Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
har masor av biverkningar, mest legat p golvet hela morgonn..kn bli så första veckrona. lyckade slämna Noah på dagis iaf. skrvier int så bra.
har masor av biverkningar, mest legat p golvet hela morgonn..kn bli så första veckrona. lyckade slämna Noah på dagis iaf. skrvier int så bra.
pilea, det kanske bara var lättare magsjuka han fick då??
barbamamma: hur gck det med att lämna Freya idag då?
madde: har oxå haft en gnällspik idag, jobbigt värre !!
jag blev så fruktansvärt illamående. det är tur att jag inte har lätt för att kräka, då hade jag garanterat gjort det. kändes som dagen efter min första fylla kan jag säga . sen hade jag dubbelseende o dimsyn vilket gjorde att det blev lite konstigt när jag skrev. är också himla torr i munnen. sen är det förvärrad ångest o självmordstankar som är vanligt de första veckorna..läkarn sa att jag kommer vilja sluta med medicinen, men att jag ändå ska uthärda vilket jag såklart måste nu när jag väl påbörjat det..
x-girl: men försök köpa messmör, det var det enda som hjälpte Linn's mage när hon fick ont. det är ju mer mild smak också som du kan ha i vällingen utan att han reagerar..stackars Selma, hoppas hon kryar på sig!!
nu i eftermiddag är det lite bättre med de fysiska symptomen så jag funderar på om det mest är sömntabletterna jag mådde så där av..jag vet inte om jag ska skippa de ikväll, men då kanske jag inte får sova alls då jag fick extrem ångest av de antidepressiva. får väl se hur jag gör..har allmänt mer ångest o allt, känns som livet håller på att rasa ihop rejält . och det har blivit allmänt så hopplöst med maten när jag varit ensam så jag har varken ätit frukost eller lunch denna vecka. när Linn är vaken är hon så klängig och när hon sover så är jag rädd att väcka henne om jag börjar laga mat samt att jag brukar vara väldigt trött då så jag måste sova. vilket dilemma.
barbamamma: nämen fy tusan, att folk bara måste lägga sina näsor i blöt . kram!!
barbamamma: det är helt sjukt, vet inte annat vad jag ska säga. jag förstår ärligt talat inte vad det finns för mening i att söka upp vad folk skriver i en tråd som detta. det är ju VI, vi ska ju kunna prata om vad som helst öppet utan att folk lägger sig i.
skönt att ni äntligen fick en vettig läkare . men shit, vilken hög dos . bra att han ökar i vikt också, är ju bra .
kul med tänder . Linn har alltid velat tugga på våra fingrar, men inga tänder här inte. tycker allmänt hon ska suga o tugga på allt iofs, sån var inte Noah..hoppas hon slutar med det när hon får tänder, annars lär hon ju bita sönder allt..
x-girl: skönt att Arvid mår bättre . förstår att det är lättare att roa med nya saker.
jag försöker få Dan att tänka på mig öht, men nu när han är iväg om dagarna glömmer han väl av mig så att få honom att laga nå't jag kan värma på är väl bara att glömma . idag åt jag överkokt pasta och kall kokkorv, ja det är väl bättre än inget kanske..
pilea: jag har inte så mycket till val just nu än att stå ut med alla biverkningar...men jobbigt är det.
usch kan tänka mig att det är svårt att roa alla barnen, men svårt när de verkar bli dåliga, men inte är det riktigt!!
struntade i sömntabletten igår och jag sov inte så bra inatt..när Linn vaknade efter 4.30 så kunde inte jag somna om..idag har jag inte haft så kraftigt illamående o synproblemen försvann, men det varit ännu värre med ångesten och alla tankar som dykt upp. jobbigt för när Dan kom hem satte han sig bara i soffan. sa knappt ett ord till mig så jag bröt ihop här. sa till honom att jag faktiskt längtat efter någon som pratar och berättar om något, vad som helst, när jag är så här deppig..o då vart det lite bättre. jag stod som en zombie över disken, fy tusan va tungt..Dan tog iaf o gjorde rent köksbordet o golvet, jag kan tydligen inte förvänta mig mer .
madde: Linn är också inne i värsta seperationsfasen hon med!!
ååh vilken god mat ni blev bjudna på .
kul att du kommer tillbaks till dtt gamla jobb!!
jag har mått dåligt psykiskt till och från sen Linn föddes, men tabletterna gör det hela 1000ggr värre just nu...
barbamamma: nää va synd att jackan inte satt så bra då . jag förstår att du har problem att hitta rätt med tanke på brösten, helst ska man väl vara platt däröver har jag själv märkt för att resten ska passa bra lixom
glittrax: jättesvårt att komma på något som du kan söka praktik på!! skönt att du iaf får gå hemma lite nu och det var tur att du fick så förstående arbetsförmedlare!! när jag gick gravid med Noah så ville de att jag skulle ta ett tungt jobb som innebär att man skulle montera ihop möbler. tunga lyft skulle dte inneburit, jo tjena, hade ju säkert funkat med mina fogar .
pilea: ja det är ju faktiskt lite lustigt att ångest o sådant kan förvärras de första veckorna, men det hade ju något att göra med serotoninnivån i kroppen.
ja du, vi har ju inte heller några knubbiga barn och Noah äter minst dubbla portioner av allt så man undrar vart maten tar vägen
nu är första gången på hela dagen jag känner mig någorlunda okej..i morse var jag så himla dålig, bara satt o skakade och var så illamående så jag trodde nästan jag var sjuk. som tur var så sov iaf Linn mycket idag så jag fick också sova. annars har hon typ bara sovit drygt 1 timme på hela dagarna så igår var jag helt slut av utmattning..
x-girl: vilka fina tårtor det blev!! så roligt att Selma fick så mycket prinsesssaker och att hon tyckte det var kul med kalas, men jag kan förstå att det kan bli lite mycket ibland .
grattis också till Arvid i efterskott som blev 6 månader igår .
jo Dan är hemma, men det verkar inte som han kan/vill ta hand om två barn samtidigt så jag får vänta med att sova tills Linn gör det..
idag är det bättre än igår iaf..men jag kommer inte till att orka åka över och titta på lägenheten imorgon så jag lämnar över det ansvaret på Dan som får gå dit efter jobbet...känns jäkla trist, men vad ska man göra..
madde: ja så där är minsann Linn med, fast hon tar sig inte fram på nå't bra sätt ännu, växlar väldigt med metoder så jag får bära med henne överallt. måste jag berätta hur slut min rygg är nu. men det är jobbigt att ha någon gnällfis efter sig också kan jag tänka mig. så duktig han blivit på att åla .
hasselbackspotatis brukar Dan göra ibland, det är riktigt mumsmums .
jag tror inte dte är förlossningsdepression, men man vet ju aldrig. är väl liknande symptom antar jag...
x-girl: jo Dan hade tänkt att ta med sig kameran .
har märkt att ju mer jag sysselsätter mig desto bättre mår jag så det är nog ångesten som framkallar illamåendet. får väl se vad läkarn säger imorgon när hon ringer.
och nu i eftermiddag fick vi reda på att Dan's mamma, mormor och bror kommer hit på dopet. framförhållning, vad är det?? hans mamma hade ju i princip slagit fast att hon inte kommer för hon har precis flyttat o så..jaha 3 pers som ska komma o bo hos en, med mindre en veckas varsel..suck! fast Dan sa till henne att jag är utbränd just nu så hon vet iaf hur jag mår. hon undrade till o med om jag skulle orka med att ha dem där..men det måste jag ju, hon har ju inte sett Noah sen han var bebis..
måste berätta att vi fick en chock här idag när Linn plötsligt stod i spjälsängen . iofs har hon väl varit på g länge på sätt och vis, men man trodde det skulle dröja länge ändå.. hon nästan klättrar i soffan och igår lyckades hon fastna i leksaksbacken. hon hade dragit sig över leksaksbacken på något konstigt vänster och hängde fast över den och fastnade med magen mellan nån leksak. hua, hon är igång hela tiden, nästan så jag vill äta upp mina ord om att vilja ha ett barn som är mer aktivt än vad Noah var . .
madde: så fin liten kille jag ser . jaa det där med om de är på G är svårt att säga...Linn har ju varit ganska mycket på knä i det sista och lekt i leksaksbacken, det roligaste som finns just nu verkar det som . men exempelvis Noah, han kröp ju ganska länge och visade inget intresse alls till att vilja resa sig, men från en dag till en annan stod han upp och då var han ju över ett år gammal!! men vi sänkte botten på spjälsängen redan när Linn började sätta sig själv upp och det var tur för annars hade hon säkert ramlat ur nu!! men bättre att man sänker för tidigt än för sent så det är ju bra om din sambo fixar det .
Pilea: ååh er helg lät så lugn o skön . herregud ja, på söndag är det ju första advent. har haft så fullt upp med dopgrejerna att jag glömt bort det!! hmm har inte ens någon susning var julgrejerna är heller. suck, ännu en sak på "att-göra-listan". tänker nog flytta julen till sommaren istället .
Ain: men det verkar ju snart vara på g för benjamin då att resa sig han med . ja det var himla tur att vi sänkte botten, hade inte varit så kul annars. hon är ju helt livsfarlig så som hon klättrar och hänger över saker..
jo det blir säkert roligt om inte annat för Dan's skull att hans mamma kommer ner. och hans bror har ju varken träffat Noah eller Linn så..tanken var ju att de skulle kommit förbi förra hösten, men hans mamma är ju lite knepig o prioriterade annat. så varken jag eller Dan hade räknat med att hon skulle komma ner till dopet så man kan ju inte neka de att komma när det var så länge sen vi sågs. så det är väl blandade känslor jag har just nu..vet inte hur min ångest blir eller någonting..
ain: kul att du trivs med jobbet, men jag förstår att pendlingen blir jobbig!! skönt att det även fungerar med benjamin. så himla söt han är .
barbamamma: fin Agathon är, men jag tycker han ser lite förvånad ut på bilden .
ååh va skönt att du snart är färdig med svenska-eländet, glad för din skull!!
skönt att du kommit såpass långt när det gäller att köpa julklappar, det är så himla jobbigt innan man blir klar med det. ja du har rätt, advent är här oavsett om man vill eller ej tyvärr .
men kroppkakor är ungefär som pitepalt då, undrar vad som är skillnaden..det är jag iaf hemskt sugen på att göra någon dag.
ja hon kommer nog springa fram snart vill jag tro..idag reste hon sig mot tvättkorgen och det var ju himlans tur att den stod mot väggen o fastkilad med en annan tvättkorg för annars hade den tippat över henne. och så glad hon blev, lilla skitungen . sablans synd att jag inte har kameran hemma för det var en rolig syn när hon fick tag i strumpor o viftade med dem..men hon är livsfarlig för helt plötsligt så släppte hon greppet om tvättkorgen ju, tur att jag fanns där då ..och sen så gick hon mellan dessa två tvättkorgar genom att hålla sig i kanten .
men jag vet inte vad vi ska göra med spjälsängen för idag ramlade hon två gånger när hon skulle resa sig upp och jag är rädd att hon slår sig i huvudet mot kanten .
mådde sjukt dåligt imorse och självklart när jag skulle iväg till dagis, men nu är det bättre igen. läkarn ringde och alla prover såg iaf bra ut så jag det är nog min dåliga aptit som gör att jag minskar i vikt..hon sa att vi skulle avvakta o se om mitt illamående kommer försvinna så hon ringer på fredag igen.hon var lite orolig och vill att jag söker hjälp så vi kan få avlastning. känner i hjärtat "nej nej nej" . men vi får väl se..
nä nu väntar sängen för mig, verkar som lillfia somnade
barbamamma: nä jag har inte haft problem med fejjan, iofs så ha jag inte hunnt vara inne där så värst mycket heller idag .
ja obegränsat med pengar skulle man ha, då hade det inte varit några problem alls
ja usch, jag blir helt nervig på Linn, hon är så framåt hela tiden och man undrar var det ska sluta!! lär få många grå hår nu!! men då kanske jag bara ska låta henne hållas för hon hittar väl säkert balansen inom kort. det var nog för att hon var så trött som hon ramlade också.
men hur gammal är lexan då?? jag hade för mycket tänder så jag fick ta bort typ 5 st när jag gick i femman. det var ett hemskt år, hua . vad dåligt om de bara säger att ni ska vänta, förstår om hon vill få de fixade!!
x-girl: så söt lilla Arvid är, han ser också minst sagt förvånad ut . ja du har rätt, bebisarna ser så olika ut och det är kul att se . tycker Arvid är så himla lik Selma, är han inte??
hur är det med din mormor nu då??
ja så där var ju Linn förut, men nu har hon kommit ur sin fas o vaknar bara en gång på natten och äter och så sover hon till 6.30 på morgonen så man känner sig ju mycket mer utvilad .
Pilea: så fina barnen är . o så duktig Alve är som kan stava till sitt namn nu. det går fort när de väl knäcker koden . kul med shopping idag!! jo hon kämpar på minsann, hon vill undersök allt hon kommer åt .
Dan har kollat på lägenheten och den var väl okej iaf, inte superfräsch, men inte sunkig heller..jag blir lite sådär, ska man sätta sig mitt i centrum med barn..iofs så fick alla mina klasskompisar växa upp så där och jag var en av de få som växte upp i att bo i ett hus utanför stan..men ändå...behöver å andra sidan inte släpa matkassarna många meter så det skulle väl iofs kännas skönt. äsch det löser väl sig, känns bara så jobbigt att behöva flytta igen och fixa allt som ingår i det ju..