glittrax: det är väl mest att de vill skriva ut en helt från aktivitetsstödet för då anser de ju att man inte är speciellt aktiv. dock har det inneburit för oss att Dan skulle gå ner i ersättning om han skulle bli utskriven på riktigt pga sjukskrivning. det är så många regler kring allt, men det måste ju gälla nå't speciellt om du bara är sjukskriven på 50 %. men säg till om det iaf, jag tror oavsett att när du kommer med din runda mage så lär de inte vilja ha ut dig på någon aktivitet iaf
.
barbamamma: tack så mycket får jag säga igen, jag som alltid tycker jag ser så sliten ut
.
vilken skön dag du fick igår, förstår verkligen att det kändes lyxigt med lite egentid
. skönt att din syrra tog ungarna så där. men jäklar vad ni har otur med torktumlare, att ni redan ska behöva köpa en ny??!!
jag förstår att du blir orolig för febern, nog för att barn kan få en del infektioner, men att det ska hålla i sig såpass länge verkar ju inte normalt alls.
x-girl: ingen fara gumman, vi förstår och finns här för att lyssna. men jag kan känna igen dig i en del du skriver, för jag kan också känna mig på så där dåligt humör och helt plötsligt kan det vända och jag mår hur bra som helst. det är därför det är bra att du får komma till någon att prata med för även om du skulle ha en bra dag just då så vet du ju om att du dimper ner lite då och då. det kanske inte är så lätt att inse sambandet, men jag vet av egen efrarenhet att man får mycket självinsikt genom just få sagt tankarna högt och hon/han kommer inte döma dig för något av det du säger.
jag förstår hur du känner ang öppna förskolan. jag har ju social fobi så jag har verkligen tvingat mig dit för Linn's skull och ett par gånger så har jag känt precis som du, att andra känner varandra och att man typ är överflödig och konstig. men någon gång har det känts bättre för då har någon ny mamma kommit in där och då har stämningen varit helt annorlunda. men jag vet också att mycket av det konstiga existerar i min hjärna och inte andras och det är denna biten som jag lätt faller tillbaks på vid minsta stress och det är därför jag vill komma till psykolog. jag vill hitta redskap för att kunna tänka mig själv som normal...jag förstår hur du känner ang din fobi, men ibland så kanske det behövs att man tar den tyngsta stenen först, men det kan nog du bäst känna efter själv...jag har iaf lätt att skjuta upp saker som är jobbiga när det gäller mig själv och det brukar inte alltid bli så bra då
.
jag har själv kommit på att "bara tanken om helgerna" gör mig slut och det är nog därför jag drar på mig extra mycket skit just lagom till helgerna för mitt immunförsvar sänks. jag är den som sätter igång aktiviteter och bibehåller intresset för barnens skull, men jag hade nog behövt att Dan ska göra det också för det stressar mig enormt att få ta det tyngsta lasset varje helg. han kan ta väldigt mycket på veckorna när Noah är på dagis till att bli så himla passiv på helgerna när båda ungarna är hemma samtidigt. det hoppas jag vi kommer kunna förändra med ett schema framöver för jag kommer må bättre om det blir mer jämn arbetsfördelning. för min del innebär helgerna ingen vila och då brukar måndagen bli rätt så tråkig för då brukar jag verkligen ha slut på energi och behöver ladda batterierna efter helgen. blir lite fel så där, inser verkligen varför det inte hade funkat att plugga just nu
. .
jag var inte så bra i magen här tidigare, men nu har det lugnat ner sig lite igen vad det känns som
. Linn är krass i magen och jag vet inte om hon är sjuk eller om det kanske är tänder på g, men hon har varit ganska gnällig idag
. Noah hade också diarréer, men han verkar då absolut inte sjuk, utan det är nog för att alla ungar på dagis blivit dåliga i magen efter att de började laga mat här på skolan istället.