Inlägg från: niskalainen |Visa alla inlägg
  • niskalainen

Mammor i Umeå

MissDezibel skrev 2010-11-26 10:05:17 följande:
    Hejsan allihopa!
    Vi är krassliga här och vill verkligen itne smitta er och era små
    Så vi får tyvärr passa på fikat idag
    Så jag hoppas verkligen ni ahr tid å ses igen nästa vecka!

Ha så trevligt idag!
    Krya på er!

Jag kommer vara där iallafall, hoppas ni andra kommer också trots snön!
  • niskalainen

Vi ska på BVC halv två imorgon men före eller efter det funkar för mig (förutsatt att jag fått sova lite för Greta har en hel del tjorv med magen nu...).

• niskalainen

Jag kan inte onsdag men å andra sidan är jag osäker på imorgon också så ta den dagen som passar er bäst. Jag är så sjuuukt trött nu och hade glömt att vi ska på middag med Williams jobb ikväll, och med tanke på hur nätterna med Greta är nu så jag ska jag ha på agendan att försöka ta igen lite sömn imorgon om jag får chansen...

Jag testar fänkålsté nu, både ett par koppar om dagen till mig och ett par teskedar till Greta före varje amning. Hoppas det ska hjälpa, efter första försöket med té till Greta före amningen sket hon ner såväl body som byxor... :P
    Vet inte om det var tack vare téet eller inte men man hoppas ju att det ska hjälpa. Annars får vi testa minifom.

Blomsteröga: det är lugnande att höra att det är normalt, ska till bvc imorgon och ska passa på att "prata ut"

• niskalainen

Hej hej!

ja, Greta har fortfarande jobbigt med magen och det blir mer sömn dagtid än nattetid nuförtiden. Något positivt är att hon pruttat järnet det senaste dygnet och även om det innebär att det inte direkt luktar mumma här hemma så är det skönt att det händer något. Vi väntar ut de här veckorna då det händer mycket i tarmarna och försöker hjälpa henne så gott vi kan.

Hoppas vi kan hinna med någon mer fika innan jul!

• niskalainen

Det är klass 2-varning här idag så vi får väl se hur vädret utvecklar sig men vi bor ju nära och sist jag var med var det ju också snöstorm och det gick ju bra ändå

• niskalainen

Hej Emet, kul med fler i tråden!

Sambon är råförkyld för tillfället men jag verkar klara mig (peppar peppar...), vi är hemma och slappar efter en julhelg hos svärföräldrarna. På onsdag kör vi ner till min familj i Åkersberga, ska bli härligt att Greta äntligen ska få träffa sina mostrar och kusiner! Hoppas vädret stabiliserat sig så vi inte måste skjuta upp nedåtresan, vi har ingen lust att fastna i snödrivor på E4:an.

Njut av slutet på året nu så ses vi 2011!

Svar på tråden Mammor i Umeå