ain: du får skicka över svärmor hit, jag skulle hemskt gärna vilja ha både städhjälp och matplanering klart
. nä jag förstår att det måste varit irriterande från början, är lixom inte kul att bli lite överkörd i sitt egna hem precis som att ni inte fixar sån't själva. kul att ni får gå ut o äta, är lite nyfiken att höra vad det blev för gott
.
ja grattis tll tredje tanden, här har vi en tandlösing fortfarande trots mycket dreggel fortfarande
kul att hon lärt sig knäppa knappar själv
.
madde: jo jag älskar att pyssla. gick konstkurs ett år i Blekinge så jag saknar bland annat att dreja och hålla på med lera, men annars gör jag allt mellan himmel o jord. har alldeles för mycket grejer
.
hoppas du får igenom så att du kan börja jobba i januari. vore ju kanon om din sambo kan vara hemma lite han med
. men första barnet tycker jag tiden går lite långsammare hemma, nu när man har en till så skulle jag kunna tänka mig gå hemma i ganska många månader o det trodde jag inte jag skulle kunna säga
.
barbamamma: nämen fyy det blev ju ingen rolig resa på det viset till Ullared då!! det där verkar väl bannemig vara typiskt din syrra, jag menar det var ju inte ditt fel att du körde över grävlingen!! och vilken dyr självrisk, har de letat efter den sämsta ever??
bortsett från en skitjobbig resa så måste jag säga att jag är lite avis över att jag inte bor närmre på sätt o vis för jäklar vilka fina grejer du jämt köper där
. den där hoppgrejen verkar ju betydligt bättre än en sån där traditionell som vi har, blir väldigt trött när man ska sätta i henne där!!
det lät ju gott med sån't där fluff och päronmousse, men var får man tag i päronessens då?? för saft blir väl inte lika koncentrerat kan jag tro. det lät iaf gott så nu går geniknölarna för fullt om hur och när jag ska göra tårta med aftereightfluff. kommer ha chokladsmörkräm att spackla på tårtan till Noah så det blir kanske lite kaka på kaka att även ha aftereightfluff som fyllning. men däremot päronmoussen kanske vore något att fylla med
.
usch jag lider med dig när du berättar om era nätter just nu, verkar ju så konstigt att han är klarvaken då och jollrar på. för nr de är inne i faser så gråter o gnäller de ju rätt mycket lixom.
x-girl: det finns alltid saker att göra
. ååh att tända kaminen lät mysigt
.
jo flamländsk vävnad ser ut så här:
http://www.metropol.se/imagebank/larges/1001/%7B1E120EC3-FF3D-4A4C-B51A-D9E934E7EC7C%7D.jpg
det var faktiskt ett tulpanmotiv det här med som jag ska väva. man lägger mönstret på baksidan och så snor man trådarna fram och tillbaks där det ska vara en viss färg. grannen hade börjat på motivet så det kommer till att bli jättefint när det är klart. var med en instruktionsbok + en massa andra mönster så det ska bli kul att testa
. sen om jag tycker det är kul så ska jag försöka mig på o göra egna motiv.
idag fick jag spader på ungarna som har bråkat om leksakerna precis hela dagen!! jag har en liten retsticka till dotter som man ser nästan på ren kiv håller på att retas med Noah. hon har velat ha just de leksaker som Noah håller på med så de satt på golvet och drog i samma leksak och sen när han gav upp leksaken o gav den till henne, nä då flinade hon, men ville inte leka med den längre utan skulle bråka om nästa leksak som Noah tog. hon ser så liten o oskyldig ut, men det är hon inte
. och sen här i eftermiddag när hon väl satt någorlunda nöjd med leksaker så gick Noah o puttade iväg de så hon inte nådde så därför tog hon sats o slängde sig o hamnade med huvudet på en annan leksak
. puh, tror jag börjar få grå hår!!
och idag tog hon sina första krypsteg. jag lade henne på golvet och sen roterade hon runt på en sekund (hon lägger sig som en säl och roterar på magen genom att dra sig sidled med armen
), men sen kom hon upp i krypstllning och kom iväg två krypsteg och fick tag i leksaken hon ville åt, sen föll hon platt på magen igen. hoppas det bara var en engångsföreteelse denna dag, blir jobbigt om hon börjar krypa redan!!