Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
pilea: nu missade jag ju dig, va kul att ni ska grilla o även lite röt lät ju gott. jag har faktiskt hittat en enda ölsort som jag tycker om så Dan köpte nån flaska till helgen
pilea: nu missade jag ju dig, va kul att ni ska grilla o även lite röt lät ju gott. jag har faktiskt hittat en enda ölsort som jag tycker om så Dan köpte nån flaska till helgen
*rött* skulle det ju stå
pilea: haha, nä nu får ni akta er, jag är inte o leka med när jag har detta humör . va skönt att ni ska riva lite i helgen, fast jag förstår om ni kommer att vara ute en del i solen också
.
barbamamma: nämen fyy jag fattar att du är helt slut o bara vill ge upp . tror att sjukdomar gör allmänt att man kan bli deppiga o ni har ju haft så många sjukdomar länge nu. krya på er så mycket, tänker på er. kram!! du kanske också ska ta några antidepressiva. jag är inte helt förtjust i melodifestivalen, tycker det är tråkigt med alla deltävlingar.
madde: oj det var ju flera månader sedan vi var o vägde Linn, ska på 10-månkontrollen på tisdag så det skaa bli kul att se hur stor hon är. hon drar iaf 80 i både tröjor o byxor så hon är rätt så lång iaf. men jag har för mig att hon var 70cm när hon var 8 månader så hon är iaf längre än Julius iaf
x-girl: ja jag har extremt svårt för Christer Björkman, han är så tråkig o musiken har blivit så kass. vi kanske sätter på en rulle istället, får väl se .
jo jag är lite piggare o gladare, får njuta så länge jag känner så här . igår gick det lite berg o -dalbana, men idag är det mer jämnt
. jag lessnade så totalt med Dan, vet ju hur ofta saker blir framplockade för att han ska göra något med det, men sen bara blir stående ett par veckor innan han verkligen tar tag i det. så blev det med hans verktyg, det blev jag ju tvungen att hjälpa honom med, annars hade de väl legat överallt de kommande två månaderna
.
tur att håret växer ut iaf, men ja det brukar ju vara lite svårt när det blir sån't felklipp mitt i lixom..
CA: usch va jobbigt med Elias, bara de här dagarna Noah gick hemma pga magsjukan blev han väldigt rastlös. men vi har ju iaf rätt till 35 timmar/vecka för honom så det känns skönt att han kan gå längre dagar när han varit hemma länge o då han är rastlös. jobbigt med sömnen, minns Linn också var inne i sån fas där man typ inte fick nån vila imellan. klen tröst, men det kommer gå över .
alltså vi fick ju en tv här och har varit utan tv ett par månader, men jäklar va fort man tröttnar på all reklam . skulle mer än gärna kunna tänka mig en inspelningsbar digitalbox.
Idag har vi minsann varit ute i lite mer än 2 timmar . det var välbehövligt´för kroppen o ungarna var så glada de också!! sen har jag sorterat kläder och sorterat ut jättemånga av Linn's strumpor, hon har ju så stora fötter i jämförelse vad Noah hade vid samma ålder
. hittade ett par disneystrumpor på Lidl idag också i st 19-22 så nu har hon lite mer...hur stora fötter har era ungar??
idag blir det våfflor till lunch, sen görs nån middag till ungarna så ska Dan göra lite lyxmiddag med klyftpotatis, baconlindad och ädelostfylld fläskfilé med rödvinssås när ungarna lagt sig så vi kan sitta o äta i lugn o ro. mums .
madde: va kul med kalas, hoppas det blir roligt .
barbamamma: hoppas du och Fredde kan hitta på nå't gott själva då, fyy va trist att de andra är sjuka. men tur att de små är friska just nu, hoppas det håller i sig!! nä usch vet hur det är, att inte kunna leva normalt är ju så deprimerande. om jag blir sjuk något mer nu, så flyr jag nog till en öde ö . kycklingrulle lät ju jättegott, är det ungefär som kebabrulle?
ååh idag gick tydligen en till repris av avsnittet med arga snickaren. suck alltså, vete tusan vad jag ska säga, men vilken trist "lösning" de hittade. men så där är Dan också, han drar mig väldigt till att bli inaktiv när det gäller en del saker då han tar på sig saker som bara blir påbörjade, men inte mer än så. men gud, jag vart arg på arga snickaren, han missade hela poängen med hur det är att leva med någon med sån diagnos. fast jag sa till Dan att det är jäkligt tur att vi inte bor i hus som behöver renoveras när vi knappt klarar av vardagen i en lägenhet. då sa Dan att det är ju så mycket nu när barnen är så små bla bla bla o att vi säkert hade fixat att bo i hus. jovisst.
men nu står iaf han och gör Dagens stora gärning: lagar finmiddag . det blir att kolla på någon film idag, Dan var inte heller så sugen på att se melodifestivalen
. tjing så länge, blir snart nå't gott i magen
hej på er, här var det inte livligt idag . hur går det med sjukdomarna barbamamma?? och blev kalaset bra Madde?? skulle säga nå't mer, men min hjärna går på halvfart idag
idag har det inte varit många knop här hemma, känns som ungarna fått min energi idag . har fixat lite i Noah's rum. tack o lov fick jag med mig Dan, men det var sååå många jobbiga grejer och det var en del smågrejer som knappt tog nägra minuter styck att fixa som han från början skulle skjuta upp till morgondagen!! men puh idag var jag bestämd o sa till honom att vi har en fullspäckad vecka med tillräckligt att göra så han kan inte bara skjuta upp sakerna tills dess utan han kunde lika gärna göra det på studs o han bara sa ja
. lyckades stuka båda mina händer, men jag fortsatte fixa grejer ändå, när man väl får chansen att få med Dan så tar man den. och sen fick jag honom till att bada med ungarna, wow
. Linn var för rolig, hon skulle ligga på rygg o flyta
.
jag har bakat en ananaspaj som till o med Noah tyckte om, ska strax kolla på Top Model o ta en bit till
har fler bilder på lägenheten ute på bloggen, bara på köket och Noah's rum, denna gång kom jag ihåg att kopiera länken oxå:
http://zandra85.blogspot.com/2011/03/lagenhetsbilder-del-2.html
x-girl: så skönt att vattenläckan inte blev värre, men hoppas ni får lånet beviljat o få fint sen iaf!! usch, jag kan verkligen känna sug efter diskmaskin, står ständigt med timslånga diskar o det är så jobbigt . jo Noah's rum kändes så trångt innan vi möblerade om, blev riktigt nöjd. ja det var skönt att vara ute så mycket, men det är lite trist för igår vart jag så trött o det regnade så det blev en innedag.
ja men precis, ibland hade jag önskat att dan kunde säga att han inte har tänkt att ta det just nu = de närmsta dagarna så man kunde få göra saker själv istället.
barbamamma: hoppas nu verkligen ni håller er friska nu o att skiten håller sig borta!! tur att det verkar vara en kortvarig magsjuka, påminner om den som vi hade!! aj vilken osis att du tog o bröt av ena kindtanden . ojva sent Agaton somnade, men hade han sovit mycket under dagen då?
jo ena handen stukade jag när jag skulle lyfta en tung otymplig vit byrå och sen lyckades Noah slänga sig mot högerarmen på nå't konstigt vis så den fick jag skitont i o den är värst idag med, är svullen o blå.
herregud, jag har varit så himla trött . fattar inte varför jag alltid för sömnproblem några dagar innan mensen ska komma för!! igår natt sov jag dåligt så därför var jag lite seg igår, men jag var så himla trött igårkväll, men likväl låg jag bara o snurrade o hade mig hela natten lång o hade bara sovit någon timme hela natten. så nästa natt blir det insomningstablett, måste få sova.
ungarna har såklart varit i farten i morse o rivit ut hela Linn's garderob. och Noah som såg så oskyldig ut har ju också varit med på det för Linn når ju inte så långt upp så hon kan riva ut alla kläder själv. tyckte de skrattade lite väl mycket, trodde de hade varit i Noah's rum, men nu är det väl så fint städat att Noah vill väl inte vara där o stöka ner igen
. Linn säger förresten rätt så många ord nu, bara liiiite dumt att hon tar efter lite ord från Noah så hon sa "tötö" = törstig här igår..förhoppningsvis lär hon sig väl rätt ord sen, men ändå..
barbamamma: oj missade ditt inlägg förut. suck, finns så många nya på tradera har jag upptäckt att jag nästan lessnat att gå in där. ok de som har stor vana vid att sälja, de gör ju sällan såna misstag. jag är precis som du, har egentligen massor av grejer att sätta, men orken finns inte alls!!
oj vad du varit aktiv idag . ang trots o gnäll så har Noah verkligen kommit in i en fas där han bara slänger sig på golvet och låtsas gråta. fan så ofta man går o blir tokig på ungen när man inser att han bara låtsas, hur ska man då förstå när det väl är på allvar??!! o han har böjat peta i maten och det är ju verkligen inte något han hållt på med innan, men vi brukar säga att Linn kommer o äter upp maten för honom om han inte äter upp o då brukar det bli fart på honom
.
x-girl: men va skönt att din kbt-psykolog är så bra o att hon tror att du "bara" är nedstämd. missförstå mig inte, förstå ju att du har det tufft nog, men depression är värre för då hade du gått ett steg till att ja du är motorn i hemmet, men orkar ändå inte fixa allt. för så är det verkligen för mig.
jo jag funderar på att ringa min bm igen o höra vad slags p-piller jag skulle kunna testa. jag har ju så typiskt svåra pms-besvär att jag blir tokig .
hoppas det går bra på banken, håller tummarna .
slocknade här i fm, men försökte lägga mig här i em oxå varpå jag får frossa!! det är också sån't där typiskt pms-bevär, antingen fryser jag eller svettas som en tok. jag tappade upp ett bad så jag hll nästan på att somna i badkaret istället. imorgon måste jag verkligen till psykologen, så jag hoppas jag mår lite bättre då.
ursäkta, blir ett rent ego-inlägg just nu. innan lunchen blir klar, skriver mer ikväll efter bvc-besök o annat... har varit hos psykologen som tyckte mina problem mer var en sak för kuratorn så jag kommer få tid "framöver" hos en kurator då väntetiderna inte är så korta . hon sa att kuratorn är terapeut hon också, men om hon i sin tur tycker att det vore bäst för mig att träffa en psykolog så skickar hon mig vidare då. förstår att folk tar livet av sig i väntan på vård, den svenska psykvården är riktigt galen
. tror jag gräver ner mig ett tag
. kram på er!!