Inlägg från: niskalainen |Visa alla inlägg
  • niskalainen

Mammor i Umeå

Hannaelida skrev 2011-02-18 12:10:09 följande:
    Hej är det nån här som varit på Öppna förskolan Ålidhem? såg att dom har babyöppet (0-7 mån) torsdagar mellan halv två och halv fyra och funderar på att gå dit (om bara vädret blir lite mildare nästa vecka, hoppas...). Om det är någon annan här inne med en liten som har lust att följa med vore det kul :). Trevlig helg allihopa!
    Jag följer gärna med! Har tänkt gå dit men tar mig lättare dit med sällskap
  • niskalainen
    malla25 skrev 2011-02-18 22:42:22 följande:
    hej allihopa. hehe va kul att vi träffades på barnens hus niskalainen. Va ju ett tag sen men va kul o se dig igen :)
    hos vem/ vart hade vi tänkt fika då? :)
    Tack detsamma! Blev det någon vagn?

Sarah: kul att du hittat hit också, vi kommer ses mycket den här veckan!

Alla: Ska vi ta fika på fredag kl.13? Jag skulle gärna säga att vi kan vara här men jag vet inte själv om jag kommer orka det den här veckan så vi kanske ska ta vanlijdrömmen istället om ingen annan känner för att öppna upp sina dörrar?
  • niskalainen

fesun: vi kan kanske ta oss till öf tillsammans?

Sarah: Vaniljdrömmen ligger precis mittemot mariakyrkan och tenton och det där, på  andra sidan parkeringen. Jag kan peka på onsdag när vi är i kyrkan

• niskalainen

tuds: välkommen!

Jag kommer ta bilen till ÖF på ålidhem idag, William slutar tidigt så han kommer också med. Hoppas vi ses där!

• niskalainen

Tack för igår!

Jag var ute från 17-22 och hade huuuur trevligt som helst, tapasen smakade underbart och jag lyckades hålla mig från att ringa hem ända till 20:00 När jag kom hem sov Greta som en stock och fortsatte göra det några timmar till första nattamningen. Fantastiskt

Nästa vecka blir det fika hos oss på Mariehemsvägen 39A (första mariehemsgården man passerar när man gått över vägen vid busshållplatsen från vaniljdrömmen). Vad tror ni om torsdag eller fredag kl.13? För min del spelar det ingen roll vilken av dagarna det blir faktiskt så vi tar den dagen då flest kan helt enkelt! Jag bjuder på kaffe/te/saft och så kan vi väl ha någon typ av knytis alt. att jag fixar (läs: köper) fika och så tar man med sig nån tia eller två och bidrar till fikakassan. Vad tycker ni?

MEN imorse när jag tog av Greta pyjamasen upptäckte jag en rodnad med en röd prick i på hennes överarm och jag vet inte om det kan vara början på vattkoppor? Någon med erfarenhet? Greta har varit lite hängigare än vanligt torsdag och fredag men jag har trott att det har varit alla intryck hon fått den här veckan men nu börjar jag undra lite.
    Om hon har vattkoppor så kommer ni inte se röken av oss på ett tag och då blir det fika här längre fram istället förstås. Hoppas nästan det är det så hon kan få ha det, vet att pappa fick det samtidigt som mig när jag var liten och han mådde jättedåligt. Så vi kanske ska ha smittstuga istället...

• niskalainen

Gretas lilla prick verkar ha försvunnit och hon är pigg som bara den så det var nog falskt alarm. Men shit vad nojjig man kan bli i en handvändning! Föräldrarskap regel 1 antar jag...

Välkomna på fika på fredag kl.13 alltså, mariehemsvägen 39A. Det står Niska/Selberg på dörren och barnvagnar går att ställa i trapphuset och i vår hall. Knytis gäller men jag står för kaffe/te/saft. Ska bli trevligt att få hit er!

Hannaelida: synd Hanna att det inte funkar på fredag men vi kanske ses på ålidhems ÖF igen på torsdag om du ska dit?

• niskalainen

Haha, eftersom jag helammar fortfarande så mååååste jag äta mycket kalorier! Därför går det även bra att lämna rester här

• niskalainen

hej alla!

Tack för fikat sist, det var himla mysigt att ha er och alla bebisar hemma hos oss och tack för allt go'fika ni hade med er, choklad verkar vara ett tema

tuds: när jag hade varit där för några veckor sen så hittade jag en prick på Greta ett par dagar efteråt som jag trodde var vattkoppor (bara att blicka bakåt i den här tråden en bit, jag hade lite lätt panik...). Sen försvann den liksom utan att bubbla eller nånting och jag gömde undan misstanken om vattkoppor men nu blir jag fundersam igen. Vad sa de på sjukvårdsupplysningen om övriga symptom?

Idag hade jag med Greta till Tenton och sprang för första gången sen vårruset förra våren. Halvmaran går av stapeln i september och 2 maj börjar jag ett 20-veckorsträningsprogram så jag måste hinna köra några intervaller innan dess. Greta stod ut 30 minuter i babysittern och tyckte det var helskoj verkade det som, när jag körde snabbare intervaller så sparkade hon järnet och tjöt av glädje några gånger. Vi får väl se om det går lika bra nästa gång, tänker nog satsa på att vara där förmiddagar när det är lite folk. Det var verkligen jättemysigt idag när vi var där vid 10-tiden! Nån som vill haka på nån gång?

Svar på tråden Mammor i Umeå