• lunaria

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

pilea: wow, det kommer bli skitsnyggt sen nr ni är klara med renoveringen . så jäkla typiskt att de förr isolerade med spån, det är det värsta som finns ju!!
    har ingen aning vad som gäller med fp, det är ju så snurrigt med FK regler tycker jag.

har iaf sovt skönt inatt och precis när man känner sig som mest avis på att andra har bebisar som sover hela natten så gjorde Linn likadant inatt . fast iofs så sov hon bara korta stunder i vagnen igår så det kan ju bero på det oxå . men hon är ju garanterat inne i en fas, så ungen äter!! hon fick vällingsflaska kl 6.30, sen vid 7 äter hon två smörgåsar, två smörgåsrån, en ostbit som hon stal från min macka + en påse med "morgonmums". morgonmums är nå't morgonmål från Semper som de sålde ut för 5 kr här på hemköp så vi testade det. när Dan gick iväg med Noah till dagis så tänkte jag lägga henne, men då vart hon hysterisk och då slukade hon en till vällingsflaska . puh, nu sover hon iaf .

vet inte om jag ska ringa läk iaf om mina bihålor, känns ju inte som skiten släpper någon gång Skrikandes. idag skulle iaf Noah vara på dagis mellan kl 9-14 så han får sova middag på dagis. men det hade gått jättebra de 3 timmar han var på dagis själv igår så det blir nog inga problem. fröknarna sa att det märks att han är van att gå på förskola

• lunaria

barbamamma: nä fyy jag är inte avundsjuk på er kan jag säga som hamnat i denna sjukdomskarusellen. o va dyrt det blir också med medicinen . tycker det är skumt att Agathon blivit sjuk igen när han precis slutat sin pc-kur!!

ja om Noah också har haft många såna här matperioder så hade jag nog börjat undra om något är fel med Linn .just nu äter hon mycket mer frukost än vad Noah äter, men det lägger sig förhoppningsvis snart .

x-girl: jobbigt att du känt dig nere igen, men jag håller med, det är nog viktigt att du får ta tag i din depression först!! men du fick alltså inte fylla i den där just då?? för det brukar de ju vilja just för att man inte ska grubbla för länge på hur man mår.

nä barnpsykologen frågade tre gånger under en timma om varför vi hade flyttat hit och då kände jag verkligen att hon inte verkar ha lyssnat vad man säger. kändes som att det var väldigt många saker man upprepade om och om igen..nä jag har svårt för människan... 

ja jag måste hitta någon lösning för mina bihålor...men det jobbigaste är att om jag verkligen skulle behöva gå till läkare så skulle jag inte kunna ringa samtalet dit, förstår inte att man plötsligt kan få sån telefonfobi . har faktiskt varit lättad på sätt o vis för att telefonen inte funkat förrän igår

härligt alltså, det går jättebra för Noah på dagis . det är utbildningsdagar just nu så de hade haft vikarier o ingen vikarie idag trodde på den ordinarie förskolelärarn när hon sa att Noah är där på inskolning . han har kommit in jättebra i gruppen och nu börjar nya ord släppa ännu mer och förskolelärarna tycker att han kan rätt så många ord för att haft talproblem. de har redan blivit frälsta i Noah för de tycker han är så glad hela tiden och är ett så enkelt barn . och det är han ju, men man har ju ändå gått o oroat sig för hur det skulle bli

suck, har slocknat två gånger i soffan idag o känner mig så risig, men jag tror att Linn's förkylning har tagit en nystart också för jag misstänker iaf att en andra tand är på gång snart så Dan har också blivit förkyld nu...längtar tills vintern är över helt, är rätt så trött på det här nu... 

• lunaria

jaha då råder det magsjuka här hemma då . Tyckte Linn har sovit lite väl mycket idag o javisst hon spydde ner hela sig och spjälsängen o hade skitit ner sig oxå..försökte bada henne, men fyy så spyorna satt fast i håret och hela hon luktar spya nu oxåKräks. jag har fått feber och värmeutslag som kliar över hela kroppen. sitter nästan naken här, men ändå är det så varmt . imorgon skulle vi äntligen ha haft möte med nätverkshuset o fixat ett fungerande schema, men nu blir det inställt igen då!! men det var väl lite väntat då Noah börjat på nytt dagis...

• lunaria

barbamamma: så skönt att ni äntligen verkar på bättringsvägen och att du framförallt fått vila ut under natten . hoppas det håller i sig nu!! bra att Agathon är pigg o glad igen, tycker det är hemskt när de minsta är sjuka så där!!

nä jag känner att den här barnpsykologen är så jobbig. sen är det så att specialpedagogen och logopeden tycker att Noah är hyffsat "med" nu för tiden, men psykologen frågade om han fortfarande så disträ och hänvisar då till det första mötet vi hade med henne då Noah blockerade henne totalt o sån är han ju inte mot andra..suck, men ja, det känns meningslöst fast man får väl gå på mötena och inse att Noah får mycket ut av sin specialhjälp på dagis iaf . sen tycker jag det är pinsamt när man själv har koll på namn fastän jag inte har något namnminne egentligen, ex förskolechefen på kommunen fick ett lite annat efternamn än vad han har när hon sa detDrömmer.

Linn har vaknat lite då och då under hela natten, men hon har iaf inte spytt något mer. stackars liten är ju så van att få stora frukostar, men det vågade vi inte ge henne idag så hon var måttligt glad. men än så länge har hon iaf fått i sig 250ml väling utan att spy upp det så jag hoppas det fortsätter så här. dock har hon feber nu också, men det är bättre än magsjuka iaf..blev tvungen att smörja in hennes armar o lite på magen för hon fick så hemska eksem där hon hade spytt på sig igår .

jag har inte haft nån vidare natt, har vaknat jättemånga gånger o haft feberdrömmar. imorse kände jag mig lite förvirrad och allmänt krasslig, frukosten smakade inte så gott så det är lite svårt att få i sig mat nu. och när jag allmänt gick ner i humöret så började jag få problem med att äta...men det ger väl sig hoppas jag...

• lunaria

glittrax: va skönt att du fått sån't stöd av kuratorn. ja det är deras jobb, men ändå så välbehövligt när man känner sig som du gör. förstår att det är skittungt med hela graviditeten, bara att gå med värk dygnet runt kan ju få världens bästa bästa humör att sjunka . sover du något på nätterna åtminstone?? tur att du är inne o skriver i tråden, då känner jag mig inte lika bebissugen längre när du pratar om rullstol och kryckor

vi har en fin mjuklift som inte är fodrad på det viset . tillhör visserligen denna vagn, men du skulle kunna få köpa den då den bara ligger i garderoben o tar plats .

barbamamma: nä fy för kattpiss, förstår att du är arg!! men hur jobbigt kan det vara att köpa såna möbler såpass billigt??!! sparka iväg din karl till att hämta iaf!! jag tycker mammutmöblerna är superfina

det finns bara en barnpsykolog här så det är därför vi har kvar henne

hmm mina bihålor känns bättre igen efter igår, är något less på att det går upp o ner hela tiden. men har jag det efter helgen så ringer jag läkare för då har jag ju stått ut med skiten alldeles för länge..däremot börjar jag få ont i magen så jag hoppas inte att magsjukan bryter ut på mig nu, då blir det lagom kul..

jippi nu damp mina provbågar ner i brevlådan och det verkar som jag har 6 fina bågar som det står mellan .

• lunaria

glittrax: ååh gumman, förstår ju hur du känner dig, om du har din sambo hemma, men han inte riktigt känns med på noterna o inte ringer när han iväg då förstår jag att du känner dig övergiven. för det är ju konstigt att han inte ringde dig när du var ensam så många dagar??!! du får säga att du känner dig ensam när han gör såna saker!! jag förstår känslan, Dan har ju sin diagnos och blir rätt så inne i sin egen bubbla och har glömt av mig rätt så mycket när han har haft något annat o tänka på, det är precis som att man kommer i sista hand . och jag vet hur det är att gå med smärta jämt så där och man behöver någon peppning. därför är det kanonbra att du fått en så bra kurator för jag märkte att man blev väldigt disträ när man gick o hade så ont jämt.

sån mjuklift letade jag efter till Linn då vi har en Carena o de verkar så praktiska, men bra att ni har en ligginsats ändå ifall att . vi använde mjukliften som säng till Linn de första månaderna, så himla praktiskt .

x-girl: ja just ja så är det ju ibland att de ska ha det som jämförelse . kul att ni ska på kalas imorgon till stora kusinen .

just ja, börjar inse att våra "bebisars" 1-årsdag börjar närma sig, vad ska ni ge i födelsedagspresenter?? jag sitter med totalt hjärnsläpp fortfarande. funderade ett tag på om man skulle köpa till nån sån där del till tågbanan som låter, det hade de på förskolan o det lekte både Linn o Noah med i måndags. de leker ju allmänt med samma slags leksaker nu för tiden så därför har jag inte så mycket fantasi då Noah redan har mycket leksaker. såg världens finaste babyleksaker med ljud på Lidl sist, men de skulle bara Linn tycka vore tråkigt att få

• lunaria

Ain: ja en sån sak kanske man borde skaffa, det är väl nå't som vi inte redan har . herregud, har inte ens börjat tänka på tårta än!! aha så Benjamin är också ett kakmonster??Skrattande blir så svårt för Noah avskyr när det blir för sött och Linn älskar detObestämd. iofs kanske vi kan göra smörgåstårta som Noah kommer bli överlycklig för, sen kan man ge honom glass för det är ju typ nå't som han iaf äter och så göra en god tårta som vi andra äter .

va duktig Benjamin blivit!! märks också när Linn vill ha mera, då sitter hon o hamrar på bordet och studsar upp o ner som en galning . idag började hon också säga titta. tror hon säger en hel del ord, men man är inte lika observant som när Noah började säga sina första ord .

fyy vilken ångest jag har idag, den är hemsk så nu väntar sängen för då kanske jag somnar om en timme om jag varvar ner redan nu . godnatt tjejer Hjärta

• lunaria

barbamamma: usch era stackare . förstår att du inte orkar kommentera, du får krya på dig så himla mycket!! skönt att Agathon är feberfri, hoppas det håller i sig nu!! kram till dig.

glittrax: bra att du inte känner dig ensam. det där med sköldkörtelvärdena är ju skitskumt, konstigt att de inte är petigare med sköldkörtelprover när du ändå är gravid!! bra att du fått ändra dos, men för lite sköldkörtelhormon kan få en väldigt känslig och göra att man får dåligt minne så det kan ju hänt för dig nu. är väldigt vanligt med ångest o oro med såna problem, det är ju verkligen något du inte behöver när du ändå mår dåligt rent psykiskt .

jag vet inte hur jag känner mig, går som en berg -o dalbana hela tiden. har iaf sovit ok inatt så jag känner mig bättre än igår då jag lätt hade kunnat dra något gammalt över mig. hade sån fruktansvärd ångest igår så jag visste knappt var jag skulle ta vägen . sa till Dan att han inte fick lämna mig ensam något, är så fruktansvärt när man känner så!!

nu har jag börjat få ont i magen så det förvånar mig inte om magsjukan sätter igång för mig här idag . blev så arg på Dan som hade tagit o gjort en superstark korvgryta med sweet chili sås, är väl inte bästa maten när man känner att magen börjar bli dålig...jag har däckat här tre gånger idag, har inte varit så värst pigg..

• lunaria

suck, var inte mer än en timme efter mitt förra inlägg som jag fick springa på toa. är ju garanterat magsjuka jag fått nu då

• lunaria

barbamamma: men fy tusan era stackare!! stackars dig som inte får sova något fastän du så väl skulle behöva det!! är kanske därför du aldrig kureras helt heller??
    vet mycket väl vad du menar med att inte känna lukt eller smak, hade ju så både när jag hade tillfällig ansiktsförlamning och bihåleinflammationen förra året, men om det är så att du inte blir bättre så får du väl ta dig till läkare. fast jag tror det är ganska många sjukdomar som kan ta bort luktsinne o smaksinne tillfälligt. nu får ni se till att bli friska!! skickar styrkekramar i mängder!!

min magsjuka verkade ge med sig fort iaf. jag var jättesvullen inatt o imorse var magen stort som ett klot, men jag har smått fått i mig lite mat idag . däremot är det värre med lillfia, hon spydde en kvart efter vi lade henne igår och idag har hon spytt 3 gånger. får nog ringa imorgon o höra vad vi ska göra för hon är väldigt trött o slö . sen har hon fått ännu värre eksem där hon fått på sig spya...hon är glad när hon väl är vaken och hon vill ju dricka en massa vatten, men det känns ju som att hon spyr upp allt iaf. nu i eftermiddag spydde hon bara upp klumpar med mat, ingen vätska, så jag börjar ju bli orolig för att hon blir uttorkad. fast hon har ju iaf kissat en del...har sagt till Dan att även om hon inte vill ha välling på natten så får han försöka få i henne lite vatten åtminstone så hon får i sig vätska. jag som trodde skiten skulle gå över nu, blir så less

nä jag har ingen att ringa, men jag har tabletter hemma om det blir för illa..jag väntar fortfarande tid på psykologmottagningen. fattar inte vad som hänt som gör att jag får vänta så här, skulle ju få en "akuttid" för 2 mån sen, med max 2 veckors väntan .

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)