• lunaria

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

x-girl: jag såg bilderna på bloggen, satt Selma i skafferiet eller vart satt hon?? såg lite lustigt ut, såg ut som att hon satt högt uppe, busunge iaf . härligt att Arvid blivit mer nöjd,märks ju att Linn också är inne i en utvecklingsfas så man längtar ju bara liiite tills hon kommer ur den . tror dock hon lär sig gå efteråt, men det återstår att se, har ju trott det varit på G ganska länge nuDrömmer.

jo Dan sa att han skulle ta upp med sin läkare om mina problem, eventuellt att han kan göra så jag kan ta nya sklödkörtelvärden åtminstone så det inte är det som spökar igen. men ja,jag tycker just det här med febern känns lite skumt, jag har aldrig haft lätt för att få feber och helt plötsligt får jag det lite titt som tätt . och jag blir verkligen superdålig, iofs att ligga på 38,5 som vuxen kan ju vara jobbigt...speciellt när jag normalt ligger ganska lågt så som 36,9 typ.

barbamamma: nää jag fick tag i en studievgledare efter typ försökt ringa över 1 timme och när jag kom fram babblade hon på i 170 så jag knappt fattade någonting . tydligen så kan jag försöka komma in på det gamla lärarprogrammet, men det kunde hon inte garantera. så samma sak borde gälla för högskolan i Gävle så jag ska ringa dit på måndag. egentligen skulle jag vilja plugga från Dalarna då de har bättre system som funkar kring distansstudier så det blir mindre fysiska träffar.

jag tycker det faktiskt låter som att du skulle behöva kolla upp dina blödningar, verkar ju jättekonstigt att du blöder så där. även om det beror på steriliseringen så borde de ju kunna göra något så du slipper blöda så där!!

ain: oj, det lät som att Marcus får ganska mycket egentid, tycker faktiskt du ska börja kräva två kvällar så du får hitta på annat kul lixom o får egentid du med . jo det är väl det här jag oroar mig för, att jag ska bli så låst och inte våga säga vad som helst . men Dan ska ringa till soc-tjejen på måndag, både jag och han kände att vi fick en smärre chock av det hela. sen är Dan lite sur för hans kontaktperson på nätverkshuset har inte ringt en enda gång sen januari, om de väl ska försöka få igång ett fungerande system som de säger så är det ju viktigt att både han o jag kommer på möten...då kan de ju knappast kräva att jag enbart ska komma på möten o Dan slippa undan för då är det ju totalt meningslöst.

Idag känner jag mig lite piggare ändå.. jag hade svårt att somna igårkväll, fast Linn ville upp först 5.30 så det kändes "nästan" som sovmorgon . idag kommer vår lilla låne-vovve hit, ska bli kul . blir att gå ut lite med ungarna då, äntligen har snön smält bort helt från sandlådan så man kanske kan sätta de där en stund!! vi insåg förresten att denna sandlådan de har här ute är gigantisk åttakantig sådan så skönt att ungarna kan sitta på var sin ände utan att kasta sand på varandra .

• lunaria

tänkte bara kolla in en snabbis och säga grattis till Agathon idag och ett grattis i efterskott till Max{#emotions_dlg.flower}. glömde av det igår, annars hade jag messat Pilea igen. undrar förresten vart hon tagit vägen, hoppades hennes internet skulle funka nu!! har haft en ok natt här iaf, ska strax äta frukost då ungarna är hungriga

• lunaria

barbamamma: ååh vilken fin leksak, vi har faktiskt kollat på en sån på hikmet o då vart jag sugen!! men va surt att ni betala såpass mycket för den när den var så billig i Ullared, sån't är ju aldrig kul att se .

har ju redan svarat dig ang en del, men gud va skönt ni måtte haft det i helgen . vi fick ju så grymt mycket snö och det blev flera lager med is när det töade och kyldes på imellan så det tog tid för marken att bli fri från all is. ändåtycker vi väl det gått ganska fort ändå, för två veckor sen kändes det som att vi skulle bli fast med snön i flera månader till .

glittrax: oj blev kisset såpass grönt . fast jag känner igen det på något vis så det kanske var samma sak som hände för mig!! haha Noah frågar inte varför, men däremot tjatar han om att få åka buss, tåg, bil eller äta macka med gurka, banan eller glass eller så är han törstig eller ber ständigt om att få papper så han kan torka sin inbillade förkylning med . efter helgerna känner jag mig helt söndertjatad i skallen då Linn ropar mamma precis hela dagarna .

Ain: ja badkar är inte billiga, men det finns ingenstans ni kan köpa begagnat?? vet ju att en del iaf här i Sverige säljer ut för att de byter till dusch iaf..såg ett bubbelbadkar påblocket för 2000kr här för ett tag sedan, det blev jag himla sugen på .

x-girl: nää va surt att delar fattades, förstår ju att ni ville få klart o bad ni om hemleverans pga avståndet så är det ju märkligt att inte alla delar var med .

Dan ringde soc-tjejen, men hon var i möte o återkommer imorgon!! känns som mycket är så när man ska försöka få tag i viktiga personer . däremot ringde läkarn o sa att Dan "bara" har sköldkörtelproblem så läk skrev ut levaxin till honom nu . sen ringde Dan barnpsykologen, dels för att höra lite kring Noah, men också för att få henne att skicka remiss till psykolog på vc åt mig. jag pratade en stund med henne och hon blev lite bestört över att jag sa att jag har social fobi. har tydligen glömt nämna det för henne och det står inte skrivet någonstans i mina journaler . jäkla konstigt med tanke på att jag just fått utskrivet antidepressiva som är speciellt framtaget för såna med social fobi . iaf tyckte hon att vi verkat ha hamnat i en jäkla soppa för att uttrycka det milt så hon ringde upp en halvtimme senare och sa att det ska bli ett möte med nätverkshuset, socialen, läkare mm, alltså alla inblandade så något kan hända för vår del. hon tycker allt verkar ha stått för still för länge nu. så äntligen kanske något löser sig .

Dan's läkare kunde iaf inte fixa något åt mig så jag fick såklart ringa vc ändå. fick tid hos läkare den 28:e april för sköterskan tyckte inte det lät så normalt med alla mina sjukdomar denna vår och sen var tydligen sköldkörtelvärdena redan beställda fastän min förra läk sa att hon inte skulle kunna beställa de flera månader i förväg. får väl gå ner o ta prover i veckan då, blir lite orolig att nå't är fel, samtidigt som mina symptom kan bero på rätt många olika sjukdomar/tillstånd.

vi lider lite av sömnbrist här hemma, Linn är inte i en rolig fas just nu!! idag ska jag iaf få tummen ur o lägga ut lite tradera-auktioner, är sugen på att bli av med lite grejer här nu .

• lunaria

glittrax:oj så man kan göra kladdkaka i långpanna, det har jag aldrig tänkt på!! men blir det inte väldigt mycket då?? vi brukar göra i en rund form med avtagbara kanter, det är smidigt tycker jag iaf .

CA: då är Elias som Noah då, han har också stannat av väldigt med ritandet, men däremot kommer fler ord hela tiden.

x-girl: ja såna prover fick Dan lämna precis innan han fick medicinerna mot ADD, men det låter vettigt att de tar prover redan innan en utredning för ex sköldkörtelproblem kan ju yttrade sig på samma sätt som ADD så därför är man ju lite irriterad på att proverna inte följdes upp för Dan's del så det får ni verkligen vara observanta på när det gäller Andreas. ang urinprovet så är det nog standard att de drogtestar så det är därför det är övervakat. det är ju rätt så starka mediciner som skrivs ut till psykiskt sjuka eller såna med diagnoser, så de vill väl inte ha någon drogberoende till att få utskrivet såna mediciner. 

har haft en riktig usel dag!! ringde till studievägledaren i Gävle och hon måste ha trott jag var världens konstigaste . jag fick knappt fram vad jag skulle säga, min ångest var så fruktansvärd och så fick jag väl inte några svar som jag blir klokare av direkt så imorgon blir det att ringa igen!! ska ju ansöka senast på fredag så det gäller ju att det blir rätt...
    sen ringde en psykolog upp från psykiatrin o babblade på om psykologbedömningen. barnpsykologen ringde i morse och ändå kan jag inte minnas om hon sa att hon skulle skicka remiss till psykolog på vc eller om hon tyckte att jag skulle till öppenvården ändå. så jag velade fram o tillbaks med människan i telefon,men jag har tid där den 3:e maj iaf. går ju att avboka i värsta fall

efter dessa samtal var jag helt slut och precis efteråt upptäcker jag att Molly, hunden vi lånat, tuggat sönder mina nyaste jeans samtidigt som Linn spyr ner hela sig!! så jag fick världens panikångestattack och låg på golvet o grät

har varit lite väl mycket nu,känner mig så tankspridd och som en ren idiot så det är riktigt pinsamt att vara jag just nu! ingen som vill byta liv med mig?? nähä tänkte väl det . ska sova och iaf drömma om att känna mig mer "normal" imorgonDrömmer.

• lunaria

barbamamma:förstår att du inte orkar mer, men jag har sagt det förut och säger det igen: du är en jättebra mamma ska du vetaHjärta. ni gör ju ändå så gott ni kan!! det är nog värre med de föräldrar som inte vill inse att deras barn har bekymmer, jag hade ex 2 st i min klass på mellanstadiet som "borde" ha gått i särklass, men föräldrarna tyckte inget verkade fel o de ville inte sätta tjejerna i särklass för därär de ju verkligen annorlunda. och så reagerar varken du och din make,men det är en väldigt jobbig diagnos så känslan att inte "räcka till" kanske alltid kommer finnas.

jättefina bilder på barnen, Agathon hade verkligen spärrat upp ögonen . men vilka babyleksaker han leker meddå, sån't där har aldrig Linn velat hålla på med. de ser ju lite mer ut som bebisar då!! stackars Abbe, såret på ögat såg inte fint ut . va lika Agathon och Freya är nu, det syns verkligen att de är syskon .

nä tack o lov verkar det inte som Linn spydde pga att hon var sjuk på något vis, hon hade nog bara stuckitt leksakgaffeln lite långt i halsen förstod vi sen efteråt, men visst, tankarna gick direkt till "magsjuka". men det var allmänt lite mycket som hände och just det här med studierna stressar mig enormt när jag inte får någon ordning på det.

ja, jag vart väldigt ledsen pga jeansen!! jag har alltid haft svårt att hitta bra jeans så det är nog första gången på jättemånga år som jag hittade dessa som var så perfekta i passform och längd. vår ekonomi har verkligen varit i botten denna månad så man har inte bara råd att gå iväg o köpa sig ett par nya på direkten heller. men ägarna till hunden ringde imorse iaf och Dan sa faktiskt som det var att ett par byxor blev förstörda och då sa de att vi får lösa det på något vis imorgon em när de kommer o hämtar Molly. våra vänner är riktigt schyssta så det är nog inga problem att få någon krona i ersättning iaf. det är ju de som vi fått så mycket kläder till Noah av, och jag fick svettpärlor när hon berättade att hon hade köpt ett didriksons regnställ och första gången när deras son använde dessa så cyklade han omkull med cykeln så hela byxbena trasades sönderTyst. "det är sån't som händer" sa hon, men en annan skulle fått hicka ju!!

• lunaria

x-girl: oj va konstigt det låter med din mens . men det vore ju skumt om den blev oregelbunden igen lixom!! jobbigt att du ständigt får vänta den,förstår om du hinner bli nervös då.

men herregud, jag förstår att ni blev chockade över priset, va synd att ni hade köpt så mycket därifrån redan, lät ju bättre på Esprit då!!

hunden är väl ca 1,5 år så hon är fortfarande valp,men de sa att vi skulle lägga undan soffkuddar, filtar och mjukisdjur!! men vi såg ju att hon verkade intresserad av kläder då hon stal en av Noah's strumpor, men just då Linn spydde blev det lite kaotiskt så vi glömde stänga till sovrummet där jag hade lagt jeansen såklart. tror inte vi är redo för hund iaf och absolut inte en valp kan jag säga, kommer kännas som rena paradiset imorgon när de kommer o hämtar Molly . fast Noah lär väl sakna "Moj" ändå, han älskar ju hundar. det är väl heller inte min favoritras direkt , en hund med kottar i öronen och rädd för både det ena o det andra...

det här med studieansökan blev en jäkla historia. ringde tillbaks till studievägledaren imorse som hänvisade mig till en annan som i sin tur hänvisade mig till en tredje person som sa att jag borde ha startat nu i vår för att ha chans till att tillgodoräkna mina gamla studier med tanke på att de gjort om lärarprogrammet helt. fast som hon sa så stressar studenterna nu för det kommer blir svårare för de äldre studenterna att få jobb än vad de som kommer plugga på nya programmet. så det kändes ju uppmuntrande på sätt och vis . bara det att de utökat programmet en till termin så när jag börjar i höst har jag hela 4 år med studier kvarKräks. har väl inget annat val än att bita i det sura äpplet, men här är iaf programmet jag kommer söka i förstahand: http://www.du.se/sv/Utbildning/Utbildningsprogram/Grundlararprogrammet-grundskolans/Grundlararprogrammet-grundskolans-arskurs-4-6---profil-Bild---natbaserad-utbildning/

känner mig på sätt o vis lite pirrig inför att börja plugga i höst, I know I'm crazy, men va jag längtar efter att få sitta o göra nå't vettigt om dagarna .

• lunaria

x-girl: oj 135 kr, det var inte nå't högt timpris, går du till nå't speciellt ställe då lixom?? undrar om det finns nå't sån't i vår del av landet, hade ju till o med jag haft råd med att gå till tandläkarn ju . härligt att det såg okej ut iaf . jag tror inte mina tänder är så okej, har bl a alltid haft problem med tandsten pga min saliv..

ja herregud min skapare, jag förstod ju att det skulle bli lite jobbigt med en valp, men hade aldrig drömt om att det skulle vara så jobbigt som det här var . oj shit, stackars naiva människa om hon skaffade hund precis när bebisen kom!! kändes verkligen som man hade 3 barn här hemma, är INTE sugen på att skaffa en till nu!!

glittrax: oj då kanske något är på g snart för din del . va härligt!! om ni känner att logoped inte behövs så förstår jag att det känns jobbigt med allt just med tanke på att bebis snart kommer också, hoppas det löser sig!!

jag ska plugga till grundskolelärare åk 4-6 och nu har det gjorts en mer allmän linje så man studerar allt, men jag har valt inriktning bild så jag kommer studera en termin med konst. och det skulle ju faktiskt kunna få mina studier på folkhögskola att passa in om jag skulle bli bildlärare, då har jag ju ändå lite i bagaget så att säga .

barbamamma: japp, får läsa om precis alltihopa!! det kändes lite surt samtidigt som jag är glad att få chansen att läsa det nya lixom. håller tummarna för att du kommer in nu!!

ja men det är ju faktiskt lärarnas jobb och inte ditt att se till att Fredrik gör proven. det var iaf ingen som lyckades slingra sig undan ett prov under mitt skolliv utan hade man inte pluggat så fick man ju IG!! möjligtvis om någon skolkade, men det är ju skillnad om han lyckas slingra sig undan under provtillfället!! nä usch, va jobbigt för er allihopa, hoppas verkligen han fixar provet.

mitt på dagen kom de iaf o hämtade hunden och gav oss 500kr i ersättning för jeans o lite pengar för att vi passat henne. så jag fick ju såklart gå ut och shoppa igen, det värsta jag vet att göra *suck* - stod dessutom o provade kläder med Linn som gjorde grimaser i spegeln . men jag hittade ett perfekt par tunna jeans för 150 kr och så köpte jag två par leggings som kan va bra nu när det blir varmt.

var till öppna förskolan imorse och "komiskt" nog så var två personer från nätverkshuset där o informerade. det var inte våra kontaktpersoner utan två som arbetade med människor i missbruk eller anhöriga till missbrukare. de sa att de som växer upp med missbruk lätt hamnar i en roll som de har svårt att ta sig ur, de tänker oftast mer på andra människor och förstår vilka problem andra människor har och gör allt för att lindra deras smärta, men när det gäller sig själva så är de väldigt självkritiska och ser inte sina egna behov. snacka om att allt de sa stämde klockrent in på mig dåOskyldig. jag älskar verkligen denna öppna förskola för alla är verkligen sig själva där och en sa att hon varit missbrukare och tagit sig ur det medan en annan kunde erkänna att hon var sockerberoende. jag blev så tagen av alltihopa, hade ju bara tänkt mig gå dit för att ha en mysig stund, och så fick jag världens panikångest så jag gav mat till Linn istället och stod i tårar framför micron. ledaren på öppna förskolan vet ju allt om min situation då hon är på nätverkscaféet så hon såg att jag blev ledsen. men iaf killen som informerade bokade in mig på ett möte imorgon då han fick reda på lite om min situation. utan att jag behövde säga något så kunde han säga vilka problem jag hade. jobbigt att höra sanningen ibland,men det kanske behövs.

• lunaria

evanor: Välkommen till tråden och GRATTIS till plusset, håller tummarna nu för att det går hela vägen . haha tyckte ditt första inlägg var så gött o lagom förvirrande . har utmattningsdepression så jag skulle väl knappt kunna räkna ihop 1+1 nu för tiden . men oj, det var inte lite barn du har . jag själv bor i Tierp med min make och två barn, Noah på 3½ och Linn som snart fyller 1 år. jag tycker det låter skitbra att du tvingar ut sonen på aktiviteter ändå, är nog många föräldrar som bara accepterar att barnen inte gör nå't vilket gör att vårt samhälle ser ut som det gör!! du får gärna skriva om dig själv, både tråkiga o roliga saker, vi lyssnar alltid ska du veta. är väldigt personlig av mig, men det beror på att de här i tråden vet allt om mig och de är mina bästa vänner. synd bara att vi är så utspridda Drömmer. hoppas nu du vill stanna, du verkar va så trevlig ju .

nä vi har strålande sol idag med, var tvungen att plocka fram lite tunnare skor igår, både vi och ungarna höll på att svettas ihjäl!!

barbamamma: så skönt att äntligen värdena visade bra och att hon ska få opereras . haha, får bara Fredrik får suga lite på karamellen så kommer han nog till att nappa på det . bra om ni kan få det funka, det är ju oftast bara sån't som verkar funka för såna med diagnoser.

ååh jag har blivit fullständigt sugen på kladdkaka sen ni tjattrar så mycket om det här . försökte lindra min sockerabstinens med en godisklubba igår, men chooooklad är ju godast lixom!!

jo det var riktigt schysst att de betalade för jeansen, jag hade ju blivit glad för minsta lilla egentligen så det var mer än nog .

Ain: men gud, om man säger A så är man tvungen att säga B . klart vi är nyfikna, du verkar ju ha så fullt upp o knappt hinna berätta nå't för oss så ut med språket gumman!!

på öppna förskolan i söderfors kunde jag uppleva att en del hade näsan i vädret o pratade bara om märken och såg lite ner på en som inte bryr sig alls om sån't. men så är det verkligen inte här, är väldigt många som går på både babycafé o sen de andra 3 gångerna i veckan. sen var det så lustigt för alla säger "hej" till en precis som att man varit där massor av gånger . har "bara" varit där 3 gånger . och sen kommer alltid såna som man inte träffat förut o hälsar så glatt så man är en i gänget direkt.

jo jeans har jag jättesvårt att hitta, men just denna butik tar in ett märke som heter "hillevi of sweden" som verkar ha väldigt varierade jeanstyper för alla slags kroppsformer. denna gång hittade jag faktiskt ett par riktigt slimmade par jeans som jag inte heller behöver sy upp .  

kl 9 var jag hos den här kontaktpersonen och det var både känslomässigt laddat möte samtidigt som det gav otroligt mycket!! det var väl inget nytt under solen, men ibland är det det som ligger mitt framför näsan som är svårast för en själv att upptäcka antar jag . han frågade vad som orsakade mitt sammanbrott i höstas och skrev upp en mindmap på tavlan utifrån vad jag berättade. sen kunde han lätt konstatera att jag är en omhändertagande person helt enkelt, från jag varit liten tills jag blev vuxen och att det gör att jag bryter ihop. men han tillade att det egentligen inte är konstigt, det konstiga tyckte han hur jag stått ut såpass länge som jag gjort. var iaf ett jättebra möte, gav mig lite att tänka på . och jag ska arbeta utifrån 12-stegmetoden, funkar för såna som växt upp med missbruk också. känns riktigt skönt att träffa nån somverkligen bryr sig

nu är det fredag igen, jag väntar besök imorgon så jag borde väl också städa precis som ni andra, peppning önskas tack . men det blir nog att gå ut med Linn en stund när hon har vaknat, är så härligt väder sol o runt 10+ i skuggan

• lunaria
    6barnsmamman skrev 2011-04-15 10:45:12 följande:
    Jippie!!!! Idag kom han iväg till praktiken!!!! (19-åringen) Kanske att våra predikningar i veckan tog lite skruv i alla fall Vill bara förtydliga oxå att jag tycker absolut inte illa om bonusen, blir lika frustrerad på mina egna när man inte når fram liksom!!! Dessutom är jag av den fasta övertygelsen att som vuxen bor man inte hemma om man inte måste!! Min äldsta drar nästa sommar, han ska plugga vidare o det blir ju o ta studielån o fixa bostad dåGlad Lite ledsamt är det ju, men det hör ju till!!
    Barbamamma: mmm kladdkakemuffins!!! Tänkte oxå baka sen, muffins lät ju smidigt! Ska åt ditt håll nästa vecka (nåja, nästan) . Onsdag, torsdag tänkte vi dra till UllaredGlad  Vad fina bilder du lagt in på dina barn! Men det såg ju inte skönt ut med ärret vid ögat, stackaren!!!  Ska försöka bli lite mer teknisk så kan jag kanske fixa lite bilder oxåSkrattande
    va härligt att han kom iväg, hoppas det fortsätter!! nä det finns ju de som räknar att få gå hemma o leva på sina föräldrar. har växt uppi en dysfunktionell familj så min pappa är väl några av de få föräldrar som ansåg att det var onaturligt att flytta ifrån och att man kunde klara sig utan honom . skulle va kul att se lite bilder på dina barn, det är ju bara att ladda upp någon bild här i tråden om du vill
  • lunaria

glittrax: oj missade nog dig förut tyvärr!! vilken karl du har, du kan inte pusha på honom till att utredas?? tycker han påminner starkt om Dan och x-girl's Andreas!! men va kul att Nova kan säga till honom på skarpen:D.
    nämen jag tycker inte det låter som att Nova har så stora språkliga problem. hur många barn är det som säger r och s riktigt i den åldern?? värre med Noah som ofta byter ut bokstäver eller glömmer några bokstäver i ett ord.ex nu har han börjat säga banan ordentligt, men förr sa han bara "anan". eller bil utan b osv.  

evanor: vilken söt liten tjej du har, vad heter hon då?? . haha, är också riktigt usel på teknologi, skulle försöka filma med vår kamera o det har ex aldrig funkat nå't vidare så det är lite tråkigt!!

barbamamma: nä fy tusan vad orättvist livet är, ge henne en stor kram!! tänker på henne, jag som hoppats det var hennes tur nuGråter. hon har verkat så glad o positiv i det sista, stackars henne o sambon!! kram till dig med!!

jo vi har två möten till inplanerade. han skulle dessutom ta kontakt med min kontaktperson för att höra vilket upplägg de ska ha runt det hela och om de känner att jag borde sluta gå till en av dom . jag har ju mer förtroende för denna killen nu, han antar inte en massa saker som inte är sanna så som jag kände att det blev lite i slutet med min vanliga kontaktperson.
    12-stegsmetoden är en metod som används först o främst på missbrukare, men barn som växer upp i dysfunktionellla familjer blir lika fast i själva mönstret som de som missbrukar så därför är det en bra metod även för anhöriga. här står det lite mer: http://www.acoa-sverige.org/step.htm
    han ville också att jag skulle till ACoA i Uppsala i Gävle,men det är ju mest på kvällstid så jag får fundera lite. han sa att det oftast är mer effektivt om man går med i en grupp så där som delar samma erfarenheter kring missbruk. 

x-girl: han är beroendeterapeut så han är väl specialicerad till att prata med missbrukare eller anhöriga. jo det stämmer in på mig och var så speciellt att höra från en utomstående.

men usch att du har gått tillbaks i ditt mående, men det är ju inte så värst konstigt att du mår dåligt med tanke på er situation med att renovera hela köket och att Andreas dessutom sover på soffan varje kväll!! varför gör han det egentligen, kan väl inte vara skönare att ligga på soffan än i sängen?? äsch du får säga att han ska sova i sängen annars får han flytta utDemon. stor kram till dig, du vet vart jag finns om du vill prataHjärta

tråkigt med bilen också, sån't där skulle iaf fått mitt humör att dimpa .

Ain: haha kanske inte kul för dig,men kul för oss . roligt med middag ikväll då .

ska nog sluta skryta över vädret här . vi var ute en bra stund, men jäklar vad det blåste så det var ju riktigt kallt jämfört med vad det var tidigare!! Linn är lite jobbig för hon vill absolut inte åka vagn längreObestämd och ännu mindre tänker hon sova där i. hon håller på att få två nya framtänder så hon strular väl allmänt nu...

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)