Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
ain: så kul att din pappa gifte sig på nyårsafton o allt, helt otroligt att Miriam orkade vara vaken så länge . men stackars benjamin som är så sjuk, hoppas han kryar på sig snart!! usch, nackspärr kan vara illa nog ibland, hoppas den gått över!!
madde: haha det där med maten känner jag igen, kändes verkligen som man bara åt och åt hela nyårsafton . trevligt ni verkar haft det. vi kollar faktiskt knappt på tv alls, när Noah har gått till dagis så är man redan trött på 3 rundor med Shrek-filmer så dumburken brukar oftast slås av o på kvällarna sitter vi oftast o kollar på Dan's dator på nån serie han laddat ner eller nå't. så egentligen saknar vi inte tv'n så mycket mer än att det var väldigt skönt att ha Noah framför den .
x-girl: men va tråkigt att ingen ville spela spel, det är ju kul om man ändå har tid för det lixom och socialt!!
har ju svarat dig ang renoveringen och jag förstår ju att ni velar om det, men om ni ändå ska fixa en del så hade iaf jag hellre satsat stort från början och sluppit att göra saker pö om pö..men den ekonomiska biten ska ju alltid klaffa så jag förstår att det är svårt!!
barbamamma: jag tror väl inte du har någon diagnos, men det kan väl vara olika personligheter som gör att man vill ha framförhållning?? min storebror var alltid så som din syrra verkar vara och jag avskydde alltid redan när jag var liten hur han var, att man höll på att missa skolbussen för han var ute i sista minuten osv. jag har inte lika stort kontrollbehov idag, men vet att om jag blir jäktad av en situation så lägger jag oftast ner det för att jag vet att jag mår dåligt av det. och inte ens jag med bara två ungar skulle sätta mig i en bil för att åka o kolla fyrverkerier så där. du får stå på dig lite mer nästa gång gumman, tror du är på tok för snäll mot din syrra ibland .
lät jättegott med humrarna, synd bara att maken var tvungen att åka iväg .
jo vi försöker använda pottan som du köpte
CA: vilken härlig nyårsafton ni hade och det verkade ju va kul igår också!! roligt att ni nu har vänner som mognat lite mer .
ja ang pottträningen så undrar jag också hur vi ska göra med det just när vi ska ut och så, vi är ju ute rätt så mycket och åker pulka, skulle ju vara väldigt jobbigt om han skulle kissa på sig då!!
suck, vår pottträning gick inget vidare. vi satte på Noah blöja när han skulle sova middag och efter det så skrek han och vägrade att gå utan blöja . vi försökte inte göra en stor grej av det, är rädd att han ska bli ännu mer avskräckt från det. men hur ska vi nu gå vidare?? det som stör mig mest är att Dan inte alls verkar engagerad i denna fråga utan det är jag som vill få Noah blöjfri och får då stå där helt rådvill själv .
jag har mått så sjukt dåligt, men börjar bli bättre. igår så skakade jag hela kvällen pga ångesten, kunde inte hålla benen still så hela bordet vibrerade när jag hade benen mot bordet och jag kunde inte skära ost till kexen som vi åt utan Dan fick till o med hjälpa mig med det!! jag kunde inte sluta skaka och imorse var det nästan värre så jag höjde min medicindos fastän läkarn sa att jag skulle vänta tills vårt samtal på onsdag. jag orkade inte mer och jag har mått såå mycket bättre idag. trodde nästan jag skulle bli tvungen att åka in till sjukan igen så jag är glad att jag gjorde det valet. idag så har vi varit ute med ungarna, tycker det är skönt när man kan ta dem i var sin pulka och dra . sen har vi rensat i ungarnas garderober, det märks att de växer