Inlägg från: niskalainen |Visa alla inlägg
  • niskalainen

Mammor i Umeå

13 på vaniljdrömmen eller 14 hos fesun, för mig funkar vilket som! vad säger ni andra?

• niskalainen

IsaCMoJs: På Vaniljdrömmen behöver man inte oroa sig för att behöva sitta stilla! Mycket plats och inte särskilt mycket krusiduller typ prydnatsgrejer o sånt som riskerar att braka.

Alla: Var ska vi ses idag? För er som är nya så är det kontanter som gäller på vaniljdrömmen om det är där det blir fikaträff, trist om man glömmer . Men det är väldigt humana priser, typ 12 för en kaffe och något liknande för kaka.

• niskalainen

Hej alla!

Idag tog vi ett beslut, haha Vi tänkte som så att vore det inte en bra idé att ha en fast tid för fika varje vecka? Då tänkte vi onsdagar kl.13 på Vaniljdrömmen och sen om vi vill fixa något hemma hos-fika någon annan tid eller dag eller på den fikatiden så kan man ju göra det också! Vad tror ni andra om det? Som det är nu är det himla svårt att få ihop något och så blir det sistaminuten istället.

Då kan man ju bara slänga iväg en liten hälsning om man kommer komma eller inte just innan det är dags för fika igen så det inte blir så att någon sitter solokvist (inte för att det är det värsta som kan hända heller)...

Blomsteröga: det låter ju jättebra med kvarterslokalen! Kanske vi kan vara där en onsdag kl.13 om ett par veckor eller så?

MissDezibel: så blir det ibland, hoppas vi ses nästa vecka!

Vi tänkte även dra ihop ett barnvagnslag till vårruset! 6 tappra mammor får plats i ett lag och så ingår ju picknickkorg efteråt. Det kostar 190 kr/person och går av stapeln 31 maj kl.19:00. Jag startar en lista här. blir vi 12 pers kan vi ju vara flera lag men picknicka tillsammans! Kopiera och fyll på med ert namn i listan, sista anmälan 6 maj:

Barnvagnslag vårruset:
    niskalainen (Linda)

• niskalainen

Jag kommer nog också vilja springa men är flexibel. Som du skrev Danni, så kan man ju ändå sluta upp vid en gemensam picknick efteråt! Jag ska också springa blodomloppet så vi kommer ses där också

• niskalainen
    Danni 83 skrev 2011-04-04 11:14:31 följande:
    Kul!! Känner mig helt peppad på det här. Jag och sambon har sorungit lite i perioder sen vi fick barnen och tränat på IKSU och så men det här blir första gången som vi har ett gemensamt mål. Springer du 5 km på blodomloppet? Jag har ju inte hunnit träffa någon från denna tråden men hoppas kunna göra det innan loppen då ;)
    Ja det vore kul om man kunde känna igen varann och säga hej 19 maj åtminstone !
    Jag springer 10 km, har som mål att springa/jogga/krypjogga hela sträckan så det blir inget tidsmål för mig Har stockholm halvmaraton som det stora årsmålet i september så jag behöver få lite lopperfarenhet innan dess. Har bara sprungit 10-kilometerslopp en gång förut och vårruset förra året så de två loppen är de ända lopp jag har erfarenhet av hittills. Jag försöker komma iväg till Tenton ett par dagar i veckan och springa på löpbandet men nu när det har töat en del ska jag ta mig ut med barnvagnen och springa.
  • niskalainen

Hej på er!

Jag är sjuk och har feber, det är ganska lindrigt och jag hade hoppats på att må bättre idag men jag kommer stanna hemma trots att det är så nära och strunta i att eventuellt smitta någon av er. Hoppas ni får det trevligt på fikat!

Svar på tråden Mammor i Umeå