är okej, men att kramas är något han själv vill ge. det är nog därför han har lite svårt för Linn, för hon är ofta lite väl klängig eller närgående. men han kramar de som han tycker om, ex på dagis får fröknarna många kramar av honom. sen klänger han ofta på oss också..

rada upp saker eller snurra runt: snurra runt har han ju haft en del perioder därhan gör det och även när det gäller att rada upp saker. han sorterar väl allmänt det mesta han kan just nu och kan sysselsätta sig ganska länge med att bara fixa och ordna. ex hans tuchpennor och liknande kan han plocka ur och i lådan hur många gånger som helst och det ser jag även att han gjort på dagis när vi hämtat honom. en del saker är han inte så intresserad av att använda utan använder enbart för att sortera.

rolllekar: jo han tycker om rolllekar, han håller på i sitt leksakskök och vill bjuda oss på kaffe eller te så vi kan dricka. men han är väldigt ensidig i sina rolllekar, har svårt att utveckla lekarna vidare och om det beror på autism eller hans språkproblem vet jag inte. märks att när han har kommit på något nytt ord som han kan uttala så märks det också på lekarna. och ang att gå på tå så har det också varit olika perioder när han gjort det. alltså alla egenheter han har/haft det är inte konstant hela tiden så det är därför vi själva känner i olika perioder att han nog har autism eller inte.

jaha så han utreds för aspberger?? förstår att du har pratat en del om autism då i det sista. men är inte det lite tidigt att han utreds redan för sådant då, de vill ju helst att barnet är över 3år??

jag tycker också det låter konstigt att de inte säger "om behovet finns". jag vet inte, den 26:e maj ska barnhabiliteringen ha ett sån't där stort möte där soc, psykologer, nätverkshuset mm ska va med så då kommer vi nog att få lite bättre ordning efteråt. om kuratorn utrycker samma sak under mötet som hon gjort med våra möten så lär ju det finnas någon som reagerar där .

usch, hur tidigt vaknade Benjamin?? Linn sov faktiskt middag två gånger igår med resultatet att hon vaknade kl 5!!! det tycker jag är tidigt . kul att han går något steg . Linn har väl gått ett par steg som mest och håller man i henne i hennes ena hand så kan hon gå hur bra som helst, kan till och med springa, men hon är bekväm av sig o vill väl krypa då det går fortast .

oj blev en lång roman..var ute nästan hela dagen igår och idag ska det bli varmare än igår så vi ska snart ut i solen igen

• lunaria

glittrax: härligt att du börjar må bättre, även ommjlkstockning är det värsta man kan ha. skummade igen din fl-berättelse och jag kan ju inte säga att jag känner lust efter att föda barn igen för jag har fortfarande min förlossning färskt i minnet. tror inte alla människor glömmer, men de som inte kan det tar väl inte o skaffar fler barn antar jag . kul iaf att du fick samma bm under fl som på BB, det är nog lite ovanligt.. 

ain: ja just, undrar var mina hjärnceller ärSkäms. jo han är säkert högfunktionerande om det är så att han har något inom autismspektrumet så jag tycker det är lite elakt att dels få oss att tro att vi ska få högsta ersättning av vårdbidrag och sen att hon nästan har satt en diagnos innan hon ens träffat Noah..

precis innan Linn skulle läggas så ramlade hon och slog i sin ena framtand . jäklar va det blödde!! men man ringer väl tandläkarmottagningen och måste man kontakta försäkringsbolaget också?? jag känner mig helt snurrig, vet inte var jag gjort av alla papper som handlade om detta. och nog för att Noah varit klumpig, men han har aldrig slagit i någon tand iaf...sen fick hon en fet fläskläpp .

idag var vi också ute en hel del, men min hud är så förbaskat irriterat. brukar kunna bli röd av solen,men nu har det varit extremt.  

• lunaria
    Pilea: välkommen tillbaks . sorry att jag varit lite dålig att skicka sms, men jag avskyr verkligen telefoner och att skicka meddelanden tar en hel evighet . skönt att ni äntligen fått internet och det ska bli så kul att få se bilder efter renoveringen . skönt att ni är hemma båda två över sommaren, vilken lyx . det blir förresten ingen stockholmsresa nu i maj för det verkade lite osäkert om badet skulle hinna öppna så vi skjuter upp det till hösten. men det verkade som att fler hade chans till att hoppa på då ändå..

barbamamma: oj förstår att du är lite nervös om vad kommer stå i tidningen . men de vet nog hur de ska sålla och skriva utan att det känns dumt.

glittrax: usch din stackare!! men du, lägg undan alla bilder för tillfället. jag var glad just efteråt att Dan inte hann ta några bilder på mig under min förlossning,men samtidigt så känner jag nu lite saknad över att inga bilder togs på bilder precis när hon kom ut,. jag hade nog kunnat hantera alla slags bilder rätt så bra idag så lägg undan de, när det käbnns bättre igen så ta fram dem!! men du kan inte kontakta kuratorn så du har någon att prata om allt jobbigt som händer?? annars ring din husläkare o säg att du mår jättedåligt. du kanske kan få något ångestdämpande, bara tillfälligt så du orkar landa lite o få persepektiv på allt. kram på dig, vet ju hur du känner dig och det känns fruktansvärt att sitta här o inte kunna hjälpa dig på något vis. kram!!

x-girl: wow, vilken stor tjej ni har . och va roligt att hon hittat en kompis att leka med, måste vara skönt för er också att kunna släppa iväg henne en stund!!

jo vi gick till tandläkarn, men som du säger så var det ganska meningslöst. fast det dokumenteras iaf och om det blir några problem så känns det ju iaf bra att det är gjort.Linn fick en röd tandborste så hon var glad .

igår var jag på Acoa-möte. jag var så hypernervig innan, men när jag väl var där så var alla så trevliga och min ångest försvann helt . men jag är supertrött idag, är inte van vid så sena möten. 

och  vår skrutta är ju lagom "rolig" just nu. igår körde hon omkring med Noah's dockvagn hela tiden och den tippar ju jättelätt annars så man märker ju att hon är himla stadig då den inte alls ramlade omkull. sen har hon gått ett par steg lite då och då så jag bara väntar på att ungen ska börja gå ordentligt för hon verkar så frustrerad över det!! och nu är det ny vecka så då sover hon bara en gång/dag igen o då blir hon sådär övertrött dessutom!!

nästa vecka börjar iaf inskolningen..tror hon längtar och det gör nog en annan tjej på dagis som heter Emma som blir glad varje gång hon ser Linn. idag skulle jag och Linn varit hemma, men Linn försökte få på sig skorna när Noah och Dan tog på sig så hon ville med o lämna brorsan . sen vet jag inte om hon sa dagis, barnen pratar precis likadant och kan ungefär samma ord så jag hör inte vem som säger vad längre .
  • lunaria

Glittrax: undrar också vad du menar med post portum?? det betyder ju egentligen bara "efter förlossning" de trodde ju att jag hade hypertyreos post portum...jag tycker det är konstigt att du skulle behöva vara på observation för att ges lergigan,det är ju ångestdämpande visserligen, men fungerar ju ungefär som åksjuketablett. jag förstår om det skulle vara nå't starkare, men är det pga dina besvär. låter ju som du råkat ut för något riktigt allvarligt, men det hände alltså pga förlossningen??? tycker synd om dig iaf .

ang brytpunkten, är inte det den 20:e men att man får pengar månaden efter??  jag har inte så jättemycket koll för vi har anmält i god tid före varje gång..men ring till FK o hör hur ni ska göra..

jag säger som de andra att du kanske kan byta ersättning till henne?? Linn blev ju hemskt gasig av det .

x-girl: ja hon borde snart kunna gå helt själv, idag gick hon visserligen 1,5 meter så det är nog på gång .

barbamamma: åh va lyxigt med en ny sommargarderob, det var ju riktigt billigt, men de kanske hade rea nu eller?? nä usch, är inte avundsjuk över att hitta kläder till en sån långsmal ungdom .

jag tycker verkligen det är dåligt att ni inte fått tid till att kolla upp Alwins problem ännu . det är ju hemskt med tanke på att det handlar om ett barn ju!! och jag förstår ju om ni har svår att förstå när han är frisk eller sjuk i såna fall, det går ju inte riktigt att bestämma mha tempen!!

jaa när ungen reste sig upp och kunde gå längs möbler vid 8 mån ålder så trodde man fasiken hon skulle lärt sig gå innan sin 1-årsdag!! men det sägs ju att de blir intelligentare om de kryper längre period så man får tänka att hon satsar på högt IQ och goda betyg . inte för att jag tror ett dugg på den forskningen, men ändå . men snart så borde det nog va dags

idag var vi på det sista träffen på nätverkscaféet och det var himla trevligt, är faktiskt lite synd att det är slut nu!! Noah hämtade vi på hans avdelning bredvid så han blev glad över att få glass där också .

men sen är det så typiskt för de hade planterat solros i mjölkförpackningar på dagis och Noah fick med sig sin hem idag, men så på vägen hem så drog han såklart upp skottet som blivit så man får väl se om den klarar sig. men såna saker får mig verkligen att tänka att han nog har autism eller någon diagnos, han gör lätt sönder saker för han verkar inte förstå att saker kan gå sönder pga honom, sen blir han såklart ledsen och säger "trasig" o hakar upp sig på det...

• lunaria

glittrax: skönt att du mår bättre rent psykiskt, men fortfarande va konstigt det är med dina besvär . va fin och söt gotjejen är då

pilea: wow vilken skillnad det vart i köket . är avundsjuk på både dig och x-girl som fått så fina kök!!

barbamamma: hoppas då innerligt att operationen går igenom som den ska, är ju ofattbart annars!! men ni har ingen försäkring som man kan få ut sån ersättning på??

stackars Alwin, han verkar ju då inte riktigt frisk ändå .

håller tummarna för att baddräkten passar nu då!! ja det var riktigt mycket du köpteför pengarna, va kul . hade önskat jag hade haft råd att beställa lite jag med .

x-girl: tycker absolut du ska ha fler såna kvällar . lät mysigt och du behöver det verkligen gumman!!

ja men då är det inte bara Noah som förstör grejer, va skönt!! fast idag såg jag ett skott till så det blir nog några solrosar ändå, haha.

sorry om jag missar kommentera något,är så förbaskat trött . igår eftermiddag var jag så himla trött och ögonen gick verkligen i kors så jag skippade min insomningstablett. inte mitt smartaste val så jag sov bara en timme. och sen vaknade Noah kl 4 och linn vaknade 5.15. men jag slocknade 2 timmar här..

Linn har förresten gått 3 meter idag . visserligen höll hon i sig i leksakskvasten, tror att hon fått för sig att det har betydelse för balansen om hon håller i något . sen har hon väl allmänt röjt runt i hela lägenheten idag, hon var så gullig för hon tog ut en skursvamp ur städskåpet och började skrubba golvet . men vi har problem med att barnsäkra skåpen här, det mesta verkar vara fuskbygge så ingenting fäster eller ser ut att spricka om man skruvar i det. och hon som verkligen både kan skruva upp lock, dra upp dragkedjor, öppna knappar mm så det gäller ju att ha koll på henne nu för hon undersöker o smakar på allt hon kommer åtObestämd.

• lunaria

hej tjejer. blir kanske borta en stund, min datakabel är paj igen och vi har inte råd att köpa ny. så jag får väl använda Dan's dator de få sekunder han inte använder sin vilket inte är många sekunder på en dag!!...
    mår lite dåligt, har fått en del utsättningssymptom nu när jag slutat med mina antidepp. + att efter promenad idag verkar jag fått någon slags pollenallergi så jag känner mig helt väck .

barbamamma: tycker du gör rätt i att söka jobbet, håller tummarna för dig!!

usch, gullregn som är något av det giftigaste som finns . fyy, förstår att du blev rädd!!

x-girl: va skönt att kontrollen gick bra!! vi var inte heller så imponerade av leksakerna när vi letade till Linn så vi köper lite allteftersom vi hittar något. men hikmet är ju snabba med leveranser iaf

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)