• lunaria

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

pilea:men lilla Max då, jobbigt att han inte äter . gick det att få i honom något idag?? jag tror inte du kan komma billgare undan vad gäller blöjorna om man räknar ut styckepriset. blir skönt sen när vi bor nära Lidl och bara gå o handla, just nu blir det lixom lite omväg när man ska med bussen efteråt så vi är inte inne där så ofta. på hemköp kostar blöjorna 109kr/paket för Libero och pampers, men vi har ju ofta rabattcheckar att använda oss av så det blir okej pris ofta där ..

du kanske kan gå till kiropraktor om det inte blir bättre?? vill iaf säga att det är bra att röra på sig om man har ischias, har för mig jag läste det någonstans. vet ju hur jobbigt det är, hade ju så ont under graviditeten..
    ang maten så såg det väl okej ut, men om jag hade vägt såpass lite och fått äta vad jag ville så hade jag tagit mer grädde och creme fraiche i saker och ting. du kan också göra wok med kokosmjök för det är ju rätt så mycket fett. frukt til mellis, varför inte göra milkshake eller liknande lite mer?? det är bara lite grejer jag kommer på, det är just såna saker jag får kämpa med att hålla nere för annars ökar jag massor i vikt.

barbamamma: oj riktigt många tandsingar som är på gång då . kollar varje dag på Linn, tycker det borde komma någon tand snart .

usch och fyy, stackars barnen som spyr så där!! läste precis på aftonbladet att vinterkräksjukan är värre i år än innan så man får väl se om vi lyckas hålla oss från att få det i år..

ja jag vart nog lite irriterad på henne på soc, men hon verkar lite ung och oerfaren och verkar inte ha bättre vett. hon är ju typ i samma ålder som jag och Dan och jag kan irritera mig för hon har en sådan typisk översittar-attityd lixom så jag nästan bara skulle vilja dra ner henne från den pediestal hon tror sig sitta påObestämd

x-girl: åååh va duktig Arvid är, grattis på 8-månadersdagen . när jag läser om era problem med Selma så sitter man ju alldeles rådvill. jag har inga tips att ge eller vad man ska säga då vi bara hade en liten period i somras som Noah kom över till oss. saken var väl den att vi kom på att varken vi eller Noah fick någon värst bra sömn så till slut lade vi bara tillbaks honom och kämpade med det i nägra veckor tills han sov bra i sin säng igen..

haha, jag har både diskat och dammsugit idag, kändes också helt underbart . det var bara Noah's rum som jag inte fick dammsugit, men både han och Linn satt där inne och hade något som kanske skulle kunna kallas kloss-lek = klossar spreds ut på hela golvet + att de välte ena leksaksbacken. puh, blir morgondagens projekt

ikväll ska jag försöka gå in i duschen, tänk att det fortfarande är så svårt att få till en sån enkel sak. men nu är det iaf fint i lägenheten så jag ska väl packa någon låda och bara skura golvet i köket innan läggdags. är något trött på min make som intagit en lugn och stillasittande ställning i hemmet igenSkrikandes. jo då han har tvättat idag, men inte mer än så. imorgon kommer pastorn hit. det känns jättejobbigt, men om Dan inte får igenom sin sjukskrivning så får vi inga pengar över till mat efter räkningarna är betalda så därför kan vi få hjälp genom kyrkan även om jag kommer till att skämmas som tusan imorgon när vi träffar henne ..fast jag tror verkligen inte sjukskrivningen går igenom för han får bara vara sjukskriven en månad när han är inskriven på sin aktivitetsersättning och nu vart det ju mer än en månad så idag fick vi ett brev hem om att läkarn behöver komplettera en massa och Dan fick inte tag i läkarn..jag tyckte redan från början att det var ett tafatt brev med dålig svenska så det var vl inte helt oväntat iaf.. men suck ändå att ingenting bara fungerar smärtfritt...

• lunaria

barbamamma: hoppas din man kommer hem ordentligt, oroligt så där kan jag tänka mig!! hoppas verkligen inte att du blir sjuk du med!!

jo hon är ju snabb med det mesta så det gör ju iofs ingenting om tänderna väntar och jag fasar lite över att saker kommer gå sönder sen när hon får tänder för hon tuggar ju på allt .

jag satt här och räknade upp allt vad jag skulle göra och då erbjöd sig Dan att skura golvet medan jag duschar. haha, någon gång ska han förstå något!! men däremot precis när jag kom ut från badrummet och jag känner mig så glad så håller han på och tjatar om att jag skulle kopiera in alla bilder i min dator igen och bla bla bla. han fattar inte hur det är att vara psykiskt utmattad, jag som brukar kopiera saker från usb-minnet så ofta och nu låste sig allt i mitt huvud och jag började bara gråta istället för det blev lixom den grejen som svämmade över i mitt huvudGråter. känner att jag håller på att dimpa ner igen, men det blir väl så när jag egentligen inte borde göra något fysiskt då jag blir så lätt utmattad, men måste för att annars så blir soppåsarna överfyllda, det står öppnade förpackningar och så smuts och skit överallt. jag försökte verkligen släppa allt, men inser samtidigt att jag mår ännu sämre psykiskt av att det är så smutsigt fast samtidigt blir jag trött psykiskt också av att städa och dona . moment 22..

ja majblomman tänkte vi försöka söka nån peng nu till sommarn för det är tydligen så att man kan få hjälp med semesterpeng och om livet ser lika miserabelt nu så kan vi ju behöva hjälp med det och hitta på nå't kul med ungarna .

Pilea: ååh saknar verkligen 5:an just nu , kram till dig med!! va mycket gott du verkar stoppa i dig, är ju verkligen konstigt att du minskar i vikt!! kan ju vara någon slags allergi som gör det så du borde kolla upp dig om det inte blir bättre.

ja det är lustigt att man räknar sig själv som nyttig i enbart det man gör precis som att alla göromål sätter ens värde som människa. fast det är ju iofs lite så samhället och världen ser ut, det är egentligen inte konstigt att folk blir utbrända. och jag är minst sagt min värsta fiende för jag intalar mig alltid att jag kunde gjort något mer hur mycket jag än får gjort på en dag..fast jag arbetar aktivt för att ändra mitt tänkande även om det är svårt .

• lunaria

men fyy sjutton vilken natt ni haftFörvånad. kan ju inte säga annat än att jag hoppas så innerligt att du slipper skiten, men o det blir så så får an hoppas din man kan vara hemma lite och ta hand om allt!!

jag vet inte om han fattade, han satt bara tafatt här i soffan och jag blir så irriterad. känner mig rätt så ensam igen när han inte förstår vad det är jag blir dåligt av. jag blir förtvivlad, det känns aldrig som att han förstår..

x-girl: så jäkla typiskt att mensen skulle komma just nu av alla dagar, hoppas du känner dig lite piggare imorgon iaf!! skönt att ni får barnfritt då, kan tänka mig om det känns lyxigt att bara sova ensamma i sängen .

nä det känns ibland som att han blir passiv för att han tycker kanske själv att jag inte tycker han duger oavsett vad han än gör vilket inte är sant lixom..våra sista snack har verkligen känts som att prata med en tjurig tonåring. det är det här jag saknar, vill ha ett bra samtal som inte handlar så värst mycket om varför inte saker har blivit gjorda utan vilka lösningar vi kan hitta för framtiden så jag inte hamnar på botten igen...när jag berättar att jag lätt kunnat åka in igen så säger han till mig att sluta överdriva och "vi ska väl fixa det här??"..men jag undrar HUR egentligenObestämd

CA: usch sitter och nästan blir nervös för din skull, det låter ju som något verkligen kan vara på G snart . helt sjukt, men jag var glad att vattnet gick för jag fattade aldrig att jag hade så mycket förvärkar som jag hade, det fattar jag såklart idag, men inte då. så jag hade ju rena turen att vattnet gick så vi beställde taxin o kom in i tid . ni får väl testa färdknäppen, funkade för oss .

ja du borde verkligen ta det lugnt, men jag minns när jag hade gått över tiden så var jag så rastlös att vi gick typ någon mil/dag och det var ju så dumt egentligen, men jag vet känslan av rastlöshet och det kan vara ett gott tecken det med

glittrax: bra att du fick en annan bm att prata med imellan iaf, även om det är jäkligt synd att du inte kan gå till henne istället!! hoppas verkligen att din vanliga bm tar proverna, är dåligt om hon missat såpass vilktiga saker!! jag hade skitdålig bm när jag väntade Noah, men när jag väntade Linn så fick jag en som mer kan vara som min mamma, så urgullig och hon var petnoga med alla provsvar och brydde sig verkligen. det är guld värt att få gå till en sådan!!

jo så där är Dan med, tar inte tag i saker förrän man inte ser diskbänken och jag blir tokig på det!! mycket lättare om man gör lite pö om pö lixom så man inte får ett stort lass i slutändan att ta hand om. känns som att man får ta och städa i evigheter när han väl tar tag i det och man själv inte orkar ha det så längre, tråkigt för jag skulle vilja slippa det någon gång ibland .

pilea: nä du, jag håller inte tyst just nu om allt som jag vill ska hända och jag säger rakt ut att jag tycker det funkar dåligt allt just nu och vill gärna se en förändring för annars kommer jag inte fixa det..men det ska ta både en, två eller hundra timmar innan Dan's hjärna ska ta in allt och han börjar då helt plötsligt med saker hux flux.. han är så impulsiv när han väl ska göra något och jag som är så stresskänslig klarar inte av det .

stackars Max, men det låter ju som att tandsingar är på g så hoppas han blir bättre snart .

ja om du minskar i vikt är det mest sannolikt överproduktion om du skulle ha sköldkörtelproblem. jag minskade i vikt tröts att jag hade underproduktion, men det är nog väldigt ovanligt och hade nog mer att göra med min utmattningsdepression att göra. det är lurigt det där med sköldkörteln så det borde du kanske kolla upp. du känner dig inte tröttare än innan??

jag håller verkligen på att få spader på min make. han var till nätverkshuset idag och skulle handla mat efteråt. så ringer han hem till mig att han har ingen fantasi vad gäller maten så han ber mig komma på. jag satt här med en hungrig o gnällig Linn så jag sa till honom varför jag alltid måste komma på saker när det är han som är i affären och ser vad som finns??.men så kom jag på att han kunde köpa fryspizza, men nä det hade han redan kollat och det var slut. jaha?????!!!!!!!!!!! suck!! min mens har verkligen varit som helvete på jorden, har blött så mycket, men så proppade jag i mig järntabletter idag och igår så jag är iaf inte lika yr längre. men jag känner blodet koka inom mig, märks det??Oskyldig.  

nä får nog kolla till Linn snabbt nu, hon har krypt till Noah's rum och härjar fritt där inne och det låter typ som ett mindre världskrig brytit ut . Noah plockade upp alla klossar imorse iaf, men annars ser det ut som ett bombnedslag där inne..

• lunaria

CA: hade såklart gått över tiden med Noah skulle det ju stå, Linn kom ju samma dag som hon skulle

• lunaria

suck allt försvann som jag skrev, tror inte internet funkar riktigt bra

barbamamma: men din syrra då, vet fasiken inte vad man ska säga om henne. hon lägger ut ett påstående på fejjan om just det där om att läk nog tyckte hon tränar för mycket och så är det precis som att hon blir chockad när man säger att hon kanske borde lyssna på läkarn. tyckte hon bortförklarade det hela och skyllde ifrån sig. men du ska ju veta att om hon prioriterar träning framför att komma på kalaset så är det ju hennes val och hon kan ju hitta ursäkter förr att inte komma, men vad det än gäller så låter det ju knäppt från hennes sida . japp, du ska inte lägga så mycket krut på det..

nä fy stackars ungar som mår så dåligt!! bra att de inte spy längre iaf!!

jo jag är bra sugen på att ge en spark där bak!! men han vet ju mycket väl att han inte får så många chanser mer. när jag låg inne så fick jag ju tänkt en del och jag valde att ge honom en chans till för det var knappt så jag ens tänkte det ett tag. jag tycker inte att hela min hälsa ska gå åt skogen för att han inte finns där på rätt sätt..förstår inte varför han inte VILL förtstå, känner mig som sagt lite ensam när jag sitter och funderar kring allt

glittrax: jaha då har du underproduktion ändå, men det är väl positivt på sätt och vis då det säkert gjort dig mer ledsen och ur humör än om du varit okej. men är det första gången de kollar det denna gång, tycker det vore konstigt för du hade väl problem förra gången oxå??

pilea: haha, nä jag ska nog inte skälla ut honom om det inte blir nödvändigt, jag föredrar att diskutera saker i vanlig samtalston . nää vi har faktiskt nästan aldrig haft det så här, jag vet inte vad som hände när vi fick Linn . allt är bara jobbigt och man får tjata om allt och förr orkade jag ju ta mycket av städningen, men iom att jag fått min utmattningsdepression så hänger varken kropp eller huvud med. enligt läkarn ska jag göra absolut ingenting här hemma utan bara sova, äta, gå på toaletten och duscha och rå om mig själv, men det är svårt med två barn och framförallt med en vuxen man som lätt blir inne i sin egna lilla bubbla...jag hoppas vi fixar det här, men är inte helt säker på att vi kommer det.

har väntat på prästen sen kl 14 så jag hoppas inte hon har glömt av oss nu...

• lunaria

CA: naw Leo låter ju så himla fiiiint och det passar så bra med ert efternamn så om jag får säga min mening så tycker jag ni ska ta det

matplanering är ordet. har varit så mycket kaos att det varit svårt att få någon ordning på allt, men så fort vi får veta om vi får hjälp av kyrkan så ska vi handla och sen göra matplanering. ett tag var vi så himla duktiga på det, men det är ju jämt jag som måste föreslå allt för att det ska hända något så..tack för påminnelsen

glittrax: jag tror jag hade ett TSH på 9 under graviditeten så jag fick ju öka min levaxindos till 150 och sen efter förlossningen har det varit upp och ner, när jag var övermedicinerad hade jag 0,0019 tror jag och när jag fick underproduktion så låg jag på 14 som mest och då mådde jag inte så värst bra...levaxinet ökar antal hormoner, men trycker ner just TSH så det är därför det kan kännas lite förvirrande det här med proverna . så det kan mycket väl förklara varför du mått som du gjort, en del människor känner väldigt av minsta förändring (jag är sån person iaf). jag tyckte det verkar konstigt att de inte tagit det innan när du hade samma problem förra graviditeten!! det sägs ju att dryga 20% av de gravida egentligen kan behöva levaxin, men trots detta faktum så kollas inte alla gravida. se till att de kollar dina sköldkörtelvärden efter förlossningen också så du inte får problem då oxå!! de kollade mina sköldkörtelvärden på sjukhuset och nu är de faktiskt bra och låg runt 2 tror jag . jag förstår hur du menade, var rätt så tacksam när jag fick giftstruma och fick reda på det, hade ju gått så länge och känt att inte saker varit helt rätt... 

jag tycker du ska försöka med FK igen, du borde verkligen kunna bli sjukskriven tycker jag med tanke på allt som hänt!! men jag förstår om du inte orkar kämpa med tanke på hur du mår

tror inte vi får något besök idag

• lunaria

x-girl: ååh va mycket fint du hittade på rean du, va kul . hoppas ni får det riktigt trevligt på Ikea!! gott med tacos.

en del beror nog på hans diagnos, men nu känner jag att nu får han börja arbeta med sin diagnos för det finns ju faktiskt de som lever ganska normalt med den. men så kommer det folk som säger att ingenting märks på Dan att han har en diagnos och vi diskuterade detta en del igårkväll och när Dan får höra detta så känner han väl lite att det är jobbigt för han vet att det är så mycket som han inte klarar av och känner inte han han får förståelse utan folk skämtar bort hans diagnos...och när jag får höra att han är normal så känner jag som ett slag i ansiktet då det är så mycket jag gör av den delen som Dan inte fixar och det är ju naturligtvis därför jag bränner ut mig själv. att alltid få höra att Dan är så normal, men det är han ju inte och han behöver verkligen få uppmuntran från något annat håll att han måste kämpa själv för en del. men hela hans uppväxt har han blivit anklagad för att vara lat och okunnig och det är nog så att han har så dåligt självförtroende samtidigt som han är lite bekväm med att inte arbeta för att hitta nya lösningar. jag är ju tvärtom och skulle snarare behöva bromsas för att jag tar på mig för mycket åt alla människor och då även för Dan. jag tycker att han kan säga att "det här har jag svårt med, men ska kämpa för att arbeta med det". det är när han blir så passiv och inte verkar kämpa som jag blir så trött att tjata på honom som en mamma gör med sitt barn.

barbamamma: fyy jag förstår att du är trött på hela eländet nu, tycker så synd om er allihopa . kom tillbaks när du har tid, om du bara vill ösa ur dig all frustration så är det bara att skriva vet du .

prästen kom kl 18.30, typ några timmar för sentObestämd. vi får handla mat för 1000kr för kyrkans räkning så det känns skönt även om jag  mår dåligt och skäms för det och det kommer kännas jobbigt idag när vi ska handla. men hon förstod vår situation..sen hade jag och Dan ett snack igårkväll som gav rätt så mycket. jag känner mig dock rätt ensam för det är bara jag som är aktiv till att vilja förändra saker..men det är så mycket som hänger över oss så det är väl inte konstigt om både jag och Dan mår dåligt på var vårt sätt..han hade iaf pratat med sin kontaktperson som i sin tur pratat med soc efter mötet här och det låter iaf som att i dagsläget att soc tänker avsluta utredningen fortare, hon var såpass nöjd med svaren som hon fick. då har jag o Dan iaf svarat lika på alla frågor och hon verkade inte bekymrad för barnen så nå't positivt iaf

• lunaria

familjeliv har krånglat lite i flera dagar så jag får väl se om jag kan posta det här..skrev ett inlägg igår som försvann och då gav jag upp

CA: nä va snopet med värkarna!! men jag måste haft det så där i flera dagar så jag är glad nu efteråt att jag ignorerade de så mycket för jag avskyr att gå och vänta på saker . det kan nog hålla på ganska länge, minns att jag hade det i nästan 1½ vecka med värkar till och från...förstår att det är frustrerande!!

ang bio så skulle jag nog tagit med Noah på bio fastän han är såpass rastlös som han kan bli. ta med lite godis till honom så går det nog bra .
    skönt att ni får så mycket avlastning, ta emot det med glädje och så bra att han trivs där

pilea: oj vilken tur du överlevde helgen iaf . kommer till att bli jättefint när det är klart, men tur att du överlåter arbetet till någon annan .

barbamamma: läste om brevlådan på fejjan, vad är det för dårar som håller på så där . skönt att inte hela familjen insjuknade i magsjukan!! förstår att dte blir lite tvätt!!

x-girl: skönt att ni kom iväg till Ikea, såg ju på bloggen att ni hittat en del . jobbigt att du sover så dåligt, men det får du ta upp med den personen du får träffa, kan ju bero på ångest att du har såna sömnproblem. skönt att Selma iafsov i egen säng inatt och begärde lego
    ja det är såklart lättare för de som får diagnos tidigt, men jag vill bara se att han försöker, det är allt jag kräver.

jag och Dan hade ett samtal till igår för han säger till mig att jag måste vara ärlig och pusha på honom, men när jag gjort det så har han nästan skällt ut mig. så jag har varken vetat ut eller in och jag har känt att allt varit jobbigt. men nu känns det som att vi är på G igen . det är nog mycket kring flytt och den ekonomiska biten som stressar oss båda två just nu + att vi har hundra möten och telefonsamtal varje vecka som stressar en. min förkylning tog dessutom nya tag så jag har inte mått så bra. igår hostade jag så jag fick blodsmak i munnen, min hals är sårig

Linn har varit lös i magen i flera dagar, men jag tror att det är någon tand på G...inatt så väckte Dan mig för då hade hon lyckats pillra upp blöjan och hon hade bajsat så hon hade fullt med bajs från topp till tåKräks.var dessutom bajs i hela spjälsängen, på snutten och spjälsängsskyddet!!! så det blev ett bad för lillfia kl 2.30 och hon satt och plaskade så nöjt i badet . Dan tog och bäddade rent medan jag badade henne. tyvärr så förstår jag varför jag ska sova med de tabletter jag tar för jag blev så sjukt illamående och sen sov jag inget bra efter det heller...

• lunaria

barbamamma: skönt att du kan ta det lite lugnt imellanåt också, med 7 ungar kan jag tänka mig att det inte blir så mycket egentid .

pilea: jobbigt att Max inte äter så mycket, det är ju inte bra . du får väl gå till bvc och kolla upp honom om det fortsätter. det kan ju bero på massa olika anledningar, vet ju att barn som kan få blåsor i munnen som gör ont, du ser ingenting sån't??

x-girl: skönt att Arvid ökat ordentligt i vikt . jag är nästan inne på att väga Linn snart, tycker hon börjar bli så smal, men samtidigt rör hon sig så mycket..fast hon äter ju fortfarande som en häst så jag oroar mig inte för att hon inte får i sig tillräckligt, men man funderar ju kring viktkurvor och sån't där skit igen .

det vart inget vettigt möte för Dan på AF som vi trodde!! han fick inte ens en ursäkt av sin arbetsförmedlare . han fick dock bestämma sig snart om han ville ha sin arbetsförmedlare kvar eller ej. och sen skulle chefen på AF ringa en arbetsplats, men till vilken nytta då kan jag känna eftersom Dan redan skickat in ansökningspapper dit??!! så nu sitter vi och funderar om att kontakta pressen, men man ska ju orka med allt och jag har såna problem med ångesten igen att jag knappt känner för att orka med mer än en timma i taget och då blir det ytterligare en grej man ska orka göra lixom...

pratade med en vän igårkväll och jag vart lite ledsen efteråt. hon har hjälpt oss med de senaste två flyttarna och så fick hon mig att få dåligt samvete över att hon ska hjälpa till denna gången också fastän jag sa till henne att hon får välja själv om hon vill ställa upp eller inte, har ju full förståelse för om hon inte orkar hjälpa oss denna gång. men jag vart lite ledsen då hon gav mig dåligt samvete speciellt med tanke på att jag själv mår dåligt över denna flytt. fast samtidigt behöver vi hjälp så det känns dubbelt. hade önskat vi kunnat få ihop lite folk på annat håll och sagt till henne att hon absolut inte behöver komma för vi fixar det ändå, men hon vet ju att vi inte känner så många så hon känner väl sig tvingad att hjälpa till fastän hon inte vill. fast om hon sagt att hon inte vill hjälpa till så hade det varit mer okej än att ge mig dåligt samvete lixom, jag tycker de är mer rättvist mot mig då. blev lite off med tanke på allt annat som händerGråter.

• lunaria

jag sa till henne att jag inte var så sugen på att flytta egentligen och då sa hon att det var hon inte heller var det och nu "fick vi bannemig inte flytta mer". hon lixom sa det inte på nå't roligt sätt så jag är inte dum på nå't vis som missuppfattade vad hon menade, men samtidigt så sa jag ärligt till henne att hon inte behöver hjälpa oss om hon inte känner för det, vi fixar det ändå. nä då vart hon nog lite sur, men sa om orden och så sa hon något så det lät som att hon offrade sig för vår skull. hon vet hur jäkla jobbigt vi haft det så jag förstår inte varför hon inte säger nej bara och låter det vara, än att säga det på det viset som att man bara är till belastning för henne. det hade varit lättare att höra ett ärligt nej än att höra hennes klagomål på att vi flyttar igen, speciellt med tanke på hur dåligt jag mår över flytten

men jag vet ju varför vi flyttar. min ångest påslagen till max igen pga vårt jäkla boende, hyresvärdens mamma kan ju inte heller bete sig så jag mår skitdåligt efter allt hon sagt till Dan här ikvällRynkar på näsan. jag orkar inte med detta mer, allt går emot oss hela tiden och allt känns jobbigt.. dessutom hände en sak som var så löjlig, men jag gick och hämtade Noah på dagis och då stöter jag på två förskolefröknar med runda magar. såg de för ett par veckor sen sist och blev så tagen av att se att de "plötsligt" var gravida. de båda ska ha barn i maj och jag gratulerade förståss jättemycket (tycker de båda är så snälla och goa ), men jag kände mig helt plötsligt avundsjuk och bebissugen fastän jag vet hur jag för bara ett år sedan gick med kryckorna och knappt kunde gå pga foglossningen. har inte alls känt ett sån't beebissug förrän idag o känslorna nästan skar i hjärtat o gjorde mig helt förtvivladGråter. vet ju att det inte blir nå't till barn, men ag bara kom hem och grät. allt är för jobbigt just nu, förstår inte varför jag är så löjlig som känner så heller, men nää jag skulle vilja dra något gammalt över mig. den gamla Sandra skulle stå och packa grejer i hundrasjutti och slänga ner alla känslor i ryggsäcken, men nu serveras de på ett fat och jag vet inte hur jag ska hantera det. hela livet har det funkat bra att bara trycka ner saker, jag är nog lite frustrerad för att det inte funkar längre.

sorry för ett rent egoinlägg... skönt Pilea att Max iaf äter lite mer, men skumt att han inte vill ha flaska..

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)