Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
pilea:men lilla Max då, jobbigt att han inte äter . gick det att få i honom något idag?? jag tror inte du kan komma billgare undan vad gäller blöjorna om man räknar ut styckepriset. blir skönt sen när vi bor nära Lidl och bara gå o handla, just nu blir det lixom lite omväg när man ska med bussen efteråt så vi är inte inne där så ofta. på hemköp kostar blöjorna 109kr/paket för Libero och pampers, men vi har ju ofta rabattcheckar att använda oss av så det blir okej pris ofta där ..
du kanske kan gå till kiropraktor om det inte blir bättre?? vill iaf säga att det är bra att röra på sig om man har ischias, har för mig jag läste det någonstans. vet ju hur jobbigt det är, hade ju så ont under graviditeten..
ang maten så såg det väl okej ut, men om jag hade vägt såpass lite och fått äta vad jag ville så hade jag tagit mer grädde och creme fraiche i saker och ting. du kan också göra wok med kokosmjök för det är ju rätt så mycket fett. frukt til mellis, varför inte göra milkshake eller liknande lite mer?? det är bara lite grejer jag kommer på, det är just såna saker jag får kämpa med att hålla nere för annars ökar jag massor i vikt.
barbamamma: oj riktigt många tandsingar som är på gång då . kollar varje dag på Linn, tycker det borde komma någon tand snart .
usch och fyy, stackars barnen som spyr så där!! läste precis på aftonbladet att vinterkräksjukan är värre i år än innan så man får väl se om vi lyckas hålla oss från att få det i år..
ja jag vart nog lite irriterad på henne på soc, men hon verkar lite ung och oerfaren och verkar inte ha bättre vett. hon är ju typ i samma ålder som jag och Dan och jag kan irritera mig för hon har en sådan typisk översittar-attityd lixom så jag nästan bara skulle vilja dra ner henne från den pediestal hon tror sig sitta på
x-girl: åååh va duktig Arvid är, grattis på 8-månadersdagen . när jag läser om era problem med Selma så sitter man ju alldeles rådvill. jag har inga tips att ge eller vad man ska säga då vi bara hade en liten period i somras som Noah kom över till oss. saken var väl den att vi kom på att varken vi eller Noah fick någon värst bra sömn så till slut lade vi bara tillbaks honom och kämpade med det i nägra veckor tills han sov bra i sin säng igen..
haha, jag har både diskat och dammsugit idag, kändes också helt underbart . det var bara Noah's rum som jag inte fick dammsugit, men både han och Linn satt där inne och hade något som kanske skulle kunna kallas kloss-lek = klossar spreds ut på hela golvet + att de välte ena leksaksbacken. puh, blir morgondagens projekt
ikväll ska jag försöka gå in i duschen, tänk att det fortfarande är så svårt att få till en sån enkel sak. men nu är det iaf fint i lägenheten så jag ska väl packa någon låda och bara skura golvet i köket innan läggdags. är något trött på min make som intagit en lugn och stillasittande ställning i hemmet igen. jo då han har tvättat idag, men inte mer än så. imorgon kommer pastorn hit. det känns jättejobbigt, men om Dan inte får igenom sin sjukskrivning så får vi inga pengar över till mat efter räkningarna är betalda så därför kan vi få hjälp genom kyrkan även om jag kommer till att skämmas som tusan imorgon när vi träffar henne ..fast jag tror verkligen inte sjukskrivningen går igenom för han får bara vara sjukskriven en månad när han är inskriven på sin aktivitetsersättning och nu vart det ju mer än en månad så idag fick vi ett brev hem om att läkarn behöver komplettera en massa och Dan fick inte tag i läkarn..jag tyckte redan från början att det var ett tafatt brev med dålig svenska så det var vl inte helt oväntat iaf.. men suck ändå att ingenting bara fungerar smärtfritt...